Niestandardowe modyfikacje sklepu na Woocommerce

Dostosowanie sklepów internetowych Wordpress Woocommerce

Masz sklep internetowy na Woocommerce? Olbrzymią zaletą tego związania jest na pewno możliwość dostosowania go swoich potrzeb i specyfiki branży. W końcu masz tutaj dostęp do kodu i miliony wtyczek oraz szablonów do wyboru. Poznaj zatem kilka naszych pomysłów, jak w niestandardowy sposób zmodyfikować swój sklep Woocommerce.

Spis Treści

|11 sposobów, jak niestandardowo zmodyfikować swój sklep internetowy Woocommerce

Możliwość logowania

Robienie zakupów bez logowania nie jest dobrym pomysłem, bo np. wydłuża proces zwrotu towarów. Dlatego zapewnij intuicyjny panel do rejestrowania i logowania. Istnieje możliwość włączenia widoczności cen dopiero po zalogowaniu. Ciekawą alternatywą jest możliwość logowania czy czytania tekstów dopiero po uiszczeniu opłaty.

Personalizacja produktów w sklepie internetowym

W Twoim sklepie internetowym może pojawić się funkcjonalność, która pomoże w sprzedaży bardziej indywidualnych produktów. Na przykład, gdy sprzedajesz towary na miarę, zleć zmodyfikowanie sklepu w taki sposób, żeby klient mógł wpisać swoje wymiary lub też uzyskał możliwość wyboru kolor i rodzaju materiału.

Gdy masz maszynę do przenoszenia nadruków na różne akcesoria czy ubrania, zdecyduj się na stworzenie kreatora do projektowania nadruków.

Inną ciekawą opcją sklepu Woocommerce jest tworzenie zestawu produktów.

Optymalizacja sklepu internetowego

Pozycjonowanie sklepu Woocommerce to szansa na wzrost ruchu i skuteczne dotarcie do nowych klientów. Jednak zanim rozpoczniesz pozycjonowanie sklepu, zajmij się jego optymalizacją.

Dostosowanie sklepów internetowych do algorytmu Google to np. poprawienie szybkości ładowania się witryny, zmniejszenie objętości grafik, dodawanie meta tagów i tekstów pozycjonujących itd.

Swoboda płatności Woocommerce

Dzięki modyfikacjom czy rozszerzeniom zagwarantuj klientom wiele dostępnych opcji płatności. Skonfiguruj stronę internetową tak, aby gwarantowała płatność kartą kredytową, PayPal, BLIK-iem, szybkim przelewem oraz oczywiście tradycyjnym przelewem, a także za pobraniem.

Ciekawe jest wdrożenie również płatności ratalnej, odroczonej czy PayU. Swoboda płatności Woocommerce oferuje wiele korzyści, więc warto zdecydować się na takie rozszerzenie.

Śledzenie statystyk

Obserwowanie wyników, jakie zapewniają kampanie reklamowe, pozycjonowanie sklepu Woocommerce i wielu innych sposobów promocji to podstawa. Skonfiguruj zatem sklep internetowy z Google Analytics oraz z Google Search Console, aby wiedzieć, skąd docierają użytkownicy i kim oni są.

Dodawanie produktów do obserwowanych

Warto wprowadzić tzw. wishlist, czyli listy obserwowanych. Dzięki nim klient po zalogowaniu się będzie mógł przy pomocy jednego kliknięcia dodać produkt do obserwowanych, aby w przyszłości z łatwością go znaleźć. Ciekawym pomysłem jest też lista prezentowa, którą można udostępnić różnym osobom.

Lista oczekujących

Sprzedajesz produkty wirtualne? W takim radzie na swojej stronie internetowej powinieneś wdrożyć tzw. waitlist, czyli listę oczekujących. Stwórz ją jeszcze przed premierą swojego e-booka czy kursu internetowego. Oczywiście lista oczekujących może przydać się także podczas tworzenia boxów tematycznych, tradycyjnych książek itd.

