Doradztwo marketingowe
dla
B2B B2C i E-Commerce

Doradztwo marketingowe
dla
B2B B2C i E-Commerce

Dla kogo i po co doradztwo
marketingowe?

1

Dla firm i biznesów działających w B2B

Tak, większość transakcji w B2B domykana jest w “realu” czy to oznacza, że digital marketing nie jest dla B2B, oczywiście nie. Dzięki działaniom w digitalu, przy wykorzystaniu odpowiedniej strategii możesz przekonać klienta do swojego produktu czy usługi. Dzięki wykorzystaniu wieloetapowego lejka możesz zaprojektować edukację odbiorcy, aby na finiszu w kontakcie np z PH miał już zaufanie do produktu / usługi i Twojej firmy. To dopiero początek możliwości…

2

Dla E-Commerce i B2C

Masz platformę e-commerce, korzystasz z działań SEO, czasami ads, wsparte ruchem z marketplaców jak ceneo czy allegro… to wierzchołek góry lodowaj. Przed Tobą rozwiązania marketig automation (dedykowane dla sklepów i ecommerce), platformy RTB, email simmilar audience, narzędzia ratowania koszyków, integratory,

O analizie startowej, czyli pierwszy krok do wzrostu...

Tak, jak żaden szanujący się pianista nie zasiada do instrumentu, zanim nie zapozna się z nutami i żaden lekarz nie stawia diagnozy, a tym bardziej nie proponuje leczenia bez zbadania pacjenta, tak my nie proponujemy rozwiązań na podstawie “rzucenia okiem” na biznes. 

W procesie

doradztwo marketingowe

Opowiedz nam o swoim biznesie, my opowiemy Ci o możliwościach...

michal-ostrowski-kontakt

    Co badamy podczas analizy startowej?

    1. Badanie potrzeb i celów

    Proces zaczynamy od zbadania modelu biznesowego firmy, pozycji na rynku oraz sprawdzeniu aktualnych punktów styku marki z klientami. Porozmawiamy o Twoich dotychczasowych działaniach, o konstrukcji lejka marketingowego, o tym co zawiodło, a co przyniosło dobry efekt.

    2. Badanie grupy docelowej

    Opracujemy Twoją grupę docelową, do której kierowany będzie komunikat marketingowy. Przeanalizujemy dane demograficzne, geograficzne, behawioralne, by na kolejnych etapach dobierać kanały dotarcia.

    3. Analiza serwisu UX/UI

    Sprawdzimy serwis pod kątem użytkownika, zdefiniujemy problemy, jakie użytkownik może napotkać w serwisie. Wskażemy obszary do poprawy, by serwis miał przejrzystą strukturę, intuicyjną nawigację i jasny przekaz informacji. Im lepsze doświadczenie użytkownika, tym mniejszy współczynnik odrzuceń.

    4. Analiza kanałów pozyskiwania ruchu

    Sprawdzimy, skąd przychodzą do Ciebie klienci, który kanał przynosi więcej konwersji, który kuleje, by zaproponować kanały dopasowane do Twojej grupy docelowej.

    5. Analizę wykorzystywanych narzędzi marketingowych

    Przeanalizujemy, z jakich narzędzi korzystałeś dotychczas, jakie informacje z nich wyciągałeś i jak pomagały Ci one w podejmowaniu kolejnych decyzji marketingowych.

    6. Ocenę szybkości ładowania serwisu

    Oferujemy fachowe podpowiedzi poprawek na podstawie przeróżnych narzędzi. Tutaj wyznacznikiem będzie Google PageSpeed. Czynniki, które bierze pod uwagę to narzędzie, mają coraz większy wpływ na pozycje w SERP'ach (Search Engine Results Pages).

    7. Analizę contentu marketingowego

    Przeanalizujemy dotychczasowy content, by podpowiedzieć rozwiązania do jego rozwoju i wytycznych dotyczących tekstu i ich dystrybucji.

    8. Analizę kompetencji marketingowych obecnego zespołu

    Porozmawiamy z Twoim zespołem (jeżeli taki jest) odnośnie wykonywanych działań, obsługi narzędzi i ich wiedzy z zakresu marketingu.

    9. Analizę danych z GSC

    Google Search Console to w zasadzie jedyny kanał dialogu pomiędzy Google a właścicielem domeny. To jedyna strefa, w której możesz zostać wysłuchany i jedyna, w której Google podpowiada właścicielom domen co mogą bądź muszą poprawić.

    10. Analizę Google Analytics

    Statystyki Google Analytics to nie tylko wskaźniki pokazujące ile osób wchodzi na stronę. To cała masa danych, na podstawie których powinieneś podejmować decyzje biznesowe swojej firmy.

    Jaki jest przebieg analizy i z czym zostaję na koniec?

    Cały proces konsultacji startowej można podzielić na trzy zasadnicze elementy. Pierwszym z nich są spotkania i wywiady z osobami zaangażowanymi w działania marketingowe, mogą wśród nich być: właściciel, osoba zarządzająca, osoby odpowiedzialne z prowadzenia działań marketingowych/sprzedażpowych, techniczna część zespołu odpowiadająca za utrzymanie i/lub rozwój serwisu. Kolejny element to praca analityczna z dostarczonymi danymi jak np GSC czy GA oraz praca koncepcyjna. Ostatnim jej elementem jest spotkanie podsumowujące, podczas którego omawiane są elementy wskazanie poniżej. Cały proces zamyka się w ośmiu godzinach.

