Link building – co to, jak pozyskiwać linki i jak zastosować lokalnie?

czym jest link building, strategia link buildingu w pozycjonowaniu Twojej witryny

Od pewnego czasu prowadzisz swoją działalność gospodarczą i chciałbyś znaleźć się na topowych pozycjach w wyszukiwarce Google? Jakie techniki warto zastosować, aby klienci bez problemu mogli znaleźć Twoją lokalną firmę?

Zanim przejdziemy do clou naszego artykułu, warto byś wpierw zapoznał się z dokładną definicją linkowania. Link building to proces, który – zaraz obok optymalizacji strony – polega na budowaniu linków przychodzących do witryny internetowej. Jest to jeden z podstawowych, a zarazem i najważniejszych czynności, mających wpływ na twoją strategię SEO i pozycję w wyszukiwarce Google.

Rodzaje linków linków:

  • Linki zewnętrzne – prowadzą do strony z innych witryn internetowych. Jest to jeden z najbardziej pożądanych typów linków zwrotnych, ponieważ według algorytmu Google’a, im więcej linków prowadzi do strony www, tym lepszy wpływ ma to na pozycję w wynikach wyszukiwania. Nie należy jednak sugerować się wyłącznie liczbą zdobytych linków, a zwrócić także uwagę na ich jakość. Każdy link najlepiej porównać do źródła mocy, przenoszonego na stronę docelową. Im większa jest wartość witryny, z której chcemy pozyskać odnośnik, tym wzrasta szansa na wyższe pozycje w rankingach wyszukiwania.
  • Linki wewnętrzne – są również bardzo istotnym elementem podczas pozycjonowania.
    Tego typu linki zamieszczamy w obrębie naszej strony internetowej, np. odnośnik do podstrony. Stanowią ogromne ułatwienie zarówno dla użytkowników, jak i robotów, poruszających się po napotkanej witrynie, ponieważ przyczyniają się do zwiększenia ruchu na stronie, którą chcemy wypozycjonować.
  • Linki wychodzące (outbound links) – to linki prowadzące z Twojej strony do innych witryn. Są ważne, ponieważ mogą wpływać na to, jak algorytmy wyszukiwarek oceniają Twoją stronę, jednak nadmiar linków wychodzących do stron niskiej jakości może negatywnie wpłynąć na SEO.
  • Linki nofollow – to linki, które mają atrybut rel=”nofollow”, co oznacza, że nie przekazują one wartości SEO z jednej strony do drugiej. Mogą być stosowane do linków reklamowych lub w sytuacjach, gdy nie chcesz przekazywać linkowi wartości SEO.
  • Linki dofollow – są to linki, które nie mają atrybutu nofollow i przekazują wartość SEO z jednej strony do drugiej. Są to standardowe linki, które większość witryn stara się zdobyć.
  • Linki naturalne: To linki, które pojawiają się naturalnie, gdy inni użytkownicy internetu decydują się na linkowanie do Twojej strony z powodu jej wartościowych treści.
  • Linki sponsorowane: To linki płatne, które są umieszczane na innych stronach w zamian za opłatę. Wyszukiwarki zazwyczaj oczekują, że linki sponsorowane będą miały atrybut rel=”sponsored” lub rel=”nofollow”, aby oznaczyć je jako płatne.

| Sposoby pozyskiwania linków, czyli jak pozyskać link (ten wartościowy)

Zdobywanie odnośników, prowadzących do naszej strony, jest procesem skomplikowanym oraz wymagającym od nas inwencji twórczej. Jak już wcześniej wspomnieliśmy, nie wystarczy jedynie zamieścić dużej ilości odnośników – przede wszystkim istotna jest ich jakość. Warto chociażby zadbać o naturalny profil linków i o to, aby strony były ze sobą powiązane tematycznie. Gdzie zatem możemy umieścić linki, żeby mieć realny wpływ na pozycję w wyszukiwarce?

Fora internetowe/blogi – takie linki zdobywamy poprzez komentowanie wpisów na blogach lub forach dyskusyjnych. Linkując na forach czy blogach, mamy możliwość pozyskania dobrej jakości linków, zgodnych z tematyką naszej strony internetowej. W przypadku pozycjonowania lokalnego, radzimy wyszukiwać fora, które powiązane są z naszym miastem. Dużym ułatwieniem podczas poszukiwań może być zastosowanie zapytań z operatorami INURL i INTITLE. Dzięki użyciu tych komend, w naszych wynikach wyszukiwania wyświetlą się pozycje, które są trafniejsze.

