Facebook ograniczy darmowe posty reklamowe

Trwają kolejne zmiany w algorytmie na portalu społecznościowym Facebook. W efekcie, użytkownicy będą mieli większy wpływ na to, co będzie się wyświetlać na ich tablicy z aktualnościami. Ale to nie koniec zmian. Od nowego roku ma zostać zmniejszona liczba postów reklamowych, które nie są reklamami facebookowymi. Oczywiście, może to znacznie ograniczyć ich zasięg.

Do tego typu wpisów zaliczają się tzw. hasła call to action, czyli wpisy, których zadaniem jest zachęcanie fanów do korzystania z aktualnych promocji oraz konkursów. Ponadto, na tablicy aktualności użytkowników na portalu społecznościowym Facebook pojawi się mniej postów, powielających komunikaty reklamowe oraz tych, które bezpośrednio zachęcają do zakupu.

Zmiana ta na pewno ucieszy wszystkich, którzy często korzystają z portalu społecznościowego i mają dość zaśmieconej tablicy. Będzie też wymagała bardziej wytężonej pracy, kreatywności oraz przemyślanej strategii marketingowej ze strony administratorów firmowych funpage’ów. Prawdopodobnie zmiana spowoduje również większe zainteresowanie płatnymi reklamami w ramach Facebook Ads.

Porozmawiajmy o Twoim pomyśle

Napisz do nas

    Powiązane wpisy

    Masz pytanie zadzwoń lub napisz do nas

    Skontaktuj się z nami