Pozycjonowanie Skandynawia

Kraje skandynawskie to jeden z najatrakcyjniejszych regionów na prowadzenie działań marketingowych, a szczególnie na pozycjonowanie stron internetowych. W końcu ten obszar jest naprawdę zróżnicowany – obejmuje Norwegię, Finlandię, Szwecję i Danię. Dzięki temu masz do dyspozycji spore grono potencjalnych klientów. Zwróć również uwagę na korzystną sytuację ekonomiczną tych regionów, wysoki poziom wykształcenia oraz otwarcie na nowe technologie. Te wszystkie elementy sprawiają, że pozycjonowanie w Skandynawii jest wyjątkowo opłacalne!

Spis Treści

|Pozycjonowanie w Norwegii – kto powinien się zdecydować?

Polskie firmy szczególnie chętnie stawiają na pozycjonowanie strony w Skandynawii. Przede wszystkim wiąże się to z ogromnymi możliwościami i korzyściami. Jednak oprócz tego warto zwrócić uwagę na fakt, że SEO w Norwegii opłaca się całkiem sporej grupie przedsiębiorców. Szczególnie na to rozwiązanie powinni zdecydować się właściciele e-commerce. W końcu w takim przypadku najskuteczniej zrobisz, jeśli zaczniesz reklamować się właśnie w Internecie. Jednocześnie pamiętaj o tym, że Twoją grupą docelową powinni być mieszkańcy Norwegii, Szwecji, Danii lub Finlandii. W takim przypadku pozycjonowanie strony internetowej zapewni Ci dostęp do szerszego grona klientów. W tym celu możesz stworzyć wielojęzyczną witrynę. Pamiętaj, że w większości krajów Skandynawii klienci doskonale znają język angielski, więc nie zawsze musisz tworzyć treści po duńsku, szwedzku, fińsku czy norwesku. Zamiast tego do dyspozycji masz bardziej uniwersalne rozwiązanie. Istnieją też inne firmy, które powinny postawić na pozycjonowanie strony internetowej w skandynawskich krajach. Szczególnie dotyczy to:

  • Firm, prowadzących działalność na terenie jednego lub większej liczby krajów skandynawskich. Dotyczy to zarówno małych bądź jednoosobowych e-commerce, jak i tych naprawdę dużych przedsiębiorstw. Zazwyczaj ten nowoczesny marketing jest wykorzystywany przez firmy z branży budowlanej, transportowej oraz tych, zajmujących się wykańczaniem wnętrz.
  • Pozycjonowanie stron w Norwegii, Szwecji, Danii i Finlandii to dobra opcja dla firm, które chcą rozszerzyć zakres swoich produktów i usług. Dzięki dodatkowej promocji zyskasz klientów z zagranicy. Szczególnie chętnie stawiają na to producenci mebli, a także wytwórcy luksusowych produktów lub akcesoriów o sporej wartości.
  • Reklamy w Google przydają się wtedy, gdy świadczysz usługi w Polsce, ale swoją ofertę kierujesz do mieszkańców Skandynawii. Jednym z najpopularniejszych przykładów stosowania takiego marketingu jest turystyka medyczna – jej zakres obejmują zarówno medycynę estetyczną, jak i usługi stomatologiczne.

|Jak można scharakteryzować mieszkańców Skandynawii?

Jeśli chcesz rozpocząć pozycjonowanie w Norwegii, Szwecji, Danii lub Finlandii to musisz przede wszystkim dowiedzieć się więcej na temat mieszkańców Skandynawii. Dzięki temu nie tylko skutecznie wypromujesz swoje strony internetowe, ale przede wszystkim wybierzesz odpowiednie słowa kluczowe i przeprowadzisz dopasowaną kampanię marketingową. Czy wiesz, co wyróżnia potencjalnych klientów z północy Europy? Statystycznie zbliżają się do 40 roku życia. Dlatego stawiają przede wszystkim na jakość, choć kluczowe znaczenie ma też przyjazny dla środowiska charakter wybranej firmy czy konkretnego produktu.

