Jak prowadzić konto na Instagramie?

Jak prowadzić konto na Instagramie – zasady działania

Konta na Instagramie to jeden z najchętniej wybieranych sposobów na promocję marki, strony czy konkretnych produktów. W końcu przy pomocy wysokiej jakości zdjęć lub krótkich filmików możesz nie tylko stworzyć lojalną społeczność, ale też zwiększyć swoje zasięgi. Jednak ten cel osiągniesz dopiero wtedy, gdy dowiesz się, jakie należy podjąć działania na Instagramie.

Spis Treści

|Jak prowadzić konto na Instagramie – 8 zasad

Postaw na zachęcającą stylistykę postów

Instagram stawia przede wszystkim na oryginalną estetykę i pozytywne doznania wizualne. Dlatego jeszcze przed założeniem konta zastanów się nad tym, jak ma wyglądać Twój profil. Najlepiej, jeśli będzie związany z identyfikacją wizualną firmy. Zatem postaw na dopasowany wygląd, a szczególnie na oryginalny efekt, wyróżniający Cię na tle konkurencji.

Pamiętaj o tym, że konto na Instagramie to dobry sposób na wzmocnienie świadomości marki. Możesz osiągnąć taki efekt w całkiem prosty sposób. Wystarczy, że:

  • skorzystasz z jednego filtra do zdjęć,
  • produkty będziesz fotografować na tym samym tle,
  • zdjęcia będą miały spójny charakter,
  • tablica będzie miała formę układanki,
  • regularnie będziesz publikować nie tylko zdjęcia, ale również obrazki z tekstami – taka różnorodność zwróci większą uwagę odbiorców.

Świętuj z odbiorcami

Przekroczyłeś pewną liczbę obserwujących, zakończyłeś ważny projekt, a może rozpocząłeś sprzedaż nowego produktu? Bez względu na okazję, to i tak warto uczcić to wydarzenie z odbiorcami. Dzięki temu będą mogli poczuć, że faktycznie są dla Ciebie istotni, a do tego sami przyczynili się do Twojego sukcesu. Oprócz tego angażowanie obserwujących w życie firmy czy po prostu konta stanowi spore urozmaicenie. Tym bardziej, gdy wcześniej ogłosisz ten fakt i zaczniesz budować nastrój oczekiwania.

Dodawaj wysokiej jakości zdjęcia

Na Instagramie ogromne znaczenie ma jakość zdjęć. W końcu to właśnie one pełnią kluczową rolę na Twoim profilu. Właśnie z tego powodu musisz zadbać o to, aby były nie tylko prawidłowo skompresowane i zoptymalizowane, ale również naprawdę dobrej jakości. Widok pikseli i brak ostrości nie zrobią dobrego wrażenia na odbiorcach, a wręcz przeciwnie – mogą uznać Twoje konto za mało profesjonalne. Dlatego fotografie i obrazki muszą być czytelne, wyraziste i po prostu ładne, a wtedy Twój profil stanie się prawdziwą wizytówką.

Skup się na przekazie konta na Instagramie

Zastanawiasz się, jak należy prowadzić konto na Instagramie, aby przyniosło Ci to oczekiwane rezultaty? Jedna z najważniejszych zasad dotyczy przemyślanego działania, budowania strategii, a w konsekwencji skupienie się na konkretnym przekazie. Spontaniczne dodawanie zdjęć, Stories czy Reels nie przyniesie Ci oczekiwanych efektów. Dlatego każdy wpis powinien być spójny ze stworzoną strategią marketingową. Poza tym konto na Instagramie musi oddawać emocje związane z marką, podkreślać znaczące elementy, a także wskazywać cechy wyróżniające na tle konkurencji. Zadbaj też o dostarczenie wartościowych treści.

 

Omów z nami swój pomysł

michal-ostrowski-kontakt

Napisz do nas

     

    Zoptymalizuj swój profil

    Profil na Instagramie to wizytówka Twojej firmy, która w bardzo zwięzły sposób musi naprowadzić obserwujących na to, czym się zajmujesz. W tym celu możesz skorzystać z dopasowanych hashtagów, opisu BIO i słów kluczowych. Zacznij od uzupełnienia najważniejszych informacji, a następnie dodaj aktywne linki – niech prowadzą na Twoją stronę internetową, do sklepu online lub konkretnych artykułów, o których wspomniałeś w najnowszym poście na Instagramie.

