Co warto wiedzieć o LinkedIn Ads

Instrukcja korzystania z LinkedIn ads

Szukasz kontaktów zawodowych lub biznesowych? Zatem na pewno korzystasz z LinkedIn. W końcu to popularne medium społecznościowe jest skierowane właśnie do profesjonalistów. Jednocześnie ten portal nadal nie jest tak chętnie odwiedzany, jak chociażby Facebook czy Instagram. Dlatego jeszcze łatwiej dotrzesz ze swoją ofertą do odbiorców. W tym celu skorzystaj z LinkedIn Ads, a Twoje reklamy zostaną dostrzeżone przez konkretną grupę osób.

Spis Treści

 

| Reklama na LinkedIn – czy warto?

LinkedIn łączy ekspertów z różnych branż, krajów i firm, a dzięki funkcjom typu panele dyskusyjne, umożliwia ciągłą wymianę doświadczeń. Pozwala również na regularne powiększenia kontaktów oraz jeszcze lepsze poznawanie grupy docelowej. Social media typu LinkedIn to niezastąpiony element marketingu internetowego. Ten potencjał warto wykorzystać także ze względu na liczbę użytkowników tego portalu oraz intuicyjne menu, które znacznie ułatwi Ci samodzielną obsługę. Poza tym liczby zarejestrowanych Internautów ciągle rosną, a obecnie mowa nawet o 600 mln osobach.

Ważne jest także to, że prowadzenie kampanii na LinkedIn ma naprawdę spory potencjał. W końcu statystyki pokazują, że blisko 60% użytkowników otwiera wiadomości reklamowe. Natomiast mniej więcej 56% ankietowanych klika link przenoszący na stronę bądź landing page. Sam widzisz, że z LinkedIn Ads jeszcze skuteczniej dotrzesz do grupy docelowej, a jednocześnie znajdziesz wykwalifikowanych pracowników, kontrahentów i wspólników. Poza tym reklamy wyświetlane w tym serwisie są nienachalne, więc nie przeszkadzają w korzystaniu z innych funkcji platformy. Dzięki temu banery czy CTA nie są odbierane jako spam. Zamiast tego budzą faktyczne zainteresowanie odbiorców, co znacznie zwiększa szansę na powodzenie Twojej kampanii.

 

| Kampania LinkedIn – o tym pamiętaj, zanim rozpoczniesz

Wiesz już, że LinkedIn Ads ma naprawdę duży potencjał, z czego z pewnością skorzysta Twoja firma. Jednak jeszcze zanim zdecydujesz się na tę formę reklamy, to zapoznaj się zasadami, opublikowanymi przez ten portal. To właśnie one sprawią, że promocja stanie się skuteczniejsza, a przede wszystkim nie zostanie anulowana przez moderatorów.

Zasady reklam wprowadzone przez LinkedIn

  • Dokładność – reklama na LinkedIn nie może zawierać nieprawdziwych informacji bądź wprowadzać odbiorców w błąd.
  • Tekst reklamy – musi być zgodny z ogólnie przyjętymi zasadami poprawnej pisowni, co dotyczy zarówno interpunkcji, stylistyki i gramatyki.
  • Dane kontaktowe – w treści reklamy może znaleźć się tylko jeden link, numer kontaktowy i adres e-mailowy.
  • Dyskryminacja – LinkedIn usuwa reklamy, nawołujące do jakiejkolwiek dyskryminacji np. wyznaniowej, ekonomicznej, rasowej, wieku, płci czy tej dotyczącej preferencji seksualnej.
  • Produkty zabronione – portal LinkedIn wskazuj również na szereg zabronionych produktów, które nie mogą być reklamowane w serwisie. Wśród nich znajdziesz m.in. alkohol, fajerwerki, wyroby tytoniowe, treści dla dorosłych bądź nawołujące do nienawiści. Zabronione jest też promowanie produktów i usług zdrowotnych oraz finansowych.
  • Znaki towarowe – LinkedIn Ads jest niedozwolone dla Ciebie, jeśli stosujesz znaki towarowe w sposób nielegalny lub łamiesz prawa autorskie.

 

Omów z nami swój pomysł

michal-ostrowski-kontakt

Napisz do nas

     

     

    | LinkedIn Ads krok po kroku

    Cel reklam na LinkedIn

    Jesteś zdecydowany na rozpoczęcie kampanii reklamowych w LinkedIn? W takim razie pierwszym krokiem jest wybór celu, który nie tylko odpowiada Twoim preferencjom, ale też gwarantuje uzyskanie upragnionych wyników marketingowych.

