Strona firmowa a geolokalizacja

Geolokalizacja, w wyszukiwaniu informacji w internecie, zaczyna odgrywać coraz większą rolę. Dlatego przy pozycjonowaniu naszej strony firmowej, zwłaszcza, jeśli działamy na rynku lokalnym lub nasza firma posiada kilka lokalizacji, warto zadbać o właściwą optymalizację oraz linki przekierowujące.

| Wyszukiwanie lokalne

Jego zaletą jest mniejsza konkurencja firm z tej samej lub pokrewnej branży oraz pewność, że na naszą stronę wejdą osoby, które rzeczywiście są zainteresowane świadczonymi przez nas usługami.

Geolokalizacja ma znaczenie już nie tylko w przypadku użytkowników, używających urządzeń mobilnych, gdzie dzięki wbudowanemu GPS-owi, wyszukiwanie firm zawsze ogranicza się do położenia, w jakim dany użytkownik się znajduje, ale również tych korzystających z komputerów. Także tutaj Google dopasowuje wyniki wyszukiwania do lokalizacji, w jakiej dany użytkownik się znajduje, nawet jeśli takich danych nie umieścił w zapytaniu.

Aby strona naszej firmy pojawiała się podczas wyszukiwania lokalnego, warto założyć konto na Google Moja Firma – dodać informacje o naszej firmie do katalogów firm np. firmy.net, panoramafirm.pl czy pkt.pl oraz serwisów umożliwiających dodawanie opinii. Ważne, aby na wszystkich tych stronach pojawiały się takie same dane teleadresowe!

Nie mniej ważnym elementem jest optymalizacja samej strony firmowej. Dobrze, aby nasze dane lokalizacyjne pojawiały się nie tylko w zakładce kontakt, ale również w treści całej strony oraz w tytułach podstron.  Takie działania powinny sprawić, że nasza firma stanie się bardziej widoczna w sieci, a w konsekwencji zwiększy się liczba klientów korzystających z oferowanych przez nas usług.

Porozmawiajmy o Twoim pomyśle

Napisz do nas

    Powiązane wpisy

    Masz pytanie zadzwoń lub napisz do nas

    Skontaktuj się z nami