Mobilna strona firmowa – dlaczego warto mieć?

Noscript a SEO - czy warto wykorzystywać tagi noscript SOLV

Coraz więcej użytkowników internetu korzysta z niego nie za pomocą tradycyjnego komputera, ale przede wszystkim poprzez urządzenia mobilne typu: smartfon czy tablet. Dlatego warto pomyśleć o wersji mobilnej swojej strony. A jeśli już ją mamy, to by wyświetlała się poprawnie. Nie ma nic bardziej irytującego dla internautów, niż strony mobilne ze zbyt małą czcionką, źle dopasowanym rozmiarem grafiki czy wymagające przewijania.

Sposobów na optymalizację mobilnej strony firmowej jest kilka. Jeśli nasza strona została stworzona w systemie WordPress, to możemy skorzystać ze specjalnych wtyczek m.in. Mobapper, Mobiloud, WPMobile Apps, WP Mobile Plugin itp.

| Można inaczej?

Innym sposobem jest stworzenie strony firmowej w oparciu o Responsive Web Design. Zaletą takiego rozwiązania jest to, że nasz adres URL i treść strony pozostaną bez zmian, będą się po prostu inaczej wyświetlać – w zależności od rodzaju urządzenia.

Możemy także stworzyć osobną, mobilną stronę, której adres będzie nieco inny, zaczynający się od mobile lub m + nazwa domeny. Wadą jest to, że strona tego typu posiada inne treści oraz materiały graficzne, a także odmienny układ. Natomiast zaletą jest to, że tworząc taką stronę, możemy wykorzystać gotowe szablony.

Sprawa jest o tyle istotna, że ostatnio Google wprowadził specjalnie oznaczenia dla stron przyjaznych użytkownikom urządzeń mobilnych. Więcej na ten temat tutaj.

Porozmawiajmy o Twoim pomyśle

    Masz pytanie zadzwoń lub napisz do nas

    Skontaktuj się z nami