Najczęstsze pytania dotyczące pozycjonowania

Pytania dotyczące pozycjonowania, na które chcesz znać odpowiedź, ale jeszcze nas nie zapytałeś. A my rozumiemy, że zanim zdecydujesz, w czyje ręce powierzyć rozwój swojej firmy w sieci, będziesz potrzebował odpowiedzi na wiele pytań. Dlatego też specjalnie dla Ciebie przygotowaliśmy odpowiedzi na te najczęściej się pojawiające. Mamy nadzieję, że pozwolą Ci one ostatecznie zdecydować, czy mamy odpowiednią wiedzę, kompetencje, narzędzia i zaplecze, aby zasłużyć na Twoje zaufanie.

Spis Treści

Najczęstsze pytania:

1. Co wchodzi w skład budżetu pozycjonowania?

Przede wszystkim musisz zdawać sobie, że w skład budżetu SEO w każdym miesiącu mogą wchodzić różne czynności. Dlaczego? Bo każda witryna jest inna i ma w danym momencie też różne potrzeby. Dlatego podkreślamy, że kładziemy duży nacisk na elastyczność naszej pracy, dzięki temu przez cały czas trzymamy rękę na pulsie, analizujemy poszczególne działania i na bieżąco dopasowujemy nowe działania. Jeśli okaże się, że jakiś element potrzebuje w danym miesiącu większej pracy z naszej strony, wtedy też odpowiednio dopasowujemy poszczególne elementy budżetu, aby jednocześnie zmieścić się w nim, ale też by większa kwota została przeznaczona na daną czynność, która jest w tym momencie kluczowa.

Niezmienne jest na pewno to, że w każdym przypadku rozpoczynamy pracę od szczegółowego audytu i analizy słów kluczowych. Na bazie wiedzy, którą uda nam się w trakcie tych czynności uzyskać, jesteśmy w stanie dopasować kolejne czynności, jakie należy dokonać w dłuższej perspektywie czasowej. Doświadczenie w pracy nad wieloma projektami pozwala nam określić widełki czasowe, po których możliwe będzie uzyskanie spodziewanych efektów.

2. Czym zajmuje się specjalista SEO w naszej agencji?

Dla każdego naszego klienta wyznaczamy specjalistę, który staje się także opiekunem witryny. Zajmuje się on m.in.:

  • analizą strony przy pomocy zewnętrznych narzędzi, w tym i płatnych jak Ahrefs, Surfer SEO, Semstorm, Majestic, ale również tych udostępnianych przez Google jak GA czy GSC
  • optymalizacją strony,
  • pracą w obrębie CMS-a,
  • analizą konkurencji, w tym analizą link buildingu,
  • pracą na serwerze FTP twojej strony lub poprzez system CMS,
  • koordynowaniem prac związanych z copywritingiem czy z link buildingiem,
  • raportowaniem,
  • monitorowaniem błędów na stronie,
  • edukowaniem i kontaktem z klientem.

Każdy specjalista ma określony czas budżetowy, w którego trakcie zajmuje się przede wszystkim powyższymi obowiązkami.

3. Co zrobić, żeby było taniej? Czy mogę zrezygnować z linkowania, aby obniżyć cenę?

Bazując na naszym doświadczeniu, możemy stwierdzić, że pozycjonowanie powinno przebiegać w oparciu o 3 etapy — optymalizacja, copywriting, linkowanie. Jeśli wszystkie te trzy elementy nie zostaną w odpowiedni sposób zastosowane, to niemożliwe będzie uzyskanie oczekiwanych rezultatów. W trosce o jakość działań SEO naszej agencji niemożliwe jest wyeliminowanie któregoś z elementów.

4. Jak duże doświadczenie na Wasza agencja SEO?

Nasza firma działa w branży SEO od ponad 10 lat. Przez ten czas zdążyliśmy wypracować schemat działań, który przynosi sporo korzyści naszym klientom. Na przestrzeni 10 lat pracowaliśmy dla ponad 500 firm, odnosząc sukcesy nie tylko na rynku polskim, ale również pomagamy w ekspansji na rynki UE, Skandynawii czy Europy Środowej. Stopa zwrotu inwestycji w nasze działania to w najgorszym wypadku od kilkudziesięciu do średnio kilkuset procent. Tylko w ostatnich latach dla jednego ze sklepów internetowych z artykułami wystroju wnętrz podnieśliśmy ruch o 374% a sprzedaż o blisko 350% w 12 miesięcy. Ruch, jaki zapewniliśmy w tym czasie naszym klientom, można liczyć w setkach milionów.