    Rozmawiaj z odbiorcami

    To użytkownicy sprawiają, że Twój profil staje się popularny i coraz więcej osób interesuje się Twoją marką. Właśnie z tego powodu powinieneś dbać o interakcje z obserwującymi. Niech konto nie ogranicza się jedynie do zdobywania followersów. Zamiast tego stwórz zaangażowaną społeczność.

    Pamiętaj o tym, że najwięcej użytkowników na Instagramie angażuje się wtedy, gdy przedstawiasz autentyczną i ciekawą historię. Dlatego umiejętnie balansuj między przekazywaniem informacji, promowaniem oferty, a pokazywaniem życia zza kulis Twojego instagramowego życia. Pokaż, jak spędzasz czas wolny, co lubisz czytać, gdzie podróżujesz bądź, jak ma na imię Twój pupil. Już po chwili zauważysz, że takie posty cieszą się sporą popularnością, a do tego ułatwiają angażowanie obserwujących. Warto też skorzystać z innych sprawdzonych metod, a szczególnie:

    • zadawaj pytania na Insta Stories lub w postach,
    • poproś o rekomendację – dobrej restauracji, siłowni czy filmu na piątkowy wieczór,
    • proś o pomoc w wyborze – szablonu do najnowszego e-booka, okularów czy filtru do zdjęć.

    Nawiązuj kontakt z innymi influencerami

    Instagram to doskonała przestrzeń do nawiązywania współprac z innymi influencerami – tym bardziej, jeśli zajmują się tym samym, co Ty. W końcu warto skorzystać z ich wiedzy i doświadczenia. Dlatego zaproś ich do współpracy np. wspólnego live’a czy wydania opinii na jakiś aktualny temat. Dzięki temu zyskasz też doskonałą promocję swojego konta na Instagramie.

    Podążanie za liderami to bardzo dobra strategia dla małych marek bądź tych, które dopiero się rozwijają. Wykorzystaj social media do sprawdzenia, jak liderzy Twojej branży angażują odbiorców, jakie treści publikują i jaki styl narracji najczęściej prowadzą. Oczywiście nie masz od nich kopiować tych rozwiązań, zamiast tego zdobądź wiedzę, a na tej podstawie stwórz swój własny styl.

    Korzystaj z geotagów

    Instagram zapewnia Ci wiele możliwości, więc nie musisz korzystać jedynie z hashtagów – dobrym rozwiązaniem są też geotagi. Przy ich pomocy odznaczysz miejsce na konkretnym zdjęciu, a do tego dotrzesz do jeszcze szerszego grona odbiorców. Nawet do tych, którzy dotąd nie znali Cię z Instagrama czy z innych social mediów. Taka opcja pełnia kilka funkcji, m.in. pozwala użytkownikom poznać opinie na temat danego miejsca, zorientować się, co dzieje się w ich okolicy, a także znaleźć inspiracje na własne podróże.

     

    |Jakie elementy powinno mieć konto na Instagramie?

    Instagram Stories

    Bez wątpienia Instagram Stories to jedna z najchętniej wykorzystywanych opcji w tym medium społecznościowym. W końcu dodasz tam wiele ciekawych i merytorycznych treści, a zarazem pokażesz kulisy swojej pracy. Oprócz tego najważniejsze Stories bez problemu zapiszesz na swoim profilu, więc odbiorcy z łatwością je znajdą i powrócą w przyszłości. Statystyki pokazują także, że wielu obserwujących ogranicza przeglądanie kont na Instagramie jedynie do Stories, więc musisz zadbać o regularnym dodawaniu tam interesujących treści.

    Tradycyjne zdjęcia

    Nie lekceważ siły tradycyjnych zdjęć w połączeniu z ciekawymi wpisami. Szczególnie gdy zadbasz o stronę wizualną, co dodatkowo zwróci uwagę odbiorców. Poza tym obrazki dodasz w naprawdę wielu formach – ciekawym rozwiązaniem są karuzele, motywujące teksty lub zdjęcia produktów. Koniecznie pamiętaj o tym, aby w Stories poinformować użytkowników o nowym poście.

    Hashtagi

    Ponad 150 milionów użytkowników Instagrama korzysta z funkcji explore i wyszukiwania postów przy pomocy hashtagów. Zadbaj zatem o to, aby znalazły się również pod Twoimi postami, w opisie profilu i na Insta Stories. Dzięki temu skorzystasz z popularnej formy promocji, dotrzesz do szerszego grona odbiorców, a zarazem sprawisz, że konto będzie się prezentowało jeszcze bardziej profesjonalnie.

