Najpopularniejszy i największy serwis internetowy umożliwiający darmowe zamieszczanie oraz odtwarzanie wideo. Posiada zasięg globalny, a co minutę wpływa ok. 500 godzin nowej treści – teledysków, zwiastunów, wideoblogów, prezentacji etc. Prócz opcji posiadania własnego kanału, YouTube posiada wiele możliwości marketingowych m.in. reklama AdWords dla wideo czy bannery reklamowe. Jeszcze zastanawiasz się czy reklama na YouTube jest dla Ciebie?
| Reklama z wykorzystaniem Adwords
Obejmuję one:
- reklamy wideo TrueView Discovery;
- reklamy TrueView In-stream;
- reklamy w przerywniku;
| Czym jest True View?
W odróżnieniu do modelu cenowego kosztu wyświetlenia (CPM), płacisz tylko wtedy, gdy widzowie obejrzą Twoją reklamę bądź wejdą w interakcję z jej elementami. Dzięki temu trafiasz bezpośrednio do konkretnego targetu. Co najważniejsze – długość wideo nie jest ograniczona czasowo. True View umożliwia pojawienie się reklamy zarówno w YouTube (umieszczenie na nim wideo jest wymogiem), jak i innych stronach. Jej efektywność podlega stałej kontroli – posiadamy wgląd m.in. w ilość wyświetleń / udostępnień, zebrane oceny i komentarze czy procent ukończeń wyświetleń filmu.
| TrueView In-Steam
Jest to forma reklamy, umieszczonej przed / w trakcie / po wideo, którą widz może pominąć po 5 sekundach. Zapłata występuje tylko wtedy, gdy użytkownik zobaczy 30 sekund filmu (bądź cały w przypadku krótszych) lub wejdzie z nią w interakcję.
Omów z nami swój pomysł
Napisz do nas
| TrueView Discovery
Ta reklama na YouTube składa się z tekstu oraz obrazu miniatury wziętej z wideo. Jej celem jest zachęcenie użytkownika do kliknięcia i obejrzenia materiału.
Płatności dokonuje się w momencie kliknięcia w miniaturę.
| Reklamy w przerywniku
Trwają maksymalni 6 sekund, zostają wyświetlane przed / w trakcie / po wideo. Widz nie może pominąć reklamy. Zapłaty dokonuje się za każde 1000 wyświetleń (model CPM).
| Inne formy reklamy:
- display – reklama na YouTube wyświetla się wyłącznie na komputerach, umieszczona na prawo od filmu, nad listą proponowanych pozycji. Dostępna w dwóch rozmiarach: 300×250 lub 300×60;
- nakładki – wyświetlane wyłącznie na komputerach, umieszczone na dole filmu. Mogą być zarówno graficzne, jak i tekstowe w rozmiarach 468×60 lub 728×90;
- karty sponsorowane – wyświetlane na komputerach i urządzeniach mobilnych, umieszczane w prawym górnym rogu filmu;
| Cena
Koszt reklamy na YouTube to składowa dwóch czynników – kwoty wpłacanej do Google oraz wynagrodzenie agencji. Każdą wycenę przygotowujemy indywidualnie pod klienta. Jej wysokość jest uzależniona m.in. od wybranych metod czy zasięgu kampanii.
Zobacz także RTB
Porozmawiajmy o Twoim pomyśle