Omów z nami swój pomysł

michal-ostrowski-kontakt

Napisz do nas

    5. Propozycja pozycjonowania strony za 1000 zł. Dlaczego wasza oferta jest droższa?

    W agencji pracuje szereg specjalistów, którzy zajmują się wszystkimi obowiązkami, wchodzącymi w skład pozycjonowania, np. linkowaniem, content marketingiem czy sprawami technicznymi w obrębie witryny. Freelancer musi wykonać taką samą ilość czynności, żeby Twoja witryna faktycznie znalazła się w czołówce wyników wyszukiwania Google, ale jest zdany tylko na siebie. Przez to jego praca trwa dłużej i jest narażona na liczne błędy. Niższa cena wynika jedynie z tego, że opłacana jest wtedy jedna osoba.

    Nasza oferta nie kosztuje 1000 zł, gdyż gwarantujemy, że nad Twoją witryną przejmą pieczę doświadczeni specjaliści z różnych dziedzin. W tym samym czasie zajmą się oni optymalizacją, przeanalizują słowa kluczowe i dolinkują stronę, żeby szybciej stała się bardziej widoczna w sieci. Takie kompleksowe działanie daje lepsze efekty.

    Poza tym możliwe, że freelancer za 1000 zł zajmie się tylko niektórymi elementami, jakich wymaga Google. Może się okazać, że w tej cenie uzyskasz jedynie optymalizację strony lub tylko dobranie słów kluczowych i linkowanie do niezbyt pewnych stron. Musisz wiedzieć też, że bardzo ważne jest rozpoczęcie współpracy ze sprawdzoną firmą, gdyż wtedy będziesz miał pewność, iż nie korzysta ona z niedozwolonych metod z tzw. Black Hat SEO, które przez moment może dawać błyskawiczne rezultaty, ale w konsekwencji prowadzi do nałożenia filtrów przez Google.

    Standardowo w cenie pozycjonowania przez agencję jest też monitorowanie efektów działań, które zostały podjęte, aby klient miał pewność, że stworzona strategia przynosi oczekiwane rezultaty.

    “Wolny strzelec” czy bardzo mała agencja SEO mimo największych chęci nie będzie też posiadała zaplecza i narzędzi koniecznych, aby skutecznie walczyć o wysokie pozycje w konkurencyjnych branżach na wielu rynkach. Na przestrzeni lat koszt autorskich systemów i narzędzi, jakie stworzyliśmy i jakimi dysponujemy, zbliża się do siedmiocyfrowej kwoty.

    Omów z nami swój pomysł

    michal-ostrowski-kontakt

    Napisz do nas

      6. Współpracujecie z moją konkurencją. Czy to nie przeszkadza we współpracy z mają firmą?

      To, że współpracujemy z Twoją konkurencją, to nie oznacza, że zamykamy się przed Twoją firmą. Wręcz odwrotnie, to spory atut! W końcu nasi specjaliści zdążyli nabyć już niezbędne doświadczenie, poznać bliżej branżę i wyciągnąć wnioski, dzięki którym pozycjonowanie przynosi lepsze efekty.

      Zresztą każda witryna jest inna. Każda firma ma swoje priorytety, kluczowe produkty, usługi czy też odmienne kluczowe rynki. Dlatego właśnie zawsze na samym początku wykonujemy audyt SEO. Dzięki temu widzimy, np. które podstrony czy produkty generują największy ruch, jakie błędy należy wyeliminować i które frazy mają największy potencjał. Tym samym nawet działając w tej samej branży, wasze strategie mogą znacząco różnić się od siebie. Zresztą duże znaczenie ma również lokalizacja. Być może Twoja firma działa na większym czy odrobinę innym obszarze niż konkurencyjna firma. Wtedy szczególnie będziemy polecali Ci zdecydować się na pozycjonowanie na frazy lokalne, dzięki czemu zwiększysz zasięg wśród mieszkańców danego miasta.

