| Twoja strona jest responsywna i posiada wersję mobilną?
Teraz może to już nie wystarczyć, by Google uznało Twoją witrynę za przyjazną dla użytkowników smatfonów czy tabletów. Wszystko dlatego, że trwa proces wdrażania nowych oznaczeń, informujących o tym, że strona posiada wersję na komórki. Jednocześnie, Google wprowadziło dodatkowe kryteria, które dana strona musi spełnić, żeby zostać uznaną za „mobile friendly”.
| Kryteria Google oznaczeń mobile friendly:
- Treść jest takiej wielkości, która nie musi być ani powiększana, ani przewijana w poziomie.
- Interlinia pozwala na swobodne kliknięcie każdego wersa z osobna.
- Strona nie może korzystać z oprogramowania, rzadko obsługiwanego przez urządzenia mobilne np. Flash.
Aby sprawdzić, czy nasza strona spełnia kryteria, Google uruchomiło specjalny formularz, dostępny pod adresem:
https://www.google.com/webmasters/tools/mobile-friendly/
Jest to istotne, ponieważ Google zamierza brać pod uwagę tę funkcjonalność jako czynnik rankingowy.
Zobacz także Responsywność
Porozmawiajmy o Twoim pomyśle