Woocommerce – przydatne wtyczki WordPress do sklepu internetowego

ajlepsze wtyczki woocommerce pozwalające stworzyć swój sklep internetowy. Ułatwiona automatyzacja. płatności online, optymalizacja i wysyłka.

WooCommerce to najszybsza droga do własnego sklepu internetowego.

Oczywiście ktoś może powiedzieć, że WooCommerce wcale nie jest najszybszy, bo zapewne szybciej można uruchomić sklep internetowy na SaaS, jak Shoper czy Idosell, ale czy one aby na pewno są Twoje? Nie zagłębiając się w nikomu niepotrzebne spory, jedno jest bezsporne – sklep internetowy oparty na WooCommerce jest Twój. No… może być 🙂

Chcesz założyć sklep internetowy? To spośród trzech najpopularniejszych CMSów dedykowanych pod e-commerce czyli Magento, Prestashop i WooCommerce, ten ostatni jest najprostszy w obsłudze i najłatwiejszy w uruchomieniu. Powyższe nie oznacza że jest on bez wad, ale o nich też opowiemy. Tutaj warto jeszcze dodać że WooCommerce nie jest oddzielnym CMSem sklepowym, a rozszerzeniem najpopularniejszej platformy (pierwotnie powstałej jako platforma blogowa) jaką jest WordPress. WooCommerce to wtyczka do WordPressa, dodająca mu funkcjonalność sklepu internetowego. Fakt ten niesie ze sobą sporo plusów, ale też i trochę minusów, – o tym, jak już wspomniałem, w dalszej części artykułu.

Niezaprzeczalny fakt: platforma WooCommerce to najczęściej wykorzystywana platforma do sklepów online nie tylko w Polsce, ale i na świecie.

 

Kto powinien myśleć o WooCommerce?

Wtyczki WooCommerce zalecane są raczej dla małych bądź średnich sklepów, których właściciele chcą być niezależni od platform na SaaS. Bardzo często decydują się, na to rozwiązanie właściciele stron internetowych i blogów opartych na platformie WordPress. Dzięki temu, że znają wizualny rozkład panelu zarządzania, poruszanie się w WooCommerce jest intuicyjne. Stąd właśnie wzięła się popularność WooCommerce.
Dzięki temu, że jest to Open Source, jest systemem otwartym i można dostosowywać do własnych potrzeb. Dlatego dosyć często wykorzystują go przedsiębiorcy chcący wdrożyć na sklepie internetowym niestandardowe rozwiązania, jak na przykład indywidualne kalkulatory, ścieżki zakupowe, niestandardowe przeliczniki, formularze, bramki płatności itd.

Nie należy zapominać o tym, że WooCommerce jest jedynie rozszerzeniem, w efekcie czego może on przestać w pewnym momencie spełniać pokładane w nim oczekiwania wydajnościowe czy ergonomiczne. Dlatego sklepy o dużych ambicjach rozwojowych pod kątem ilości produktów, funkcjonalności, integracji z zewnętrznymi systemami powinny brać raczej pod uwagę inne platformy open-source e-commerce jak na przykład PrestaShop czy jeden z najbardziej rozbudowanych systemów Magento zwany też czasami kombajnem.
Jesteś ciekaw jakie są największe wady i zalety WooCommerca?
Zanim przejdziemy do konkretów pamiętaj że WordPress + WooCommerce to jedna z najbardziej elastycznych i prostych edycji platform do sklepów internetowych.

Plusy WooCommerce

  • Siostrzany panel zarządzania WordPress.
  • Darmowy – zarówno CMS WordPress jaki wtyczka są darmowe.
  • Intuicyjna i szybka instalacja oraz konfiguracja systemu.
  • Duża elastyczność platformy.
  • Łatwa personalizacja, duża dostępność theme’ów i skórek graficznych.
  • Ogromna liczba wtyczek i rozszerzeń zarówno tych darmowych jaki płatnych jednak w bardzo przystępnych cenach.
  • Duża elastyczność w rodzajach dostępnych produktów: produkty fizyczne, wariantowe, wirtualne jak np. e-booki.
  • Platforma bardzo często aktualizowana i dostosowana do zmieniających się wymogów wyszukiwarek.
  • Wielojęzyczność na przykład w oparciu o WPML.
  • Wielowalutowość.
  • Rozbudowane statystyki i raporty sprzedaży.
  • Możliwość zarządzania asortymentem sklepu poprzez import i eksport danych.
  • Gotowe szablony maili na różnych etapach procesu zakupowego.
  • Wtyczka jest w pełni przetłumaczona na język polski, czasami jednak zagraniczne theme’y mogą zawierać angielskie przebitki.
  • Duże możliwości rozwoju sklepu dzięki dostępowi do kodu.
  • Bardzo duża społeczność wspierająca rozwój samej platformy, jaki służąca pomocą w razie ewentualnych pytań.
  • Bardzo duża liczba specjalistów poruszający się biegle w CMS dzięki czemu nawet jeżeli będziesz miał problem z jakimkolwiek wykonawcą nie będziesz miał problemu ze znalezieniem kolejnego.