Zwróć uwagę na to, że kluczowe znaczenie ma dostęp do Internetu – pod tym względem Skandynawia jest dość zróżnicowana. Szczególnie możesz mieć z tym problem na północy Norwegii, Szwecji i Finlandii. Jednocześnie nie możesz całkowicie lekceważyć tej grupy odbiorczej. W końcu trudny klimat oraz spore odległości do większych metropolii sprawiają, że statystyczni mieszkańcy Skandynawii jeszcze chętniej stawiają na zakupy internetowe. Badania pokazują, że robi tak 62% Norwegów. Jednocześnie ogromne znaczenie ma dopasowanie strony internetowej do urządzeń mobilnych – to właśnie przy ich pomocy połowa ankietowanych najczęściej robi zakupy online. Choć te dane dotyczą Norwegii, to jednocześnie wyraźnie pokazują Ci, jakie są trendy w Skandynawii.

Opisując sylwetkę statystycznego Skandynawa, powinieneś zwrócić uwagę na zarobki tych obywateli. Większość z nich ma pensje przekraczające średnią Europejską. Poza tym pozycjonowanie w Norwegii może przynieść Ci wiele korzyści finansowych. W końcu każdego roku Norwedzy wydają w Internecie blisko 6 tysięcy euro. Najchętniej pieniądze przeznaczają na produkty z branży beauty, sprzęty sportowe, elektronikę i odzież.

Chcesz być zauważony przez mieszkańców Skandynawii? Zatem pamiętaj o tym, jaki potencjał drzemie w social mediach. Przede wszystkim dotyczy to Facebooku, ponieważ korzysta z niego blisko 70% Norwegów. Poza tym Skandynawowie darzą ogromnym zaufaniem bankowość elektroniczną i chętnie stawiają na strony internetowej, które mają taką opcję. Właśnie dlatego firmy z Polski są stosunkowo często wybierane przez Norwegów, Duńczyków, Szwedów i Finów. Jeśli Ty również zwracasz uwagę na nowoczesny i responsywny charakter sklepów internetowych, a do tego oferujesz sprawną dostawę i szybką płatność online, to masz naprawdę spore szanse na sukces.

|Ile kosztuje pozycjonowanie stron w Skandynawii?

Wysokie zarobki mieszkańców Skandynawii mają swoje odzwierciedlenie w cenach, jakie spotkasz w tamtejszych państwach. Właśnie dlatego musisz zdawać sobie sprawę z tego, że pozycjonowanie w Norwegii, Szwecji, Danii czy w Finlandii będzie droższe niż w Polsce. Szczególnie jeśli zdecydujesz się na zagraniczną firmę, zajmującą się SEO. W takim przypadku lepiej, jeśli skorzystasz z usług agencji z Polski. Wtedy najwyższe koszty dotyczą przede wszystkim droższych tekstów. Ma to ogromne znaczenie, jeśli chcesz, żeby były napisane nie tylko w języku polskim, ale również duńskim, norweskim, szwedzkim czy fińskim. Wówczas agencja zazwyczaj korzysta z usług copywriterów, pracujących w konkretnych państwach. Dzięki temu masz pewność, że artykuły lub inne treści będą nie tylko merytoryczne, ale też poprawne językowe i dopasowane do potrzeb potencjalnych klientów.

Koszty związane z pozycjonowanie stron w Skandynawii są droższe ze względu na częstsze klikanie określonych reklam. Po prostu panuje tam spora konkurencyjność, dlatego poszczególne słowa kluczowe są tam jeszcze chętniej wybierane, a to znacznie wpływa na cenę np. podczas kampanii Google Ads. Dobrym rozwiązaniem na obniżenie tych kosztów jest pozycjonowanie lokalne, ponieważ charakteryzuje się jeszcze większą dokładnością oraz nieco mniejszą konkurencyjnością. Choć to zależy przede wszystkim od konkretnych słów kluczowych.

Pamiętaj także o tym, że dokładne koszty kampanii reklamowej są uzależnione od tego, jakie produkty i usługi zapewniasz. Im bardziej popularna oferta, tym trudniej jest ją wypromować, co wpływa na wyższą cenę.

