Podstawą dobrego funkcjonowania firmy jest sprawnie działający system informatyczny. W końcu to właśnie on odpowiada nie tylko za szybkość realizacji zamówień i przyjmowania płatności, ale też umożliwia jeszcze łatwiejsze korzystanie z rozbudowanej bazy danych. Dlatego tak popularne są integracje systemu CRM. Szczególnym zainteresowaniem cieszą się te skierowane do stron internetowych, sklepów online bądź najbardziej rozbudowane integracje do planowania zasobów przedsiębiorstwa. Dowiedz się, czym dokładnie jest CRM i przekonaj się, jak wiele korzyści zapewniają odpowiednie integracje.
- Sebastian Kardyś
- CEO, Digital Marketing Konsultant Od blisko 10 lat pomagam firmom w rozwoju, z wykorzystaniem możliwości, jakie daje internet. Jestem założycielem trzech marek działających na polskim rynku, a w trakcie swojej kariery miałem okazję pracować i doradzać takim markom jak: Big Activ, Schneider Electric, Alstom, Librus, Politechnika Śląska, TSR Poland, Axell Group, Gerlach, Uber czy Almatur i jeszcze wiele innych :). Aktualnie mocno zaangażowany w nowy start up z europejskimi aspiracjami.
- 27 lipca, 2021
CEO, Digital Marketing Konsultant
Od blisko 10 lat pomagam firmom w rozwoju, z wykorzystaniem możliwości, jakie daje internet. Jestem założycielem trzech marek działających na polskim rynku, a w trakcie swojej kariery miałem okazję pracować i doradzać takim markom jak: Big Activ, Schneider Electric, Alstom, Librus, Politechnika Śląska, TSR Poland, Axell Group, Gerlach, Uber czy Almatur i jeszcze wiele innych :). Aktualnie mocno zaangażowany w nowy start up z europejskimi aspiracjami.
- 27 lipca, 2021
Spis Treści
| Co to jest system CRM?
System zarządzania klientami, czyli po prostu CRM jest bardzo rozbudowany, a do tego łączy wiele różnych elementów, dzięki czemu usprawnia działanie firmy, strony czy sklepu. Integracja CRM z witryną pozwala również na zarządzanie kontem klienta, a nawet przechowywanie wielu informacji na jego temat. Dzięki temu do danych mają dostęp pracownicy czy przedstawiciele różnych działów np. księgowość. Poza tym integracja systemów ułatwia sprawdzenie, kim tak naprawdę jest Twój klient, a także poznać całą historię współpracy. Pozwala Ci to na jeszcze dokładniejszą ocenę zainteresowania wśród grupy docelowej.
Zwróć uwagę na to, że integracja CRM ma jeszcze szersze działanie. W końcu umożliwia zarządzanie sprzedażą, dołączanie do zamówień faktur lub innych plików. Integracja CRM ze sklepem czy stroną ułatwia także planowanie procesu zakupowego. Widzisz, ile zadań możesz wykonać przy pomocy inteligentnego systemu. Dzięki temu znacznie automatyzujesz swoją pracę, usprawniasz działanie, a przede wszystkim korzystasz z naprawdę nowoczesnego rozwiązania, które jest też stosowane przez Twoją konkurencję.
Zwróć również uwagę na to, że system CRM może być rozumiany w dwojaki sposób, czyli jako:
- Kompletny sposób zarządzania firmą, stroną czy sklepem. W tym przypadku najważniejszym celem jest zaspokojenie potrzeb klientów, a także sprawienie, aby stali się wobec Ciebie lojalni. Jest to możliwe dzięki efektywnej realizacji zamówień, a także oferowaniu produktów i usług, wyróżniających się naprawdę wysoką jakością.
- Aplikacja informatyczna, opierająca się na nowoczesnych technologiach. Taki program korzysta z licznych możliwości, jakie daje Internet i różnych metod działania. Dzięki temu możliwe jest ukształtowanie odpowiednich relacji z klientami i zrealizowanie celów organizacji. Bardzo często zdarza się również tak, że system CRM jest wyposażony w funkcje, pozwalające rozwiązać problemy techniczne, umożliwiające organizowanie spotkań, uzupełnianie licznych informacji, a do tego ułatwia kontakt z klientami.
| Co zapewnia integracja CRM firmie?