      7. Dlaczego wasza agencja nie jest na pierwszym miejscu w Google na frazę “pozycjonowanie”?

      Podczas analizy słów kluczowych zawsze sprawdzamy konkurencyjność fraz oraz ich potencjał. Dzięki temu wiemy, ile wyświetleń one notują i możemy określić, które z nich mają największy potencjał. Wszystko to sprawia, że jesteśmy w stanie stwierdzić, czy opłaca się pozycjonować szeroko, a może jednak lepiej postawić na tzw. długi ogon.

      Podobną analizę dokonaliśmy również dla naszej witryny. Dzięki temu doszliśmy do wniosku, że „pozycjonowanie” to fraz zbyt ogólna, co oznacza, że dotarcie na pierwsze miejsce w Google jest kosztowne i zbyt czasochłonne. Za to znacznie szybciej efekty można uzyskać, kiedy słowa kluczowe są bardziej konkretne i właśnie z tego powodu zdecydowaliśmy się pozycjonować na tzw. długi ogon, np. pozycjonowanie stron Katowice.
      Nasza witryna dzięki takim frazom jest coraz bardziej widoczna w sieci i być może właśnie dzięki nim do nas trafiłeś. Według naszej analizy już 60 spośród 200 słów kluczowych, które wybraliśmy, znajdują się na pierwszej stronie wyszukiwania w Google. Z własnego doświadczenia wiemy, że bardziej konkretne frazy zapewniają nam spory ruch na stronie i konwersję na wysokim poziomie.

      8. Czy da się taniej?

      Zacznijmy od tego, że praca nad dobrą kondycją Twojej strony to pełnoetatowe zajęcie, które przy bardziej wymagających projektach dodatkowo wymaga zaangażowania nawet większej liczby specjalistów (kilku, kilkunastu) oraz wykorzystania kosztownych narzędzi. Samo to w sobie rzutuje mocno na budżet każdego projektu. Pamiętaj też o tym, aby ktokolwiek mógł rzetelnie zająć się pracą nad Twoją stroną lub sklepem, biorąc na siebie odpowiedzialność za wzrost Twojego biznesu, wartego setki tysięcy czy miliony każdego miesiąca w sieci, musi posiadać odpowiednie kompetencje, doświadczenie i motywację do pracy. Oczywiście możemy projekt oddać pod opiekę mniej doświadczonych specjalistów SEO czy zrezygnować z kosztownych zasobów naszych narzędzi, ale to znajdzie odzwierciedlenie w statystykach wzrostów. Statystykach sprzedaży. Statystykach dochodu. Najbardziej spektakularne efekty naszej pracy, zawsze rosły na dobrym podłożu wymagającym odpowiedniej inwestycji.

      9. Czy mogę w jakiś sposób kontrolować Waszą pracę?

      Owszem. Kontakt z klientem zawsze jest dla nas bardzo ważny. Dlatego już na samym początku współpracy podajemy numer telefonu, pod którym jesteśmy dostępni, oraz adres e-mail. Zawsze odpowiadamy na wszystkie wiadomości najszybciej jak to tylko możliwe.

      Rozpoczynamy współpracę od analizy, czyli audytu, który warunkuje, w jaki sposób dalej będzie przebiegała nasza współpraca. Oczywiście dostarczamy później także raport SEO. Później wspólnie ustalamy kierunek dalszych działań. Wiemy, że najlepiej znasz branżę, w jakiej pracujesz i swoją firmę, więc na tym etapie niezbędna jest ścisła współpraca z Tobą.

      Oprócz tego, co miesiąc wysyłamy raport z działań, które wykonaliśmy oraz z efektów, jakie uzyskaliśmy. W każdej chwili możesz też skontaktować się ze specjalistą, aby omówić to, co zostało zapisane w raporcie.

      Wykorzystujemy także specjalny manager projektów, do którego każdy nasz klient ma dostęp. Dzięki czemu możliwe staje się śledzenie postępów naszej pracy.