    Ramowe wytyczne do działań i zadań do wdrożenia

    Wynikiem doradztwa marketingowego będzie wskazanie najważniejszych działań i zadań, które w dalszych krokach będą wymagały zaplanowania i wdrożenia przez kompetentny zespół.

    Wskazanie konkretnych narzędzi marketingowych

    Zależnie od konkluzji analizy startowej wskazujemy konkretne narzędzia pomagające w realizacji zadań np z obszaru marketing automation, ratowania koszyków w przypadku e-commerce czy procesu prospectingu w b2b.

    Wskazanie optymalnych kanałów dotarcia

    Przedstawimy szacunkowy czas wejścia pozycjonowanych fraz do pierwszej dziesiątki wyników Google przy dwóch scenariuszach zaangażowania zasobów.

    Estymację kosztów i czasów wdrożenia

    Oczywiście na tym etapie będą to szacunki, ale dadzą Ci obraz tego co będzie działo się dalej, od projektowania całego procesu poprzez dobór zespołu, rozdział zadań, rozliczanie i wreszcie ocenę efektów.

    Sam decydujesz co dalej...

    Po procesie doradztwa marketingowego / konsultacji startowej, masz już precyzyjne wytyczne koniecznych do podjęcia działań, samodzielnie decydujesz czy chcesz je wdrożyć własnym nakładem pracy, wewnętrznymi zasobami firmy "in house" lub zlecić nam - jeżeli tylko zaufasz naszym kompetencjom. Jedno jest niezmienne - znasz kierunek działania.

    Kto będzie naszym konsultantem?

    OSOBISTE KOMPETENCJE

    Od ponad 10 lat wspieram firmy w ich ekspansji w obszarze internetu, poszerzania sprzedaży o nowe rynki jak i głębszej penetracji już istniejących. Stworzone przeze mnie marki realizowały projekty m.in. dla: Almatur, Telefonika Kable, Schneider Electric, TSR, Axell Group, Gerlach, Ciarko i wiele, wiele innych. Prywatnie wielki fan nowych technologii 🙂

    Sebastian Kardyś doradztwo marketingowe

    Sebastian Kardyś

    Digital marketing konsultant

    Doradztwo marketingowe

    Konsultacje marketingowe - co wnoszą do mojego biznesu?

    W skrócie doradztwo marketingowe to szersze spojrzenie przez specjalistów marketingu. Nowa perspektywa jaką wnoszą wraz z własnym doświadczeniem i kompetencjami. Skutecznie wdrażane doradztwo marketingowe daje Ci wiedzę o tym, jakie elementy są konieczne, aby przyciągnąć więcej klientów, w jakim okresie elementy te powinny zostać podjęte oraz jaki będzie kształtował się koszt ich wdrożenia. 

    Bez przemyślanej strategii marketingowej, możesz wręcz być pewny straty finansów i czasu na prace, które nie przełożą się na oczekiwane efekty. Bez względu na rozmiar  twojej firmy, doradztwo marketingowe wspiera rosnący trend szans sprzedaży. Tak właśnie działania marketingowe wpływają na odbiór twoich produktów lub usług przez ich odbiorców.

    Doradztwo marketingowe wspiera Cię w zrozumieniu tego kim jest Twój klient i czego oczekuje od Twoich produktów bądź usług. Tel element jest podstawą tego, jak zaplanować strategię marketingową, aby przyczyniła się skutecznie do wzrostu zysków firmy.  

    Jaki efekt uzyskaliśmy sami...

    3 mcy
    Od wdrożenia
    10 x
    Widoczność
    300 %
    Ruch na stronie

    FAQ

    Najczęściej zadawane pytania o doradztwo marketingowe
    Koszt konsultacji startowej to wynikowa stawki godzinowej i czasu poświęconego na konsultacje. Sam proces konsultacji startowej w doradztwie marketingowym może trwać od 4 do 16 godzin, przy czym z reguły zamykamy go w ramach 8 godzin podzielonych na 3 etapy.
     
     
    Cały proces analizy podzieliliśmy na 3 elementy:
     
    1. Pierwszy etap to rozmowy / wywiady z właścicielem i osobami uczestniczącymi w pracach w obszarze marketingu i ewentualnie kontaktu z klientem, jeżeli takowy występuje. 

    2. Drugi etap to analiza dostarczonych danych jak np.: raporty z ewentualnych kampanii ads, analiza danych z Google Analytics  i Google Search Console, stacku technologicznego wykorzystanych rozwiązań oraz przygotowanie opracowania wytycznych. Najlepiej, aby dane te były już dostępne na dzień pierwszego etapu.

    3. Trzeci etap to spotkanie podsumowujące, 

     
     

    Zanim wystrzelisz w górę, musisz dobrze zaplanować start!

    Napisz do nas