Omów z nami swój pomysł

michal-ostrowski-kontakt

Napisz do nas

    |Pozycjonowanie w Norwegii – co jest najważniejsze?

    To właśnie Norwegia stanowi jeden z najważniejszych dla Polski rynków zbyt. Dlatego tak wiele firm decyduje się nie tylko na pozycjonowanie w Skandynawii, ale przede wszystkim właśnie w Norwegii. Jednocześnie nie jest to wcale łatwe, a pierwsze trudności napotkasz już w momencie, gdy będziesz chciał wykupić domenę. W końcu może to zrobić jedynie firma, posiadająca specjalny numer ID. Poza tym nie możesz tam kupić domeny krajowej na otwartym rynku – to spora różnica w porównaniu do zasad, obowiązujących w Polsce. Tak naprawdę istnieje jeszcze więcej działań SEO i nie tylko, które wyróżniają Norwegię na tle innych państw Europy.

    Zasady pozycjonowania strony w Norwegii

    Jeśli stawiasz na marketing w Norwegii, to powinieneś dostosować się do kilku najważniejszych zasad – to właśnie one wyróżnią Twoje strony, a do tego zainteresują odbiorców. Przede wszystkim zwróć uwagę na popularność modeli subskrypcyjnych. Dzięki temu content, a nawet dostęp do serwisu jest otwarty jedynie dla osób, które wykupią pakiet miesięczny pakiet bądź taki na dłuższy okres czasowy. Istotne jest także to, że powinieneś nakierować działania marketingowe na grupy odbiorcze w różnym wieku. W końcu w Norwegii praktycznie każdy korzysta z Internetu – bez względu na wiek.

    Pozycjonowanie w Norwegii warto oprzeć na mniejszościach narodowych, zamieszkujących te tereny. Przede wszystkim dlatego, że najliczniejszą grupę stanowią Polacy lub osoby o polskich korzeniach. To właśnie do nich możesz skierować swoją ofertę. Wtedy pozbędziesz się wielu problemów m.in. tych związanych z tworzeniem tekstów po norwesku.

    |Pozycjonowanie stron internetowych w Finlandii – kluczowe aspekty

    Finlandia jeszcze do niedawna należała do rynków, wyróżniających się całkiem sporym potencjałem, co było związane z niewielką konkurencyjnością. Jednocześnie mieszkańcy tego kraju nie korzystali tak chętnie z Internetu. Jednak w ciągu ostatnich lat te trendy znacznie się zmieniły i choć rozwój nie jest tak dynamiczny, jak np. w Norwegii, to jednak i tak gwarantuje całkiem spore zainteresowanie ze strony potencjalnych klientów. Dzięki temu Finowie bardzo chętnie nie tylko robią zakupy online, ale też z regularnie korzystają ze sklepów internetowych, zapewniających natychmiastową płatnością. Poza tym mieszkańcy tego kraju nie mają obaw przed kupowanie online nie tylko standardowych produktów typu odzież i elektronika, ale również wycieczek turystycznych czy nawet okularów. Oprócz tego Finowie już od ponad dekady wydają na zakupach online znacznie więcej, niż wynosi średnia europejska.

    Najważniejsze wymagania Finów

    Choć Finowie chętnie korzystają ze stron internetowych i z radością robią zakupy online, to jednocześnie cena ma dla nich ogromne znaczenie. Dlatego podczas pozycjonowania strony warto stosować odpowiednie słowa kluczowe, dzięki którym podkreślisz niższą cenę lub promocje. Poza tym Finowie zwracają uwagę na wygląd i funkcjonalność witryny, więc koniecznie działaj zgodnie z zasadami UX i UI. Dzięki temu klienci nie będą mieli problemów z poruszaniem się po serwisie, a do tego z łatwością znajdą wszystkie potrzebne informacje. Jeśli dopasujesz się do tych wymagań, a do tego zadbasz o bezpieczeństwo na stronie i dobranie właściwych słów kluczowych, to na pewno zainteresujesz tamtejszych odbiorców.