      10. Ile osób będzie zajmowało się pozycjonowaniem mojej strony?

      Właśnie dzięki temu, że postawisz na agencję, a nie na pojedynczego specjalistę czy małą agencję SEO, Twoją stroną zajmie się grono różnych fachowców. Jak już wcześniej wspomnieliśmy, otrzymasz kontakt do dedykowanego specjalisty SEO, który stanie się główną osobą odpowiedzialną za kontakt z Tobą i pozycjonowanie Twojej witryny. Pracując nad Twoim projektem,  będzie on współpracował także z całym zespołem fachowców, wśród których będzie:

      • Młodszy Specjalista SEO — wspierający specjalistę SEO.
      • Copywriter — zajmuje się przygotowywaniem unikalnych tekstów, które zostaną opublikowane w obrębie strony lub też poza nią.
      • Programista — zajmuje się sprawami technicznymi na stronie, np. podczas optymalizacji witryny.
      • SEM/SEO Consultant — głównie na samym początku ten specjalista odpowiada za dopasowanie zakresu usług do Twoich potrzeb, a następnie za ustalenie warunków umowy. Kiedy będziesz chciał w przyszłości zwiększyć budżet na pozycjonowanie lub skupić się bardziej na jakimś aspekcie, to właśnie ten specjalista Ci w tym pomoże.
      • Office Manager — odpowiedzialny jest on na wystawianie faktur czy kontrolowanie tego, aby były one opłacone w terminie.

      Wielu naszych klientów decyduje się również na pozycjonowanie poza granicami Polski. Wtedy podczas pozycjonowania konieczna jest także współpraca z tłumaczem, który przekłada wszystkie treści na wybrany język obcy.

      11. Co się dzieje z linkami, kiedy zakończę z Wami współpracę?

      Nasza agencja szanuje klientów, dlatego nigdy nie usuwamy linków, które stworzyliśmy w trakcie współpracy z Twoją firmą. W końcu linkowanie to jedna z czynności, która została wykonana w ramach usługi, za którą przecież otrzymaliśmy zapłatę. Zakończenie naszej współpracy niczego w tym aspekcie nie zmienia.

      12. Dlaczego audyt i optymalizacja strony trwa tak długo? Czy może on zająć mniej niż miesiąc?

      Audyt SEO jest wieloetapowym procesem, który wymaga dokładności, wiedzy oraz nie da się ukryć – także sporo czasu. Jego rezultat wpływa na kolejne etapy naszej współpracy i wskazuje, jaka strategia SEO przyniesie Ci najwięcej korzyści. Bez tego etapu nie da się niczego zagwarantować, a wszystkie podjęte działania będą wtedy opierały się tylko na metodzie prób i błędów. Przez co ostatecznie stracisz sporo czasu i pieniędzy na nieefektywne pozycjonowanie.

      Audyt witryny i jej optymalizacja mimo tego, że faktycznie wykonywany jest przez miesiąc, chroni Cię przed działaniami na ślepo. Szczegółowa analiza jest niezbędna i dotyczy ona różnych elementów, takich jak choćby:

      • optymalizacja strony — związana ze stroną techniczną, np. kodem strony, prędkością ładowania się witryny itd.,
      • optymalizacja treści na stronie — sprawdzanie nagłówków, meta danych, analizowanie słów
      • sprawdzanie, czy na stronie występują błędy itd.,
      • znalezienie źródła spadków widoczności witryny — analiza ma na celu także sprawdzenie, w jaki sposób należy zbudować najkorzystniejszą strategię widoczności,
      • wyodrębnienie konkurencji i przeanalizowanie jej strategii SEO.

      Do wykonania audytu wykorzystujemy zewnętrzne narzędzia, a za pomocą uzyskanych dzięki nim danych przygotowujemy szczegółowy raport.

      13. Czy po zakończeniu współpracy z agencją SEO moja strona spadnie w wynikach Google?

      Większość witryn nie notuje spadków po zakończeniu współpracy z agencją SEO. Dlaczego? Bo zależy to od wielu różnych aspektów i rozłożone jest to w czasie.