    • Świadomość marki

    Twoja reklama ma zanotować sporą liczbę wyświetleń? Zatem w trakcie wybierania celu kampanii reklamowej, postaw na świadomość marki. Pozwoli Ci to na dotarcie do sporej grupy odbiorców, co jest szczególnie istotne na początku lejka sprzedażowego. Zyskujesz też dobrą okazję do promocji swoich produktów lub usług. Dodatkowo ten cel umożliwia Ci skorzystanie ze wszystkich formatów reklam – dostępny jest zarówno text ads, image ads, jak i message ads.

    • Zainteresowanie

    Chcesz zachęcić odbiorców do interakcji, a zarazem zwiększyć zainteresowanie promowanymi treściami? W takim razie postaw na cel “zainteresowanie”. Do wyboru masz też kolejne trzy cele, dzięki którym Twoja kampania będzie skuteczniejsza, czyli:

    • Odwiedziny witryny – to dobra opcja dla osób, mających opisaną ofertę na swojej stronie. Wtedy kampanie reklamowe wyświetlą się odbiorcom faktycznie zainteresowanym kliknięciem ten link, wejściem na witrynę lub profil na LinkedIn.
    • Interakcje – ten cel zachęci do udostępnienia i napisania komentarza. Poza tym wpływa na zwiększenie liczby obserwujących profil firmy bądź na poprawę wizerunku. Pamiętaj jednak, aby korzystać z tego celu bezpośrednio na stronie LinkedIn.
    • Wyświetlanie wideo – jeśli chcesz wypromować w trakcie swojej kampanii reklamowej film dotyczący firmy lub spot promocyjny, to wybierz właśnie ten cel. Wtedy reklama będzie się wyświetlała osobom, które faktycznie będą zainteresowane obejrzeniem filmu

     

    • Konwersje

    Chcesz skorzystać z kampanii reklamowej już na ostatnim etapie lejka marketingowego? Wtedy wybierz cel “konwersje”. Wówczas zmotywujesz grupę docelową do podjęcia ostatecznej decyzji. Możesz jeszcze bardziej uściślić sposób działania, jeśli zdecydujesz się na jeden z trzech celów:

    • Generowanie potencjalnych klientów – to właściwy wybór, jeśli LinkedIn ads ma posłużyć Ci do zdobycia wysokiej jakości odbiorców.
    • Konwersje witryny – jeśli chcesz zwiększyć sprzedaż w sklepie online, liczbę pobrań czy zachęcić do rejestracji na stronie to postaw właśnie na ten cel. Musisz tylko pamiętać o tym, aby wskazać konwersje, na których zależy Ci najbardziej.
    • Kandydaci na ofertę pracy – LinkedIn Ads może też posłużyć do znalezienia pracowników. Wtedy zdecyduj się właśnie na ten cel. W takim przypadku job ads wyświetli się osobom, spełniającym Twoje kryteria.

    Wybranie grupy docelowej

    Do dyspozycji masz kilka gotowych grup odbiorczych, które zostały przygotowane przez LinkedIn. Jednak Twoja kampania może być jeszcze bardziej spersonalizowana. W końcu dobry targeting często decyduje o skuteczności reklam. Dlatego przejrzyj opcje przygotowane przez platformę, a następnie zdecyduj, czy te gotowe rozwiązania sprawdzą się w Twoim przypadku. Jeśli chcesz samodzielnie przygotować grupę docelową, to koniecznie skorzystaj z tych kryteriów:

    • Lokalizacja i język na LinkedIn – najważniejszą kwestią jest określenie lokalizacji, a wtedy oferta będzie kierowana do osób mieszkających lub pracujących tylko w tym obszarze. Poza tym wybór języka reklam nie świadczy o tym, że będą się wyświetlać jedynie polskojęzycznym profilom.
    • Kryteria ukierunkowania – możesz stworzyć bazę, opierającą się na konkretnych cechach typu wykształcenie, rodzaj stanowiska, płeć, wiek, a także cechy szczególne i zainteresowania. Dzięki temu reklamy mogą dotrzeć np. do podróżników, młodych matek, osób, lubiących się uczyć bądź korzystających z komputerów.

    Pamiętaj o tym, abyś w trakcie tworzenia grupy docelowej, określił kilka kryteriów wyboru. Wówczas naprawdę skutecznie trafisz do potencjalnych klientów i osób, które faktycznie mogą być zainteresowane Twoją ofertą lub przy pomocy reklamy spełniać inny cel kampanii.