    Jak wygląda pozycjonowanie stron w Finlandii?

    Proces pozycjonowania w Finlandii nie należy do łatwych. Przede wszystkim ze względu na skomplikowany język, utrudniający pracę pozycjonerom. Poza tym frazy kluczowe mogą być zupełnie różne od tych, jakie są stosowane w Polsce. Cała trudność tkwi w tym, że niektóre wyrażenia mają naprawdę wiele znaczeń. Dlatego Google może je mylnie zrozumieć, co utrudnia nie tylko optymalizację witryny, ale też zdobycie wyższej lokaty w wynikach wyszukiwań. Oprócz tego wiele z dostępnych narzędzi SEO nie jest dostosowana do krajów skandynawskich – po prostu brakuje w nich fińskich znaków. Właśnie z tego powodu tylko nieliczni specjaliści poradzą sobie z tym zadaniem.

    |Pozycjonowanie stron internetowych w Szwecji – jak przebiega?

    Szwecja to jeden z najprężniej rozwijających się rynków. Dotyczy to również sieci – w końcu naprawdę wielu obywateli ma tam dostęp do Internetu. Ma to ogromny wpływ na popularność e commerce. Dlatego działania marketingowe podejmowane przez Twoją firmę powinny obejmować SEO oraz kampanie Google Ads. Tym bardziej że jest to najchętniej wybierana wyszukiwarka internetowa. Jednocześnie zwróć uwagę na to, jak duże znaczenie mają odpowiednie słowa kluczowe. Te najpopularniejsze mogą być trudne do pozycjonowania. W końcu w Szwecji panuje spora konkurencyjność, co jest związane z rosnącą liczbą firm, które chcą skorzystać z potencjału, jaki roztacza ten skandynawski kraj. Właśnie z tego powodu kluczowe znaczenie ma nie tylko wysoka lokata w wynikach wyszukiwania, ale również dostosowanie strony do konkretnych wymagań lokalnej społeczności.

    Skuteczna strategia dla e-commerce

    Pozycjonowanie strony internetowej w Szwecji nie różni się szczególnie od SEO w innych krajach europejskich. Jednak i tak istnieją zasady, decydujące o tym, czy zajmiesz wysoką lokatę w wynikach wyszukiwania. Kluczowe jest także to, abyś dostosował się do reguł ustalonych przez Google. W końcu to właśnie ta wyszukiwarka jest najchętniej wybierana w Szwecji, więc to ona pozwoli Ci dotrzeć do szerszego grona odbiorców. Zwróć tylko uwagę na to, że w tym kraju spotkasz się ze sporą konkurencją. Dlatego tylko skuteczny marketing zapewni Ci wymarzony sukces. Zastanawiasz się zatem, od czego powinieneś zacząć? Przede wszystkim pamiętaj o analizie, reklamie w social mediach oraz o szczegółowej strategii. Dzięki temu dobrze przygotujesz strony do optymalizacji oraz SEO. Poza tym zdecyduj się na odpowiednie słowa kluczowe – zarówno te ogólne, jak i lokalne frazy oraz długi ogon. Oczywiście w SEO SEM istotny jest też link building. W tym celu możesz wykorzystać linki dodawane w mediach społecznościowych, co przyciągnie jeszcze większą grupę nowych klientów.

    Zauważ, że szwedzka strona internetowa powinna być responsywna, bo naprawdę spore grono odbiorców korzysta z urządzeń mobilnych podczas robienia zakupów. Poza tym dopasowanie do samrtfonów, tabletów czy iPodów to wymóg Google. Jeśli o to nie zadbasz, to Twoja pozycja w wynikach wyszukiwania może być dość chwiejna, a wtedy trudniej będzie Ci osiągnąć założone rezultaty. Pozycjonowanie stron w Skandynawii – bez względu na kraj – nie będzie efektywne, jeśli na Twojej stronie zabraknie merytorycznych tekstów. Zwróć uwagę na to, że w tym przypadku działania marketingowe będą skuteczne dopiero wtedy, gdy będziesz pamiętać o właściwym zagęszczeniu słów kluczowych i dodawaniu przydatnych tekstów. Witryna powinna również działać sprawnie – największą popularnością cieszą się serwisy, które są intuicyjne, a do tego szybko się włączają. Wtedy w ciągu dosłownie chwili użytkownicy mogą zapoznać się z Twoją ofertą. Jeśli zadbasz o każdy z tych elementów w swojej strategii, to zrobisz właściwy krok ku sukcesowi i dostrzeżeniu przez szwedzkich odbiorców.