      Po pierwsze, jeśli Twoja strona została prawidłowo zoptymalizowana, wyposażona w treści, zawierające słowa kluczowe i ma odpowiednią bazę linków, to przez pewien czas faktycznie może utrzymywać stabilne miejsce w Google. Wiele będzie oczywiście zależało od branży czy tego, jakie działania podejmie konkurencja.

      Po drugie, gdy ktoś współpracował z agencją SEO przez kilka lat, to w ciągu kilku miesięcy witryna może nie notować spadków. Jednak konieczne jest obserwowanie jej pozycji w wyszukiwarce Google, gdyż po ok. 3 miesiącach spadki mogą zacząć być powoli widoczne.

      Poza tym, jeśli zaufałeś nieodpowiedniej firmie i po zakończeniu współpracy specjaliści usuną wszystkie linki prowadzące do Twojej witryny, to możesz szybko odczuć przykre konsekwencje. W takim przypadku spadki stają się widoczne nawet już po kilku tygodniach.

      Jedyne spadki, które możesz odczuć dosłownie z dnia na dzień to takie, które wynikają ze zmian w samym algorytmie Google.

      Omów z nami swój pomysł

      michal-ostrowski-kontakt

      Napisz do nas

        14. Jaki będzie mój zakres obowiązków? Czy agencja będzie wymagała ode mnie zaangażowania się w pozycjonowanie mojej strony?

        Od naszych klientów oczekujemy współpracy i pomocy głównie na początkowych etapach. Jednak nie musisz się obawiać, gdyż krok po kroku będziemy tłumaczyć, czego od Ciebie oczekujemy i w jaki sposób możesz nam pomóc.

        Wśród Twoich zadań znajdą się na pewno:

        • przekazanie nam dostępu — np. do strony, do Google Analytics czy Google Search Console,
        • określenie, w jaki sposób ma być postrzegana Twoja firma w sieci — określenie spójnego stylu komunikacji przydaje się np. podczas tworzenia tekstów na stronę,
        • wyznaczenie najważniejszych słów kluczowych — pomożesz nam we wskazaniu, które produkty czy usługi cieszą się największą popularnością czy na których możesz zyskać najwięcej.

        Kiedy nie chcesz, aby nasi copywriterzy zajęli się pisaniem treści na Twoją stronę, to zwracamy się do Ciebie z prośbą o napisanie bądź dostarczenie artykułów czy tekstów, które są niezbędne, aby witryna była lepiej widoczna przez Google. Oczywiście przekazujemy wcześniej wszystkie szczegółowe wskazówki.

        Staramy się przejąć jak najwięcej obowiązków na siebie, jednak współpracą z Tobą na pewno przyspieszy pracę i pozytywnie wpłynie na cały proces pozycjonowania.

        15. Jak dług muszę czekać na efekty pozycjonowania mojej strony?

        Musimy przyznać, że pytanie, jak szybko widoczne są efekty naszej pracy, zadają wszyscy klienci. To oczywiste, w końcu każdy chce wiedzieć, jak długo będzie musiał czekać, aż jego witryna zacznie generować większy ruch i zwiększy widoczność w sieci. Jednak odpowiedź na to pytanie jest bardziej skomplikowana. Wiele zależy od branży, w jakiej działasz czy od tego, jak duża konkurencyjność w niej panuje. Pierwsze ruchy w górę pojawiają się po 4-8 tygodniach. Jednak przeważnie pierwsze znaczące efekty są widoczne po ok. 3-4 miesiącach. Dotyczy to jednak przede wszystkim sytuacji, kiedy zdecydujesz się na pozycjonowanie przy pomocy słów kluczowych zwanych długim ogonem.

        Musisz zdawać sobie sprawę z tego, że pozycjonowanie to proces długoterminowy i 3-4 miesiące oczekiwania to naprawdę bardzo krótki czas. W dodatku nie można na tym poprzestać. Jeśli Twoim celem jest dostanie się do TOP 10, to należy poczekać kolejne kilka miesięcy. Jednak wtedy już dostrzeżesz wyraźnie, że Twoja witryna generuje większy ruch na stronie, a to wpływa też na wzrost sprzedaży czy zainteresowania Twoją ofertą.