Gdy tylko znajdziesz odpowiedni system CRM, to bardzo szybko dostrzeżesz zalety, jakie zapewnia to rozwiązanie. Jedną z najważniejszych korzyści jest, chociażby mnogość funkcji. Pamiętaj, że niektóre z nich zależą przede wszystkim od tego, jaką integrację wybierzesz. Poszczególne systemy CRM są bardziej rozbudowane, a inne są nieco skromniejsze – odpowiednie dla małych firm. Przekonaj się, jakie zalety ma integracja CRM ze stroną lub sklepem online.
- Baza klientów – znajdziesz tam nie tylko dane rejestrowe czy kontaktowe, ale również określisz typ kontrahenta. Pamiętaj, że to Ty jesteś administratorem danych, więc musisz zadbać o zgodność z RODO i bezpiecznym przetwarzaniem informacji.
- Zarządzanie klientami – integracja systemu CRM zapisuje całą historię współpracy z danym odbiorcom, przypomina o spotkaniach i pozwala prowadzić osobisty kalendarza. Dzięki integracji możesz również porządkować klientów w zależności od miejsca zamieszkania, wieku, branży lub innych informacji, do jakich masz dostęp.
- Analizowanie wyników sprzedaży – system CRM umożliwia przygotowywanie raportów zakupów, wyników finansowych, a nawet zaznacza, jakie produkty czy usługi są najpopularniejsze wśród określonej grupy odbiorców.
- Kontrolowanie efektywności pracowników – przy pomocy integracji CRM zaczniesz monitorować postępy w pracy zatrudnionych osób. Sprawdzisz, czy zadania zostały wykonane, a także określisz sposób funkcjonowania działu sprzedaży.
- Usprawnienie komunikacji – dzięki integracji jeszcze sprawniej wyślesz e-maile czy faksy. Poza tym zyskasz dostęp do danych typu numer telefonu.
Omów z nami swój pomysł
Napisz do nas
| Jak przebiega proces integracji CRM?
Zwróć uwagę na to, że inteligentna integracja CRM działa w czasie rzeczywistym. Dzięki temu dane będą przetwarzane od razu wprost do odpowiedniego systemu. W ten sposób od razu masz dostęp do poszczególnych informacji, co znacznie ułatwia korzystanie z nich. Pamiętaj jednak o tym, że działanie w czasie rzeczywistym odnosi się przede wszystkim do dodawania nowych kontrahentów, faktur, produktów oraz kolejnych zamówień. Inaczej może przebiegać integracja, gdy chodzi o edycję opisów produktów, a nawet zmian na wcześniej wystawionej fakturze. W takim przypadku sposób aktualizacji zależy od konkretnego systemu. Jednak zazwyczaj dane zostają pobrane dopiero po synchronizacji czasowej. Wtedy wystarczy, że określisz dzień tygodnia, częstotliwość i godzinę, o której będą wychwytywane, a później przekazywane zmiany.
| Jak działa integracja CRM z ERP?
Dzięki integracji CRM z ERP możesz znacznie zautomatyzować swoją pracę, a do tego zaoszczędzisz mnóstwo czasu. Możesz go przeznaczyć na wprowadzanie kolejnych nowinek do swojej firmy lub po prostu zająć się promocję oferty. Ogromna w tym zasługa jednego panelu sterowania, z którego masz dostęp do wielu różnych funkcji. Pomoże Ci to też w usprawnieniu przesyłanie danych, których jesteś administratorem. Mnogość funkcji sprawia, że nowoczesna integracja CRM z ERP jest dość skomplikowana. Dlatego tak ważne jest to, abyś poznał sekrety działania tego programu. Dzięki temu zyskasz pewność, że dane będą przetwarzane w sposób prawidłowy, a Ty faktycznie dostrzeżesz wszystkie korzyści, jakie zapewnia taka integracja z systemem ERP.
Zwróć uwagę na to, że nie wszystkie integracje działają w ten sam sposób. Jednak większość z nich opiera się na podobnych zasadach i to właśnie je poznasz.