    Pozycjonowanie lokalne w Szwecji

    Wiesz już, że ogólne słowa kluczowe są bardzo popularne w szwedzkim Google, dlatego trudno jest w ten sposób zdobyć nowych klientów. Jedno z najskuteczniejszych rozwiązań polega na skierowaniu oferty na rynek lokalny. W takim przypadku pozycjonuj strony na konkretny region, miasto, wieś, dzielnicę, a nawet ulicę. Dzięki temu trafisz do określonych użytkowników, ale również zwiększysz swoje szanse na zaistnienie w świadomości odbiorców. Po prostu SEO lokalne zazwyczaj cechuje mniejsza konkurencyjność, co pozwala zająć wyższe lokaty w Google. Wówczas proces pozycjonowania jest jeszcze efektywniejszy. Właśnie z tego powodu SEO lokalne cieszy się sporą popularnością w Szwecji. Jednocześnie wypromujesz w ten sposób swoją stronę tylko wtedy, gdy dobrze poznasz grupę odbiorczą. Konieczne jest stosowanie odpowiedniego języka, a także odkrycie charakteru tego mikroregionu oraz zasad, panujących na tym rynku. Zwróć też uwagę na potrzeby tego społeczeństwa. Opracuj ich charakterystykę – wiek, poziom zamożności, kulturę i zainteresowania. W ten sposób z większą łatwością zdecydujesz się na odpowiednie słowa kluczowe, a do tego przygotujesz strony, które zyskają uznanie wśród tych użytkowników.

    |Rynek e commerce i pozycjonowanie stron w Danii

    Dania plasuje się na samym szczycie listy państw o najwyższym poziomie cyfryzacji. Właśnie z tego powodu stanowi doskonałe miejsce do rozpoczęcia pozycjonowania swojej strony, a przede wszystkim do założenia e commerce. Po prostu wykorzystywanie marketingu internetowego przyniesie Ci tam wiele korzyści. Oprócz tego Dania rozwija się bardzo intensywnie, a jej położenie sprawia, że znajduje się w niezwykle dogodnej lokalizacji – nawet wtedy, gdy siedziba Twojej firmy znajduje się w Polsce.

    Pamiętaj o tym, że obywatele Danii cechują się ogromną świadomością cyfrową, a do tego są przyzwyczajeni do zakupów online czy nawet do e-administracji. Jednocześnie zwracają uwagę na bezpieczeństwo w sieci i wygodę podczas robienia zakupów. Dlatego w Twoim sklepie nie może zabraknąć szybkich przelewów – aż 90% Internautów z tego kraju korzysta właśnie z tej formy płatności. Ogromne znaczenie ma też popularność social mediów oraz przemyślany proces pozycjonowania stron. Jeśli dodasz do tego zoptymalizowany i intuicyjny serwis, to zyskasz dobre podstawy do zaistnienia na duńskim rynku e-commerce.

    Zaistnienie w wynikach wyszukiwania

    Jeśli chcesz osiągnąć sukces w Danii, to musisz dostosować się do zasad marketingu internetowego, panującego w tym kraju. Największą popularnością cieszą się zoptymalizowane serwisy, a także witryny w języku duńskim. Dzięki temu odbiorcy nie mają problemów ze zrozumieniem instrukcji czy po prostu zapoznaniem się ze szczegółami Twojej oferty. Pamiętaj też, że ogromne znaczenie ma sprawne i intuicyjne działanie witryny. Jeśli strona będzie działać wolno, to użytkownicy zrezygnują i po prostu wybiorą konkurencyjny sklep. Oprócz tego zasady SEO w Danii nie różnią się tak bardzo od tych, panujących w innych skandynawskich krajach. W tym przypadków również zadbaj o odpowiednie zagęszczenie słów kluczowych, a także o merytoryczne teksty, gdzie odpowiesz na wiele istotnych pytań. Pamiętaj również o zoptymalizowanych meta tagach, a wtedy jeszcze szybciej zaczniesz wspinać się na najwyższe lokaty wyszukiwarek internetowych.