        Omów z nami swój pomysł

        michal-ostrowski-kontakt

        Napisz do nas

          16. Na ile miesięcy umowa?

          Pozycjonowanie to zawsze proces długofalowy. Nie tylko efekty widoczne są po przynajmniej kilku miesiącach, ale też konieczne jest zaplanowanie działań z paromiesięcznym wyprzedzeniem. Rozdział prac i zlecenie napisania treści na zoptymalizowane podstrony, na strony zapleczowe. To często również w ramach pozycjonowania, wykonanie kilku lub kilkunastu stron zapleczowych z całym procesem stojącym za ich wykonaniem. Zbudowanie stron, wypełnienie treścią, zaprojektowanie graficzne, zakupienie domen na różne podmioty, rozlokowanie na różnych adresach ip, nadanie oddzielnych nazw serwerów DNS. To kosztowne prace związane z gruntowną optymalizacją serwisu, analityka wykonana przez doświadczonego specjalistę, gruntowna analiza działań konkurencji, wdrażanie na stronie. To ogrom kosztownych działań, których nie równoważą faktury opłacone w ramach realizacji projektu w pierwszych miesiącach. Dlatego umowa jest podpisywana na czas określony min. 3-4 miesięcy. Chcemy też, abyś miał świadomość, że pracując z doświadczonymi specjalistami, aby móc rzetelnie wywiązać się z założeń projektowych inwestujemy odpowiednie pieniądze w ich kompetencje, a te zawsze znajdują odzwierciedlenie w budżecie, jaki możemy na nich przeznaczyć.

          Uruchomienie projektu i pierwsze prace są najkosztowniejszym elementem. Rozumiemy oczywiście punkt widzenia drugiej strony, związany z obawami o słuszności decyzji nawiązania współpracy z naszą agencją. To naturalne, że chcemy mieć pewność, że nasze pieniądze stanowią inwestycję w jeszcze większe przychody dla naszego biznesu. My wiemy, że stopa zwrotu z inwestycji w nasze działania to w najtrudniejszych przypadkach minimalnie kilkadziesiąt procent, z reguły oscyluje w okolicach kilkuset procent, Ty dopiero się o tym przekonasz.

          W przeciwieństwie do wielu, w tym i dużych agencji nastawionych na obsługę klienta masowego nie stosujemy umów 24 czy 36-miesięcznych, chcemy wiązać naszych Klientów naszą efektywność mierzoną we wzrostach wartości obrotów ich firm.

          • największe koszty przy uruchomieniu projektu dla Klienta przekraczają wartość otrzymanych płatności w pierwszych miesiącach
          • racjonalnie nie proponujemy jak wiele agencji na rynku umów na 24 czy 36 miesiecy

          17. Dlaczego wybór Solv’a się opłaca?

          1. Dlatego, że działamy od ponad 10 lat i nie znikniemy w momencie kiedy będziesz miał do nas trudne pytania.
          2. Pomogliśmy ponad 500 firmom w rozwoju sprzedaży produktów i usług w sieci.
          3. Posiadamy zespół specjalistów na pokładzie, w tym specjalistów SEO w Polsce i wybranych krajach jak Niemcy, Francja, Włochy, Szwecja czy Norwegia, młodszych specjalistów SEO, web developerów, copywriterów w tym i obcojęzycznych, specjalistów ADS, programistów współpracujących.
          4. Bierzemy odpowiedzialność za składane deklaracje i przedstawiane propozycje. Nie znajdziesz u nas obietnic nierealnych do pokrycia jak: nielimitowana liczba fraz do pozycjonowania czy zdobycie wysokich pozycji w bardzo konkurencyjnych branżach w nierealnych budżetach czy ramach czasowych. Poważnie traktujemy swój czas i Twoją inwestycję.
          5. Zbudowaliśmy na przestrzeni lat zaplecze i narzędzia, których łączny koszt zbliża się do siedmiocyfrowej kwoty – jesteśmy dobrze uzbrojeni.

          Porozmawiajmy o Twoim pomyśle

          Napisz do nas

            Powiązane wpisy

            Masz pytanie zadzwoń lub napisz do nas

            Skontaktuj się z nami