Czym jest content marketing?

Dawno, dawno temu, kiedy w Polsce panowała moda na Naszą-Klasę.pl, mówiono o artykułach eksperckich oraz publikowano treści na stronach internetowych. Z czasem, owe teksty zaczęto zastępować grafikami informacyjnymi i filmami, chociaż w dalszym ciągu sednem internetowej reklamy pozostał mniej lub bardziej udany design. Nie tak dawno powszechnie szanowane firmy analityczne określiły ten proces następną “wielką rzeczą” w marketingu internetowym oraz nadały jej nazwę – content marketing.

| Jak w prosty sposób wyjaśnić, czym jest content marketing?

Są to wszelkiego rodzaju treści, publikowane przez daną markę o charakterze poradnikowym tudzież wiedzowym. Innymi słowy – to treści marketingowe… pozbawione reklam. Największą referencją marki staje się zasób wiedzy, który czytelnik może wykorzystać w praktyce oraz przystępna forma przekazu ułatwiająca zapamiętanie. W momencie zastosowania teorii w praktyce, odbiorca może skojarzyć nabytą informacje z firmą, która ją rozpowszechniła.

| Jakie elementy możemy zaliczyć do content marketingu?

Oprócz najbardziej oczywistych tekstów, publikowanych na blogach bądź w serwisach internetowych (jako np. artykuły, poradniki, raporty), rozwinęło się kilka formatów content marketingowych. Od około pięciu lat infografiki cieszą się dużą popularnością. Stanowią one połączenie idei dobrego designu z dużym ładunkiem informacyjnym. Ponadto, prężnie rozwinęły się formaty audio oraz wideo – takie jak podcasty czy webinaria. Oczywiście, im bardziej dana treść jest złożona, tym większa szansa na wzbudzenie zainteresowania. W czasach powrotu do kultury obrazkowej, przewaga formatu wideo (popularność videoblogów, np. na YouTube) i infografik nad tradycyjnymi treściami tekstowymi nie budzi zdziwienia. Należy jednak pamiętać, że stopień wzbudzania zaangażowania, jest wprost proporcjonalny do kosztu wytworzenia danego materiału. Mówiąc wprost – produkcja wideo będzie znacznie droższa, niż stworzenie infografiki, której wykreowanie przekroczy koszty napisania tekstu.

Omów z nami swój pomysł

michal-ostrowski-kontakt

Napisz do nas

    | Po co raporty, webinaria czy infografiki?

    Skoro liczy się wygląd i atrakcyjność – nie lepiej wrócić do efektownej reklamy graficznej, która będzie przykuwać wzrok ciałami modelek, kontrowersyjnym tematem lub karkołomnym designem? Albo do adwordsów, pozycjonowania czy sprytnego użycia słów, zachęcających do podjęcia akcji? Pewnie w wielu przypadkach nie obejdzie się bez tych elementów internetowej reklamy, ale w content marketingu nie chodzi o unicestwienie innych form reklamy, lecz ich merytoryczne uzupełnienie. Jest to działanie, wpisujące się w tzw. Inbound markering. Treści zostają indeksowane przez wyszukiwarki, dzięki czemu „czekają” na ich odnalezienie przez potencjalnych klientów. Cały wysiłek wkładany jest na samym początku (w stworzenie treści czy to tekstowej, czy wizualnej), a później można zbierać jego owoce.

    | Jak zweryfikować czy wybrana firma to eksperci w danej branży?

    Sprawdzić, co jej przedstawiciele wiedzą o przedmiocie swojej działalności. Tego nie zastąpią reklamy czysto wizerunkowe lub nakłaniające do podjęcia akcji. To tu jest miejsce dla content marketingu!

    Dlatego właśnie czytasz teraz ten blog i utwierdzasz w przekonaniu, że warto do nas zadzwonić. 😉

    Zobacz także RWD

    Porozmawiajmy o Twoim pomyśle

    Napisz do nas

      Powiązane wpisy

      Masz pytanie zadzwoń lub napisz do nas

      Skontaktuj się z nami