Krótkie, trudne frazy w top10 Google – ZROBILIŚMY TO ;)

Krótkie, trudne frazy w top10 Google

Jak wypozycjonowaliśmy, krótkie, trudne, z dużą ilością zapytań frazy do top10 w wyszukiwarce google.pl – relacja z działań 🙂

Spis Treści

Listen to “Jesteśmy w top10 google.pl – Jak do tego doszliśmy?” on Spreaker.

|Pozycjonowanie krótkich, trudnych fraz

Ale na początek nie chcę, abyś wierzył_a nam na słowo… śmig do wyszukiwarki i kilka testów np: ppc, rtb, ui… i jak 🙂 ?

Jak widzisz, pisząc „krótkie”, mieliśmy na myśli naprawdę krótkie frazy, co podnosi poprzeczkę, ale i satysfakcję z osiągniętych rezultatów.

Jak wiesz, lub też nie, działamy w bardzo konkurencyjnej branży, co dodatkowo daje nam powód do dumy, że w drodze po wysokie pozycje musieliśmy wyprzedzić grube dziesiątki tysięcy firm działających w naszym obszarze.

No ale do rzeczy… pierwszym elementem, z którego musisz zdać sobie sprawę to, że droga po tego typu frazy, cieszące się dużą ilością zapytań to nie sprint i nie osiąga się ich na przestrzeni tygodni czy kilku miesięcy. To maraton, w którym musisz rozplanować rozłożenie sił i dostępnych zasobów. Maraton rozłożony w przedziale nastu miesięcy do lat systematycznej pracy zgodnie z przyjętym kierunkiem.

Etapy działań (w skrócie)

  1. Analiza i wybór słów kluczowych (planer google ads, ahrefs, seomajestic)
  2. Analiza realnej konkurencji na każdą z fraz z wykorzystaniem seosurfer
  3. Wyznaczenie celów w budowaniu profilu linkowego domeny, pozycjonowanych podstron
  4. Wyznaczenie celów jakościowych, stopnia optymalizacji treści na podstronach: liczba znaków, stopień wysycenia frazami, częstotliwość występowania fraz pokrewnych
  5. Optymalizacja strony wg pkt 4 + metadane
  6. Optymalizacja linkowania wewnętrznego z wykorzystaniem struktury klastrów tematycznych
  7. Zaplanowanie kalendarza tworzenia contentu związanego bezpośrednio i pośrednio z główną grupą fraz np. 1 artykuł w tygodniu związany z tematyką „ppc”, 1 artykuł w miesiącu z tematyką „ui”
  8. Cykliczna, nieustanna praca nad budową odpowiedniego profilu linkowego ustalonego w pkt 3 (wartości, jakość, proporcje anchorów, dofollow i nofollow).
  9. Trzeba pamiętać o linkowaniu wewnętrznym (jego aktualizacji) podczas umieszczania nowej treści.
  10. Cykliczna re optymalizacja klastrów, np. raz na 3 miesiące.

Czas potrzebny na osiągnięcie oczekiwanych rezultatów oczywiście zależy od bardzo wielu kwestii, od dostępnych zasobów roboczogodzin, budżetu, motywacji :)… do talentów zespołu i zaufania, jakim cieszy się Twoja domena w oczach algorytmów google. W naszym przypadku efekt ten udało się osiągnąć na przestrzeni ok. 10 miesięcy. Ile czasu potrwa droga do top10 w przypadku Twojego biznesu i jaki może być jej estymowany koszt, do tego zawsze potrzebne jest szersze spojrzenie i głębsza analiza, którą, aby rzetelnie wykonać, wymaga zestawienie wielu danych, z wielu źródeł.

|Analiza i strategia przede wszystkim

Ta analiza pozwala w dalszych krokach zaplanować konieczne działania, ich rozłożenie w czasie, ilość zaangażowanych zasobów osobowych do budowania contentu, właściwego profilu linkowego, reoptymalizacji i nadzoru oraz oceny prac. Dlatego wyłącznie od tych działań rozpoczynamy pracę z naszymi Klientami, kiedy to w ramach konsultacji zerowej wykonujemy wszystkie powyższe działania. Następnie oddajemy naszym klientom precyzyjne informacje o ich stanie witryny w wynikach wyszukiwania wraz z gotowym planem prac oraz estymacją kosztów.

Klient sam podejmuje decyzję czy wskazany zakres prac chce realizować własnymi siłami, zlecić innej agencji czy też oddać jego wykonanie w nasze ręce i możliwości infrastruktury SEO.

Wszystko oparte na pobieżnej analizie fraz i ilości zapytań jest wróżeniem z fusów… a często i kontraktowaniem gruszek na wierzbie. Rynek pokazuje jednak, że jest sporo chętnych na te „egzotyczne” owoce. Paradoks polega na tym, iż mimo że większość z nich nigdy nie zostanie dostarczona, zgodnie z obietnicą, to smak współpracy opartej na takim modelu długo zostaje z Klientem – gorzki smak 🙂

Porozmawiajmy o Twoim pomyśle

Napisz do nas

    Powiązane wpisy

    Kiedy opłaca się pozycjonowanie stron internetowych w Austrii?

    Pozycjonowanie Austria

    Coraz więcej polskich firm decyduje się na reklamowanie i sprzedawanie swoich produktów oraz świadczenie usług na terytorium Austrii. Stosunkowo niewielka odległość i podobny rynek do

    Czytaj więcej »

    Masz pytanie zadzwoń lub napisz do nas

    Skontaktuj się z nami