    Odpowiedni format reklamy dla LinkedIn Ads

    • Sponsored content, czyli reklama tekstowa

    Korzystając z LinkedIn, możesz postawić na różne formaty promocji, a jednym z najpopularniejszych rozwiązań są reklamy tekstowe. To dobra opcja szczególnie wtedy, gdy chcesz zwiększyć ruch na stronie zewnętrznej. Zwróć jednak uwagę na to, że ten rodzaj reklamy na razie nie jest wyświetlany w aplikacji mobilnej, więc tak naprawdę trafia jedynie do odbiorców, włączających stronę internetową na komputerze. Jednocześnie dobry content zawsze przyciągnie użytkowników. Choć w tym przypadku musisz postawić na konkretną treść, bo do dyspozycji masz zaledwie 25 zzs na nagłówek oraz 75 zzs na tekst reklamowy – koniecznie zawrzyj tam też CTA. Możesz też dodać niewielki obrazek o wymiarach 100×100 pikseli.

    • Graficzna reklama na LinkedIn

    To właśnie graficzne reklamy należą do tych najpopularniejszych na LinkedIn. W końcu przyciągają wzrok użytkowników, a zarazem pozwalają w skuteczny sposób zaprezentować daną ofertę. Wystarczy, że weźmiesz pod uwagę wymiary grafiki – maksymalnie powinna mieć 1200×627 pikseli. Zwróć również uwagę na objętość takiej reklamy – obrazek nie może przekraczać 100 MB. Do Twojej dyspozycji jest także niewielkie pole tekstowe. Choć te 600 zzs to bardzo dobry sposób na nawiązanie relacji i wprowadzenie do celów kampanii. Taka reklama jest wyświetlana w kanale informacji na LinkedIn

    • Reklama video w LinkedIn

    Ten rodzaj reklamy zyskuje popularność i coraz większe znaczenie – chodzi tu oczywiście o krótkie filmiki. To doskonały sposób na zrealizowanie celów kampanii, jeśli zależy Ci przede wszystkim na podtrzymaniu interakcji z użytkownikami. Tutaj, podobnie jak w przypadku graficznej reklamy, również masz dostęp do 600 zzs na krótki tekst wprowadzający. Oprócz tego możesz postawić na jeden z dostępnych wezwań do działania, aby zyskać pewność, że skutecznie trafisz do grupy odbiorców. Do wyboru są m.in.: aplikuj, pobierz, dowiedz się więcej, subskrybuj, rejestruj się, dołącz czy uczestnicz. Menu LinkedIn jest bardzo intuicyjne, więc nie będziesz mieć problemów z wybraniem odpowiedniej opcji.

    Zwróć uwagę na to, że dużo skuteczniejsze są reklamy z napisami, ponieważ trafiają do szerszego grona odbiorców np. do osób głuchych. Wtedy koniecznie wgraj film w formacie SRT, a pokażesz, że prowadzisz business skierowany do wielu użytkowników.

    • Dynamic Ads

    Chcesz, aby wyświetlane reklamy na LinkedIn były skierowane do wielu odbiorców? W takim razie powinieneś postawić na spotlight ads. Ten rodzaj kampanii reklamowych wykorzystuje dane typu rodzaj zajmowanego stanowiska, imię bądź miejsce pracy, aby maksymalnie dopasować treść do cech konkretnej osoby. Zazwyczaj ten rodzaj reklamy jest wyświetlany w prawej części strony. W tym przypadku kluczowe znaczenie ma interesujący, ale bardzo krótki tekst, a także niewielki obrazek – to właśnie on skupia na sobie uwagę Internautów.

    Zastanawiasz się, kiedy przydaje się spotlight ads? Przede wszystkim w przypadku kampanii reklamowych, nastawionych na budowanie świadomości marki, a także wtedy, gdy chcesz pokierować ruch na stronę internetową. To też dobra opcja podczas promowania oferty pracy na LinkedIn.

    • Sponsored inmail

    Bezpośrednia reklama, a przy tym skuteczna – właśnie takie są sponsorowane wiadomości. Wówczas odbiorcy otrzymują powiadomienie, wchodzą na swoją skrzynkę z wiadomościami, a tam czeka na nich dopasowana reklama Twojej oferty, strony www itp. Dla niektórych będzie to po prostu spam, choć tu kluczowy jest dobry targeting. Wtedy skierujesz e-mail do właściwej grupy użytkowników. Jednocześnie musisz im coś zaoferować, przedstawić określone wartości i zastosować skuteczne CTA. Stosowanie takich reklam jest wyjątkowo skuteczne, bo po prostu odbiorcom trudno jest przeoczyć powiadomienie. Poza tym LinkedIn daje Ci sporo możliwości na urozmaicenie wiadomości. Możesz dodać formularz kontaktowy, baner reklamowy, przycisk CTA, a także napisać tekst do 500 zzs.