    W przypadku hashtagów kluczowe znaczenie ma to, żebyś stosował się do kilku zasad. Przede wszystkim pamiętaj o tym:

    • stosuj różne zestawy hashtagów,
    • najlepsze efekty uzyskasz wtedy, gdy pod postem umieścisz od 9 do 11 hashtagów,
    • korzystaj i obserwuj, jakie hashtagi stosuje Twoja konkurencja z Instagrama,
    • wybieraj hashtagi o średniej popularności, ponieważ to właśnie one gwarantują największą żywotność postu,
    • stosuj tagi segmentujące, czyli takie nastawione na konkretną grupę osób,
    • przekonaj się, co kryją hashtagi, z które chcesz wybrać.

    Instagram Reels

    Prawdziwy hit Instagrama, który dopiero w 2021 roku pojawił się w Polsce – chodzi tu oczywiście o Insta Reels. To właśnie takie treści obecnie decydują o tym, czy Twoje wpisy będą docierały do większej liczby followersów. Inspiracją do tej funkcji był TikTok. Zauważ, że Instagram Reels ma postać 15-sekundowych filmików z dowolną muzyką – własną lub z gotowej biblioteki. Oprócz tego możesz dodawać komentarze, napisy, robić cięcia i subtelne przenikanie ujęć.

     

    |Ile postów na Instagramie warto dodawać?

    W przypadku Instagrama bardzo ważna jest regularność. Dzięki temu nie tylko zdobędziesz nowych odbiorców, ale też zachęcisz stałych followersów do przeglądania profilu. Jednak zupełnie różne zasady obowiązują w przypadku kolejnych funkcji tego medium społecznościowego. Zwróć uwagę na to, że na Insta Stories nie powinieneś dodawać kafelków częściej niż co 2 minuty. Lepiej, jeśli rozciągniesz to nieco w czasie, a wtedy utrzymasz uwagę obserwujących i stworzysz delikatne napięcie związane z oczekiwaniem. Oczywiście nie możesz tego zbyt długo przeciągać – najlepiej, jeśli kolejne Stories dodasz po 10-20 minutach.

    Jeśli chodzi o posty ze wpisami i zdjęciami, to również kluczowe znaczenie ma regularność. Sam Instagram sugeruje, że należy to robić przynajmniej 2-3 razy w tygodniu. Możesz trzymać się tej częstotliwości szczególnie wtedy, gdy stawiasz na naprawdę merytoryczne treści. Pamiętaj jednak o tym, że wielu specjalistów poleca codzienną publikację wpisów.

     

    |Jak zwiększyć zasięgi organiczne postów na Instagramie?

    Jeśli w pierwszych minutach od publikacji postów już dostrzegasz sporo lajków, komentarzy i reakcji, to znaczy, że masz spory zasięg organiczny. Właśnie taki efekt osiągniesz, jeśli postawisz na interesujący content w połączeniu z ciekawą estetyką. Zastanawiasz się, jakie są sposoby na zwiększenie zasięgów postów? Publikuj galerię z większą liczbą zdjęć. Dzięki temu nawet gdy pierwsze nie wywoła oczekiwanych emocji, to mogą w tym pomóc kolejne fotografie lub obrazki. Tym samym zwiększasz szanse na zaangażowanie się użytkowników. Zwróć tylko uwagę na to, aby każde zdjęcie było inne, a jednocześnie nie różniło się zanadto. Dobrym przykładem są profile z kategorii fashion. Tam bardzo często pierwsza fotografia przedstawia modelkę, druga np. górną lub dolną część garderoby, a ostatni kafelek to krótkie wideo.

    Kolejnym sposobem na zwiększenie wyników organicznych są geotagi. Zadbaj o to, żeby w poście podać lokalizację, a wtedy Instagram będzie publikował post kolejnym osobom. Oprócz tego zadawaj odbiorcom pytania, staraj się ich angażować i stosuj popularne hashtagi.

     

    Porozmawiajmy o Twoim pomyśle

    Napisz do nas

      Powiązane wpisy

      Kiedy opłaca się pozycjonowanie stron internetowych w Austrii?

      Pozycjonowanie Austria

      Coraz więcej polskich firm decyduje się na reklamowanie i sprzedawanie swoich produktów oraz świadczenie usług na terytorium Austrii. Stosunkowo niewielka odległość i podobny rynek do

      Czytaj więcej »

      Masz pytanie zadzwoń lub napisz do nas

      Skontaktuj się z nami