    Wysoki poziom cyfryzacji Danii sprawił, że na tym rynku zdobędziesz jeszcze więcej danych o klientach, ich zachowaniach czy preferencjach. W ten sposób prowadzone działania marketingowe będą jeszcze skuteczniejsze, a efekty naprawdę długotrwałe. Dodatkowo szybko zareagujesz na negatywne zmiany, a do tego dostrzeżesz zachowania, przynoszące oczekiwane rezultaty.

    Budowanie wizerunku w mediach społecznościowych

    Aż 3/4 duńskich obywateli regularnie korzysta z Internetu, a do tego większość z nich ma profil w social mediach. Właśnie z tego powodu te serwisy stanowią ważną część marketingu internetowego w tym skandynawskim państwie. Dla Duńczyków istotny jest pozytywny wizerunek firmy, którą wybierają – bez względu na to, czy kupują tam ubrania, czy wybierają luksusową wycieczkę turystyczną. Dlatego ważne są nie tylko skuteczne działania pozycjonujące oraz wysoka lokata w Google. Musisz zaistnieć w mediach społecznościowych – przede wszystkim odnosi się to do Facebooka i Instagrama. Jedno to nie te platformy należą do najpopularniejszych w Danii, bo w tamtejszym Internecie króluje Reddit. Nie lekceważ siły tego serwisu, tylko zacznij się tam udzielać i promować swój biznes. W ten sposób nie tylko zyskasz wartościowe, a do tego naprawdę silne linki, ułatwiające pozycjonowanie stron internetowych. Zostaniesz też na dłużej w świadomości odbiorców, a marka stanie się dla nich bardziej autentyczna. Koniecznie zadbaj także o to, aby w sieci znalazły się opinie na temat Twojej firmy bądź konkretnych produktów i usług. Dzięki temu odbiorcy zyskają kolejny argument, przemawiający za wybraniem właśnie Twojej oferty.

    Wybranie odpowiedniej wyszukiwarki internetowej

    Bezwzględnym liderem wśród wyszukiwarek internetowych w Danii jest Google. Dlatego to właśnie w tym serwisie warto rozpocząć pozycjonowanie stron. Choć oczywiście możesz też rozszerzyć swoje działania o Yahoo! czy Bing, ale te serwisy nie zapewnią Ci tak dużej rozpoznawalności, jak Google. Kluczowe jest tylko to, abyś dostosował się do zasad, nałożonych przez tego światowego lidera. Wtedy działania SEO zapewnią Ci oczekiwane rezultaty, a przede wszystkim pozwolą dotrzeć do szerszego grona odbiorców. Poza tym zwróć uwagę na to, co robi konkurencja. W końcu czasem ogólne reguły przestają mieć tak duże znaczenie i zmieniają się w zależności od branży i popularności danych produktów czy usług. W takim przypadku postaw na analizę, przygotuj skuteczną strategię, a do tego zacznij działać lokalnie. Ten sposób pozycjonowania w Danii nie jest tak popularny, jak w przypadku Szwecji, ale również pozwala dotrzeć do konkretnej grupy odbiorców.

    Sam widzisz, że pozycjonowanie w Norwegii czy w innych krajach skandynawskich może być trudne ze względu na konkurencję. Jednocześnie potencjał, jaki drzemie w tamtejszych rynkach, zapewnia ogrom korzyści – finansowych i wizerunkowych. Dlatego warto podjąć ten wysiłek i rozpocząć działania SEO.

    Porozmawiajmy o Twoim pomyśle

    Napisz do nas

      Powiązane wpisy

      Masz pytanie zadzwoń lub napisz do nas

      Skontaktuj się z nami