Evergreen content – co to jest i jak poprawnie stworzyć?

Treść, która potrafi generować ruch przez długie miesiące lub lata. Taki content, dobrze wykonany może przynosić ruch organiczny przez naprawdę długi czas. Jakie zatem treści można uznać za evergreen content, a które się do tej grupy nie zaliczają? Jak napisać dobry evergreen content, aby rzeczywiście przynosił pożądane efekty? To wszystko postaramy się opisać w tym artykule.

Spis Treści

|Co to jest evergreen content?

W dosłownym tłumaczeniu evergreen content to treść, która jest wiecznie zielona. Oznacza to, że treść w nim zawarta jest cały czas aktualna. Mimo upływu czasu nie traci na aktualności oraz w sposób wyczerpujący dostarcza użytkownikom informacji, których szukają. Właśnie dzięki temu, ten rodzaj treści dobrze wypozycjonowany, będzie przynosić trwałe korzyści. Treść wyczerpująca, ciągle aktualna, poruszająca stale popularny temat to dobry pomysł na zwiększenie widoczności serwisu.

Czy warto aktualizować takie treści?

Czasami w każdym temacie mogą pojawić się nowe informacje lub ciekawostki. Dzięki temu temat pozostaje właśnie wiecznie żywy i nie traci na popularności. Warto zatem co jakiś czas sprawdzać zamieszczoną już treść i sprawdzić, czy dalej, po upływie czasu jest aktualna. Oprócz typowej aktualizacji daty można zastanowić się nad dodaniem nowych śródtytułów lub uaktualnić pewne informacje, albo po prostu napisać pewną ciekawostkę.

|Czym jest evergreen contentem, a co nie?

Dość łatwo popełnić tutaj błąd. Czasami treść, która może być podobna do evergreen content, niekoniecznie tym jest. Jeśli zatem mowa o ponadczasowej treści, która się nie starzeje lub nie wymaga zbyt wielu korekt, to na pewno nie mówimy tutaj o:

  • artykułach newsowych – takie treści zazwyczaj aktualne są tylko chwilę i udolnie zastępowane nowymi informacjami lub ciekawostkami z kraju i świata;
  • reportaże odnoszące się do aktualnej, bieżącej sytuacji – są to treści, które w sposób bardziej wyczerpujący opisują przebieg zdarzeń. Wyróżniają się od artykułów newsowych zazwyczaj długością oraz tonem, w jakim są napisanym. Niestety również są zastępowane dość szybko nowymi reportażami;
  • różnego rodzaju trendy – one same zmieniają się niesamowicie szybko, i z tą samą szybkością stają się nieaktualne. Najczęściej spotykane będzie to w branży modowej lub technologicznej;
  • statystyki – te zazwyczaj opierają się na pewnym okresie czasu, przez co po kilku tygodniach/miesiącach mogą nie być już aktualne.

Biorąc pod uwagę, jak wiele ze znanych treści nie są uznawane jako evergreen content, co zatem może służyć jako przykłady evergreen content?

Przede wszystkim będą to wszelkiego rodzaju poradniki. Nie ważne czy skupimy się na poradnikach do gotowania, montażu, czy na przykład poradnikach związanymi bezpośrednio z działalnością, w której działamy. Niezależnie od tematu, odpowiednio przygotowany poradnik będzie przez bardzo długi czas aktualny, a zmiany będą nieznaczne. W każdej branży można doszukać się ciekawostek, nowinek czy zmian w ogólnie przyjętych normach, natomiast nie będą to zmiany częste ani drastyczne.

Jako kolejne rodzaje evergreen content możemy zaliczyć recenzje produktów. Jest to często subiektywna ocena produktu lub urządzenia i właśnie dlatego będzie aktualna przez długi okres czasu. Zwłaszcza jeśli taki poradnik dotyczy rzeczy, które będą użyteczne na rynku przez dłuższy okres czasu, na przykład czy zakup danego auta się opłaca, jakie ma funkcje, czym się charakteryzuje oraz jakie posiada wady.

Case study prezentuje pewne zjawisko, proces, jaki został wykonany oraz opisuje dokładny przebieg wydarzeń w czasie. Takie dokumenty, bazujące na pewnych danych, mogą być użyteczne dla wielu przez długi okres czasu. Dlaczego? Głównie dlatego, że nawet po latach mogą pomóc w wyciąganiu wniosków, pokazać poprawny przebieg wykonania danej czynności. Przede wszystkim, dzięki takim dokumentom można na bieżąco zdobyć czasami niezbędną wiedzę.