 

Minusy WooCommerce

Sklep internetowy oparty o WordPress i WooCommerce jak każda inna platforma posiada również wady. Kilka najistotniejszych z nich to:

  • Pamiętaj, że woocommerce to wtyczka do WordPress a nie z założenia system dedykowany do e-commerce. Co sprawia, że razem z funkcjonalnościami sklepu dostajesz całą masę kodu, którą niekoniecznie wykorzystasz, a która będzie obciążał a system.
  • Sam jesteś dla siebie wsparciem technicznym nie ma opłat za użytkowanie systemu ale nie ma i zespołu wspierającego cię w razie problemów.
  • Rozwiązanie jest darmowe ale w sumaryczny koszt jego wdrożenia musisz brać pod uwagę ewentualne własny czas poświęcony na uczenie się systemu.
  • Ta platforma do e-commerce u ma z reguły odrobinę większe wymagania pod kątem zasobów na hostingu.
  • Częste aktualizacje – to z jednej strony zapewnienie aktualnego kodu z drugiej zagrożenie, że zainstalowane komponenty pochodzące z różnych źródeł nie będą ze sobą współpracowały.
  • Wtyczki i ich aktualizacje – musisz o nich pamiętać bo długie nie aktualizowanie narażę cię na automatyczne próby włamania.
  • Częsty brak kompatybilności pomiędzy wtyczkami dostarczanymi przez różnych wykonawców.
  • Ilość produktów w sklepie – woocommerce to nie jest sklep dla biznesów sprzedających dziesiętki czy setki tysięcy produktów.
  • Ceny płatnych wtyczek – sporo części wtyczek jest darmowa chcąc jednak skorzystać z bardziej zaawansowanych funkcjonalności trzeba zapłacić za wtyczki.

Omów z nami swój pomysł

michal-ostrowski-kontakt

Napisz do nas

     

    Już od wielu lat jest jedną z najchętniej wybieranych wtyczek WordPress, umożliwiających stworzenie funkcjonalnego, ale też intuicyjnego sklepu internetowego. Jej popularność jest związana również, z tym że umożliwia dowolne modyfikowanie sklepu. Poznaj 20 wtyczek, które zwiększą twoje zyski, poprawią wydajność pracy i spełnią oczekiwania Twoich klientów.

    | WooCommerce WooCart — wtyczka do edycji koszyka

    W tym przypadku mamy do czynienia z wtyczką, która pozwala na stworzenie oraz na edycję koszyka. To kluczowe miejsce, gdyż właśnie tam trafiają produkty, które chce zakupić klient. Jedną z najbardziej cenionych funkcji jest możliwość rozwinięcia listy zakupionych produktów w pasku bocznym, dzięki czemu można nadal przeglądać produkty i jednocześnie mieć wgląd do tego, co już trafiło do koszyka.

    Kobieta modyfikuje sklep internetowy, zajmuje się marketingiem, wdraża mailchimp i wysyła maile

    | Recover Abandoned Cart — wtyczka WooCommerce do odzyskiwania koszyka

    Pozostając jeszcze na moment w wątku koszyków, warto zdecydować się na zainstalowanie jeszcze jednej istotną wtyczkę. Dzięki Recover Abandoned Cart można zmniejszyć współczynnik porzuconych koszyków, który trapi każdego e-sprzedawcę. Jeśli klient doda do koszyka jakieś produkty, a następnie porzuci, zamiast zaakceptować zakup i go opłacić, otrzyma przypominającego e-maila. W końcu istnieje szansa, że ktoś zapomniał o zakupie lub przez przypadek wyłączył stronę.
    Dodatkową opcją będzie możliwość wysłania również kodu rabatowego lub innej zachęty, dzięki czemu konsument będzie wiedział, że naprawdę ci zależy, a do tego twoje szanse na zwiększenie zysku wzrosną.