    • Lead Ad

    W przypadku reklam, nakierowanych na pozyskanie nowych klientów doskonale sprawdzi się lead ad. Wówczas odbiorca po kliknięciu CTA, zostanie przeniesiony do formularza kontaktowego, który będzie automatycznie wypełniony informacjami z osobistego profilu. Do wyboru masz naprawdę sporo pól, więc skutecznie uzupełnisz swoją bazę danych. W tym przypadku warto też dodać link do polityki prywatności, aby odbiorcy wiedzieli, że mogą Ci w tej kwestii w pełni zaufać.

     

    | Ile kosztuje LinkedIn Ads?

    Ile kosztuje reklama na LinkedIn? Z pewnością to właśnie cena stanowi jeden z najważniejszych kryteriów wyboru sposobu promocji. Jeśli porównasz ceny LinkedIn Ads do reklam na Facebooku lub Instagramie, to na pewno dostrzeżesz wyższe stawki. Przede wszystkim dlatego, że ta forma promocji jest skierowana do firm. Poza tym główną walutą jest euro. Choć w tym przypadku możesz zapłacić więcej, to jednocześnie dotrzesz do większej liczby odbiorców i do naprawdę precyzyjnie wybranej grupy docelowej. Zauważ, że jeszcze na etapie tworzenia kampanii reklamowych możesz zapoznać się z prognozowanymi wynikami. Pamiętaj, że nie są gwarantowane, ale są oparte na statystykach, wybranych celach i grupie osób, do której chcesz trafić. Dlatego stanowią dobrą podstawę podczas tworzenia budżetu i rezultatów, jakie chcesz osiągnąć.

    W trakcie ustalania kwoty kampanii reklamowych zwróć uwagę na dzienny budżet, jaki chcesz przeznaczyć na promocję – kieruj się również regulaminem LinkedIn. Poza tym korzystaj z pomocy specjalistów, bo to właśnie oni wiedzą najlepiej, jakie warto ustalić widełki kwotowe. Jednocześnie nie musisz obawiać się tego, że koszty kampanii Cię przerosną. W końcu możesz bez problemu ustalić górną granicę cenową.

    Pamiętaj także o tym, że kwota za kampanie reklamowe jest zależna przede wszystkim od tego, do jak wąskiej grupy użytkowników chcesz dotrzeć. Na ostateczną kwotę wpływ ma też wybrany cel, branża oraz szczegółowość poszczególnych kryteriów – im są dokładniejsze, tym rośnie ostateczna cena.

     

    | Jakie są dostępne sposoby rozliczania reklamy?

    LinkedIn Ads możesz rozliczać na trzy różne sposoby, które są uzależnione przede wszystkim od tego, jaki format wybierzesz, a także, jaki cel chcesz zrealizować. Zauważ, że konkretne stawki mogą być inne w zależności od tego, kto jest Twoją grupą docelową. Standardowo im bardziej szczegółowo określisz cechy potencjalnych klientów, tym ostateczne koszty mogą rosnąć. Jednocześnie zapewnia Ci to także największe powodzenie, ponieważ faktycznie trafiasz do zainteresowanych osób. Sprawdź, czym dokładnie charakteryzują się te systemy rozliczeń.

    Koszt za kliknięcie (CPC)

    W przypadku CPC możesz określić górną stawkę, jaką zapłacisz za każde kliknięcie. Wtedy na pewno nie przekroczysz zakładanego budżetu. Oprócz tego ciekawą opcją jest ustawienie dziennego limitu. Pamiętaj jednak, że kwota musi być wyższa niż 10 euro, ponieważ takie są wymogi LinkedIn.

    Koszt za 1000 wyświetleń (CPM)

    Kolejnym sposobem rozliczania reklamy polega na określeniu kwoty za 1000 wyświetleń. W takim przypadku pod uwagę nie jest brana liczba kliknięć – może być całkowicie dowolna. Właśnie z tego powodu jest to dobra opcja, jeśli zależy Ci przede wszystkim na dotarciu do jak największej liczby odbiorców. Pamiętaj tylko o tym, że LinkedIn ustalił minimalną stawkę za reklamy rozliczane metodą CPM. Kwota ta wynosi 2 euro.

    Koszt za wyświetlenie wideo (CPV)

    Ostatnią metodą rozliczania reklamy jest CPV. Ten sposób polega na naliczaniu kosztów za wyświetlenie filmiku, spotu reklamowego bądź po prostu materiału wideo dotyczącego Twojej firmy, konkretnego stanowiska pracy czy strony internetowej. W tym przypadku podobnie, jak w CPC możesz określić maksymalną kwotę, jaką chcesz zapłacić za pojedyncze wyświetlenie filmu.

     

     

    Porozmawiajmy o Twoim pomyśle

    Napisz do nas

      Powiązane wpisy

      Masz pytanie zadzwoń lub napisz do nas

      Skontaktuj się z nami