Porównywarka produktów

Prowadzisz nowy sklep internetowy w systemie WordPress i sprzedajesz elektronikę czy różne urządzenia? W takim razie świetnym sposobem, który pomoże klientom w robieniu zakupów, będzie porównywarka produktów. Funkcje obserwowanego urządzenia będzie można przyrównać do tańszego i droższego sprzętu.

Zaawansowane wyszukiwanie

To kolejna niestandardowa funkcjonalność, która może znacząco zwiększyć funkcjonalność w sklepie Woocommerce. Dzięki temu użytkownik będzie mógł zaznaczyć, jakie parametry techniczne i wizualne najbardziej go interesują, jaki zakres cenowy, a także wybrać producenta z listy. Robie zakupów stanie się dzięki temu znacznie szybsze.

Model subskrypcyjny

Trendem 2021 roku było tworzenie platform subskrypcyjnych, czyli takich, do których masz dostęp np. na miesiąc po uiszczeniu zapłaty. Wszystko wskazuje na to, że w 2022 roku popularność takiego rozwiązania jeszcze bardziej wzrośnie.

Dlatego też dobrym pomysłem jest skonfigurowanie sklepu internetowego w taki sposób, by opierał się na modelu subskrypcji.

Niestandardowe modyfikacje dostosowane do branży

Elastyczność systemu Woocommerce sprawia, że możesz dostosować go do każdej branży. Zleć nam wdrożenie strony internetowej, która pozwala na rezerwacje terminów wycieczki online w biurze podróży, czy też zamawianie jedzenia w lokalnej restauracji przez Internet.

Omów z nami swój pomysł

michal-ostrowski-kontakt

Napisz do nas

    |Korzyści z modyfikacji sklepu Woocommerce

    Wśród najważniejszych korzyści, które możesz zyskać, gdy zdecydujesz się ulepszyć swój sklep internetowy postawiony na WordPressie, można wyróżnić:

    • dopasowujesz e-sklepu do specyfiki swojej branży i produktów, które sprzedajesz,
    • zyskujesz funkcjonalny sklep internetowy na lata,
    • obsługa systemu WordPress staje się niezwykle intuicyjna,
    • jeszcze lepiej chronisz Twoje i Twoich klientów dane,
    • zyskujesz szansę na wzrost widoczności i zysków, gdy zechcesz założyć sklep Woocommerce.

    |Jaki sklep Woocommerce możesz stworzyć?

    Pamiętaj również o tym, że możesz zdecydować się na sklep internetowy z wybraną liczbą produktów lub też na mniej standardowy. W końcu platforma Woocommerce umożliwia stworzenie także takich sklepów jak:

    • sklep dropshipping – dzięki wtyczkom lub udostępnionym przez hurtownię narzędziom możesz skonfigurować sklep na WordPressie w taki sposób, aby móc zarabiać dzięki modelowi dropshippingowemu;
    • sklep typu marketplace – łącząc potencjał Woocommerce z WordPressem możesz stworzyć e-rynek, na którym spotkają się różni dostawcy;
    • platforma B2B – gdy kierujesz swoją ofertę do firm z różnych branż, sklep internetowy Woocommerce także świetnie się sprawdzi, z jednej strony możesz stworzyć model rejestrowania się jedynie po dodaniu NIP-u, a także udostępniać indywidualnie dopasowane cenniki dla stałych kontrahentów czy też do takich, którzy składają większe zamówienie;
    • dedykowany sklep – gdy skorzystasz z pomocy specjalistów, np. pracujących w naszej agencji, będziesz mógł zlecić nam stworzenie maksymalnie dopasowanego do Twoich potrzeb sklepu internetowego z indywidualnym layoutem oraz wtyczkami.

    Powiązane wpisy

    Masz pytanie zadzwoń lub napisz do nas

    Skontaktuj się z nami