    | WooCommerce Product Slider — prezentuj swoje produkty

    Niezależnie od tego, w jakiej branży działa twój sklep WooCommerce, zawsze musisz zadbać o to, aby jak najlepiej zaprezentować swoje produkty. W tym celu warto wybrać takie wtyczki, które będą związane ze stylem strony. Dla nowoczesnych, ale też bardzo minimalistycznych witryn idealnym rozwiązaniem będzie wtyczka pozwala zobaczyć różne produkty z tej samej kategorii, dzięki możliwości przesuwania ich za pomocą strzałek, co nie zajmie dużo miejsca na stronie, ale jednocześnie może zwiększyć sprzedaż.
    Bez obawy można wdrożyć to rozwiązanie zarówno w sklepach z dużym asortymentem, jak i w witrynach z niewielką liczbą produktów.
    Poza tym wybierając tę wtyczkę do sklepu WoCommerce, można pozytywnie wpłynąć na UX witryny.

    | Beeketing — wykorzystaj metody up i cross-sell

    Modyfikując własny sklep internetowy, należy też przede wszystkim doprowadzić do zwiększenia sprzedaży. Bardzo pomocna w tym będzie wtyczka WooCommerce Beeketing, która ma wiele zastosowań, oto te najchętniej wybierane:
    – Oferowanie różnych zniżek dla produktów uzupełniających ten, który aktualnie jest przeglądany.
    Przykład — podczas kupowania ołówkowej spódnicy modelka ma ubraną także koszulę bez rękawów, dlatego użytkownik będzie miał wyświetloną informację na temat tego, w jakiej cenie dostępna jest również bluzka, a nawet buty czy naszyjnik, które idealnie wkomponują się do tej stylizacji.
    Ta metoda sprawi, że zwiększy się szansa na to, że zamówienie będzie wyższe, a twój zysk pokaźniejszy.
    – Wyskakiwanie okienek pop-up.
    W tym przypadku można wykorzystać tę wtyczkę w taki sposób, że gdy użytkownik pojawi się na stronie lub będzie chciał z niej wyjść, wyskoczy mu okienko, które zachęci do dokonania zakupu lub zapisania się do newslettera. W zamian można zaoferować kod rabatowy czy też darmową dostawę.
    – Tworzenie kampanii mailingowej
    Bez większej wiedzy można też stworzyć kampanię, której celem będzie zwiększenie listy mailingowej, czy też stworzenie społeczności.

    | YITH WooCommerce Badge Management — etykiety robią różnicę

    Dziś w branży e-commerce, w trakcie tworzenia sklepów internetowych, warto pamiętać, że nawet najmniejszy detal może wpłynąć na wzrost sprzedaży. Dlatego warto rozważyć zainstalowanie wtyczki WooCommerce, która powoduje, że przy produkcie pojawia się niewielka etykieta. Może być na niej napisane — promocja (do tego napis, o ile procent obniżono cenę), nowość czy bestseller. Taki drobny element może spowodować, że klienci zdecydowanie szybciej zwrócą uwagę na towar i co najważniejsze go kupią.

    | WooCommerce Image Zoom — powiększ zdjęcie

    Kolejną wtyczką do WooCommerce jest Image Zoom, która sprawia, że każdy przed dokonaniem zakupu może w łatwy i szybki sposób powiększyć zdjęcie lub jego fragment, aby lepiej przyjrzeć się produktowi. Tworzenie tzw. zoomu sprawia, że można dojrzeć nawet najdrobniejszy detal, a co za tym idzie także niedoskonałość, dlatego trzeba zwrócić uwagę na to, aby zdjęcia produktowe były wykonane ze szczególną starannością i w najwyższej jakości.

    | Google Feed Manager — dodaj produkty do wyszukiwarki

    Stworzenie sklepu wiąże się z jego funkcjonalnością. Więc tym razem proponujemy wtyczkę WooCommerce, która należy do grona tzw. „must have”. Jej główne działanie doprowadza do tego, że funkcjonalność sklepu zostaje zintegrowana z Zakupami Google. Po zakończeniu instalacji i konfiguracji sprzedawane przez ciebie produkty będą wyświetlane w wynikach wyszukiwania. Najważniejsze jest jednak to, aby zostały prawidłowo zoptymalizowane, gdyż wtedy zwiększy się szansa na to, że ujrzy je większa liczba osób.

    | WooCommerce Sequential Order Numbers — ponumeruj zamówienia

    Wiele osób, które prowadzą sklepy internetowe, skarżą się na to, że numery zamówień są dobierane losowo, przez co znacznie łatwiej o pomyłkę czy po prostu o chaos. Doskonałym rozwiązaniem na ten problem ma być właśnie ta wtyczka. Jej działanie sprawia, że wprowadzony zostaje znacznie większy porządek do sklepu WooCommerce. Od teraz pierwsze zamówienie będzie numerowane jako 1, a nie 3452.