Artykuły sponsorowane – linki, uzyskiwane z artykułów sponsorowanych to bardzo popularny sposób na zdobycie odnośnika do strony internetowej. Płatne artykuły sponsorowane dają możliwość wypromowania firmy, a także jej usług. Należy jednak pamiętać o tym, by serwis, na którym chcemy zamieścić swój artykuł sponsorowany, był zgodny z tematyką oferowanych usług. Wybierając lokalne pozycjonowanie zwróćmy również uwagę na takie portale, które cieszą się popularnością w naszej najbliższej okolicy.

Profile – jeśli dana strona internetowa umożliwia nam zarejestrowanie się, warto skorzystać z tej opcji, ponieważ w wielu przypadkach mamy możliwość zamieszczenia, oprócz swoich danych (nick, miasto itp.), adresu do strony internetowej.

Lokalne portale internetowe – jest kilka sposobów, abyś mógł zamieścić linka na takim portalu. Pierwszy, darmowy, polega na napisaniu artykułu branżowego w zamian za zamieszczenie odnośnika do prowadzonej przez ciebie strony. Po uprzednim skontaktowaniu się z właścicielem strony i otrzymaniu zielonego światła na publikację takiego artykułu, zyskujemy zarówno promocję, jak również cenny dla nas link. Kolejnym sposobem jest zamieszczenie banera reklamowego lub artykułu sponsorowanego – ten sposób link buildingu wymagać będzie od nas określonej sumy pieniędzy (w zależności od popularności lokalnego serwisu).

Omów z nami swój pomysł

michal-ostrowski-kontakt

Napisz do nas

    Influencerzy – warto również nawiązać współpracę z lokalną osobowością, cieszącą się nie tylko dużą popularnością, ale także regularnie korzystającą z mediów społecznościowych (lub też posiadającą własnego bloga czy stronę internetową). W ten sposób influencer może wypromować nasze usługi, a także zamieścić wartościowego linka prowadzącego do witryny, którą chcemy wypozycjonować. Współpraca może opierać się na barterze lub być płatnym zleceniem.

    Jak zdobywać wartościowe linki?

    Zdobywanie linków prowadzących do naszej witryny, stanowi niezaprzeczalnie kluczowy element w procesie pozycjonowania. Musisz jednak pamiętać, że jeden link pochodzący z mocnej strony, będzie lepszy od tysiąca linków, pozyskanych na domenach o niskiej jakości. Jak zatem sprecyzować, który link jest wartościowy, a który mniej? Aby móc określić wartość odnośnika, należy zwrócić uwagę na kilka istotnych czynników, takich jak np.: tematyka wybranej strony internetowej, ilość linków do niej prowadzących, wiek witryny, liczba stron zaindeksowanych w wyszukiwarce Google (możemy to w łatwy sposób sprawdzić poprzez wpisanie komendy „SITE:”), jak często aktualizowane bywają treści itd. Można też skorzystać ze specjalnych narzędzi SEO, które błyskawicznie pomogą nam zdefiniować wartość linku, jak np. Ahrefs czy Senuto. Korzystanie z takich programów zdecydowanie usprawni naszą pracę! Ponadto warto zapoznać się z wytycznymi Google odnośnie budowania linków.

    Dlaczego warto zastosować lokalny link building?

    Wiele osób, planujących w najbliższym czasie skorzystać z danej usługi, wyszukuje firmy sugerując się lokalizacją. Prosty przykład: chcąc skorzystać z siłowni lub wybrać się na kontrolę do dentysty, zwykle sugerujemy się informacjami, zawartymi w wyszukiwarce Google oraz zwracamy uwagę na odległość od naszego miejsca zamieszkania, czyż nie? I w dodatku algorytm Google’a bardzo ułatwia nam to zadanie, ponieważ na podstawie naszej lokalizacji, wyświetlane zostają firmy, znajdujące się najbliżej nas. Teraz już wiesz, jakie techniki zastosować, by pozycjonowanie strony przyniosło oczekiwane efekty. Powodzenia!

    Porozmawiajmy o Twoim pomyśle

    Napisz do nas

      Masz pytanie? zadzwoń lub napisz do nas

      Powiązane wpisy

      Masz pytanie zadzwoń lub napisz do nas

      Skontaktuj się z nami