Dużo światowych marek na swojej stronie prezentują historię powstania danej marki. Będą to artykuły evergreenowe ze względu na to, że są to wydarzenia historyczne, opisane w chronologiczny sposób. Często opisane są tam przełomowe wydarzenia lub spektakularne sukcesy. Nie będą następować tam żadne zmiany, dlatego mogą cieszyć się długowiecznością.

Porozmawiajmy o Twoim pomyśle

Napisz do nas

    |Jak poprawnie napisać artykuł evergreen?

    Decydując się na taki artykuł, należy zrobić dokładny research. Są to treści, które główne źródło ruchu przynoszą z ruchu organicznego. Analiza danych będzie niezbędna, aby stworzyć treść, która będzie się dobrze pozycjonować oraz w sposób pełny wyczerpywać dane zagadnienie. Na co więc zwrócić uwagę?

    • Słowa kluczowe
      Taki research ma ułatwić użytkownikom do dostrzeżenia twojej treści na stronie. Oznacza to, że słowa kluczowe zawarte w tekście powinny być często wyszukiwane przez użytkownika, tak aby mógł łatwo dostać się do odpowiedniego artykułu. Takich słów kluczowych można szukać już na stronach konkurencji. Wiele tematów zostało już opisanych, dlatego bardzo możliwe, że temat, który chcesz poruszyć, został u kogoś już opisany. Mając taki artykuł, za pomocą narzędzi takich jak Ahrefs, Senuto czy Semstorm, można “wyciągnąć” dane o frazach, na które widoczny jest dany artykuł.
    • Nie zapomnij o SEO
      Słowa kluczowe to dopiero pierwszy punkt na liście. W drugiej kolejności należy napisać tekst z uwzględnieniem wcześniej wyszukanych fraz. Takie frazy nie powinny rzucać się w oczy użytkownikowi. Należy poprawnie gramatycznie umieścić je w tekście. Kolejna ważna rzecz to odpowiednie “ozdobienie” artykułu. Nikt nie lubi ściany tekstu bez ładu. Warto zatem zadbać o odpowiednie nagłówki, śródtytuły, akapity oraz grafikę. Całość musi być czytelna i kusząca dla użytkownika.
    • Linkowanie zewnętrzne i wewnętrzne
      Bez linkowania nawet najlepiej skonstruowany i napisany artykuł nie trafi na szczyt wyników wyszukiwania. Pozyskując linki zewnętrzne, zwiększamy zasięg podstrony. Link building jest tutaj zatem kluczowy. Warto również pamiętać o zastosowaniu linkowania wewnętrznego, aby użytkownik mógł w łatwy sposób dotrzeć do treści.
    • Dezaktualizacja – jak temu zapobiec?
      Nie warto w takim artykule odnosić się do aktualnych wydarzeń w kraju lub na świecie. Choć mogą idealnie pasować do opisywanego przypadku, sprawiają również, że w szybkim czasie taka treść będzie po prostu nieaktualna. Ludzie szybko zmieniają sprawy czy nowinki, które wydają się w danym momencie interesujące i tylko garstka z tych ludzi będzie pamiętać o takich wydarzeniach przy tak dynamicznie zachodzących zmianach.

    |Podsumowanie

    Pamiętając o tak niewielu rzeczach, można napisać rzeczowy artykuł, który będzie przynosił zyski dla strony przez długi okres czasu. Oczywiście, zanim rzeczywiście zacznie przynosić odpowiednie rezultaty, trzeba uzbroić się w cierpliwość. Samo pozycjonowanie oraz link building to czasochłonne czynności, które dodatkowo wymagają sfinansowana. Nie zmienia to jednak faktu, iż dobrze wykonana praca prędzej czy później przyniesie swoje owoce, a ruch na stronie będzie wzrastać.
    Tworząc takie treści, a w zasadzie jakiekolwiek – pamiętamy o użytkowniku. To dla niego treści muszą być poprawnie napisane, zoptymalizowane oraz oparte na rzetelnych informacjach.

    Powiązane wpisy

    Masz pytanie zadzwoń lub napisz do nas

    Skontaktuj się z nami