    Woocommerce umożliwia ponumerowanie zamówień i szybsze zaksięgowanie płatności internetowych

    | Product Customer List for WooCommerce — pobierz listę zamówień

    Niekiedy bardzo przydatna może być także ta dość nietypowa wtyczka, która umożliwia pobranie danych na temat wszystkich zamówień, dokonanych w jakimś czasie. Może to być przydatne, np. przy pakowaniu towarów. Najlepiej wyeksportować wtedy dane do Excela.

    | Order Delivery Date for WooCommerce — pozwól wybrać datę

    Dbanie o potrzeby klientów jest bardzo ważne, jeśli chcesz wyprzedzić konkurencję i osiągnąć sukces. Toteż dobrym rozwiązaniem może być zainstalowanie do sklepu WooCommerce opcji, dzięki której użytkownik będzie mógł wybrać sobie datę, kiedy zamówienie ma zostać zrealizowane i dostarczone. W szczególności jest to przydatne, gdy wybierana jest opcja przesyłki kurierskiej. Dzięki temu klient będzie mógł dostosować plan swojego dnia w taki sposób, aby mógł bez problemu odebrać paczkę.

    | Wtyczka WooCommerce Przelewy 24 — szybka zapłata

    Obecnie istnieje już coraz więcej wtyczek, które sprawiają, że stworzenie sklepu jest łatwiejsze, ponieważ są w stanie skonfigurować, np. system płatności elektronicznej, powodując, że klient może szybko dokonać zakupu i zapłacić za niego w ciągu dosłownie kilku chwil. Obecnie najwyżej oceniana jest wtyczka WooCommerce Przelewy 24. Oto jej zalety:
    – niższe prowizje,
    – wtyczka jest darmowa,
    – prosta w użyciu,
    – daje możliwość indywidualnego dopasowania oferty,
    – przyspiesza proces zakupowy.

    Tę wtyczkę możesz pobrać tutaj: Przelewy24-woocommerce

     Bezpieczne formy płatności

    |UpdraftPlus WordPress Backup Plugin — zabezpiecz sklep ecommerce

    Lepiej być przezornym, niż później mieć niemały problem. Nie każdy dziś pamięta o tym, jak istotne jest tworzenie kopii zapasowej. Przez to w razie awarii sklepu lub strony mają nie lada problem, gdyż wszystko, na co pracowali przez długi czas, może bezpowrotnie zniknąć. Oczywiście to bardzo czarny scenariusz, jednak lepiej dmuchać na zimne. Dzięki UpdraftPlus WordPress Backup Plugin zadbasz o to, aby regularnie tworzyła się najnowsza wersja kopii zapasowej twojego sklepu. Posiada też kilka ustawień, umożliwiających wybranie terminu, gdy ma zostać wykonywana kopia co będzie rozwiązaniem idealnym.

    |Antispam Bee! — walcz ze spamem twojego sklepu internetowego

    Nikt nie lubi spamu, więc koniecznie trzeba go zwalczać. W takim przypadku możesz skorzystać z Antispam Bee! sprawisz, że przestaną denerwować cię sztucznie wygenerowane komentarze pod postami w różnych językach. W końcu komentarze mają służyć jako utrzymywanie łączności z użytkownikami, dlatego nie warto je wyłączać, a za to lepiej zdecydować się na skuteczną walkę ze spamem.

    | Birds Custom Login — daj możliwość logowania się

    Coraz więcej sklepów dziś zachęca do tego, aby zakładać konta w sklepie, a następnie logować się i dopiero później dokonywać zakupu. Postępowanie w ten sposób być może trwa odrobinę dłużej, jednak sprawia, że klient jest w stanie obserwować status zamówienia czy też łatwiej dokonać zwrotu. Wykorzystując wtyczkę Birds Bustom Login, można stworzyć całkowicie spersonalizowaną stronę logowania, aby dopasować ją do reszty strony i przy okazji się wyróżnić.

    | Faktury WordPress — nie trać czasu na biurokrację

    Każdy właściciel sklepu musi zazwyczaj zajmować się wieloma obowiązkami niemal jednocześnie. Jednym z nich jest oczywiście księgowość i przede wszystkim dbanie o to, aby ewidencja sprzedaży była prowadzona prawidłowo i w sposób uporządkowany. W tym celu bardzo przydatna będzie wtyczka Faktury WordPress, która wystawi za ciebie fakturę, pozwoli ją odpowiednio edytować, przetłumaczy na angielski oraz umożliwi zapisanie w PDF-ie. W ten sposób sklep internetowy na woocommerce pozwala zaoszczędzisz wiele godzin lub nawet pieniędzy w perspektywie miesięcznej.

    Omów z nami swój pomysł

    michal-ostrowski-kontakt

    Napisz do nas

      | Fleixible Shipping WooCommerce — przyspiesz wysyłkę

      Klient chce otrzymać swoje zamówienie jak najszybciej, a ty chcesz przyjąć jak największą liczbę zamówień, zachowując przy tym maksymalną wydajność czasu i energii. Jak tego dokonać? Należy przede wszystkim wdrożyć pewne skuteczne usprawnienia. Jednym ze sposobów jest zainstalowanie wtyczki Fleixible Shipping WooCommerce, gdyż do jej zadań należy m.in.:
      – dopasowanie reguł wagowych, dzięki którym wtyczka będzie automatycznie obliczała, ile wyniesie przesyłka, kiedy klient zakupi pewną liczbę produktów, o konkretnej wadze,
      – stworzenie reguły związanej z kosztami zamówienia, przydaje się gdy, np. oferujesz darmową dostawę przy zakupach powyżej 100 zł,
      – integracja z firmami, oferującymi wysyłkę, np.  InPost czy DPD.

      shipment tracking for woocommerce

      | WooCommerce Coupon Generator — twórz kody rabatowe

      Oprócz wyglądu sklepu, należy zachęcić użytkowników do zakupu, warto dać im coś w zamian. WooCommerce Coupon Generator to bardzo szybki sposób na stworzenie kodów rabatowych, które można przesyłać klientom poprzez newslettera czy w zamian za dokonanie zakupu. Ta wtyczka daje możliwość ustalenia wartości, terminu, kiedy będzie obowiązywać rabat oraz, np. tego, czy przy skorzystaniu z kodu konieczne jest złożenie zamówienia na jakąś minimalną kwotę. Zindywidualizowana konfiguracja sprawia, że każdy może dopasować ją do swoich potrzeb.

      | WP GDPR Compliance — pamiętaj o RODO

      Posiadając sklep internetowy, masz do czynienia z wieloma danymi, dlatego bardzo ważne jest przestrzeganie prawa związanego z RODO. Dużym ułatwieniem może być wtyczka WP GDPR Compliance, która pozwala na szybkie i znacznie prostsze wdrożenie wymogów, jakie nakładają dzisiejsze przepisy.

      | WooCommerce Custom Status&Actions — informuj o statusie zamówienia

      Niezależnie czy klient zamawia coś taniego, czy też bardzo drogiego, zawsze chce być na bieżąco informowany o tym, kiedy zamówienie zostanie zrealizowane i w ogóle co się aktualnie dzieje z zakupionym towarem. Aby zaoszczędzić czas i przy okazji pokazać, że sklep ceni sobie stałą komunikację z klientami, można zainstalować wtyczkę Custom Status&Actions, czyli po polsku Menedżer poleceń i statusu zamówień. Odtąd będziesz mógł w prosty sposób zmienić i sprawdzić status zamówienia, o którym automatycznie zostanie poinformowany kupujący.

      | Product Import Export Plugin For WooCommerce — przenieś swój sklep

      Jeśli twój sklep internetowy został oparty o jakiś inny CMS, np. Shoplo i chcesz go przenieść, możesz wykorzystać plugin Product Import Export Plugin For WooCommerce. Dzięki temu sprawnie przeniesiesz swoje produkty, ich parametry oraz zdjęcia. Przy większym asortymencie należy zakupić wersję premium.

      Budowanie sklepu internetowego dzięki WooCommerce i innym wtyczkom jest kluczem do sukcesu. Pamiętaj, jednak aby nie przesadzić ze zbyt dużą liczbą ulepszeń, gdyż może to doprowadzić do wolniejszego wczytywania się witryny. Wybieraj jedynie najpotrzebniejsze pluginy, a na pewno szybko zobaczysz, że przynoszą wiele korzyści oraz usprawniają twoją pracę.

      Zobacz także RTM

      Porozmawiajmy o Twoim pomyśle

      Napisz do nas

        Powiązane wpisy

        Masz pytanie zadzwoń lub napisz do nas

        Skontaktuj się z nami