Baza danych klientów
Dzięki integracji CRM zyskujesz dostęp do wielu podstawowych, ale za to bardzo ważnych danych na temat Twoich klientów. Zazwyczaj ograniczają się one do nazwy firmy, NIP’u, adresu, a także do indywidualnych zasad działania. W ten sposób system CRM umożliwia Ci sprawdzenie, do jakich cen jest przypisany dany klient oraz szczegółów polityki rabatowej stosowanej w jego przypadku.
Gdy już dodasz i pobierzesz wszystkie dane do systemu CRM, to od razu pojawiają się one w bazie danych. Pamiętaj, że dzieje się to w czasie rzeczywistym, czyli automatycznie. Zwróć tylko uwagę na to, że większość klientów zostaje dodanych do systemu handlowego dopiero wtedy, gdy zrealizuje pierwsze zamówienie. Dzięki temu system CRM umożliwia Ci budowanie naprawdę rozwiniętej i szerokiej bazy danych. Jednocześnie informacje są bardzo przejrzyste, a Ty od razu wiesz, czy masz do czynienia z nowym bądź ze stałym odbiorcom.
Dostęp do faktur i płatności
Integracja CRM z systemem ERP daje Ci dostęp do wielu przydatnych dokumentów. Szczególnie mają one znaczenie w handlu. Oczywiście chodzi tu o faktury, rachunki oraz rozliczenia. Dzięki integracji od razu wiesz, którzy klienci mają opóźnienia w płatnościach, a także ile czasu minęło od ostatecznego terminu.
Zauważ również, iż bezproblemowy dostęp do faktur to spore ułatwienie w raportowaniu sprzedaży. Po prostu przy pomocy tego nowoczesnego systemu CRM połączonego z ERP zyskasz jeszcze większą kontrolę nad finansami firmy. Jednocześnie przeanalizujesz wyniki sprzedaży – w danym miesiącu, dniu, roku, a nawet przez pryzmat konkretnego klienta.
Eksport zamówień do systemu ERP
Integracja CRM z ERP daje możliwość jeszcze szybszej realizacji zamówień. W końcu zaraz po przygotowaniu jest ono automatycznie eksportowanego do programu handlowego. Ważne jest tylko to, aby specjalista, handlowiec lub inna wyznaczona osoba korzystała w tym celu z systemu CRM. Dzięki temu nie musi być nawet w siedzibie firmy, bo większość takich aplikacji działa w chmurze. To znaczne ułatwienie także w czasie pracy zdalnej. Wtedy nowoczesny CRM zapewnia jeszcze więcej korzyści, a do tego usprawnia proces realizacji zamówienia. Wystarczy, że po otrzymaniu informacji od działu sprzedaży dalszym etapem zajmą się kolejni specjaliści.
Podgląd aktualnych stanów magazynowych i produktów
Korzystając z systemu CRM, masz dostęp nie tylko do istotnych danych, ale również do aktualnej oferty. Szczególnie jest to ważne dla handlowców oraz całego działu sprzedaży. Integracja systemów CRM sprawia, że pracownicy w każdej chwili mogą zapoznać się ze stanem magazynowym, a także z cenami dostępnymi dla konkretnych klientów. Oprócz tego integracja jest bardzo inteligentna i przydaje się już na etapie sprzedaży. Po włączeniu systemu CRM handlowiec lub inny specjalista od razu dowie się, jaką cenę powinien zaproponować konkretnemu konsumentowi. Uwzględni przy tym wiele istotnych czynników typu przypisany rabat, poziom cenowy czy historię sprzedaży. Dzięki temu CRM pozwala zaoszczędzić czas podczas tworzenia indywidualnej oferty i realizacji kolejnych zamówień.
| Sklep internetowy z integracją systemu CRM – dlaczego warto?
W systemie CRM bardzo ważne jest to, że pozwala firmie dostosować się do warunków, panujących na współczesnym rynku. Nie możesz pominąć komputeryzacji czy automatyzacji działań, ponieważ w erze globalnej wioski z łatwością wyprzedzi Cię konkurencja. Wtedy to właśnie oni zdobędą kolejnych klientów. Szczególnie ma to znaczenie, jeśli prowadzisz sklep internetowy. Z systemem CRM skutecznie zoptymalizujesz proces sprzedażowy, a przede wszystkim zrobisz to na wielu płaszczyznach. Wystarczy, że wybierzesz dopasowany program. Wówczas zyskasz pomoc nie tylko w procesie sprzedaży i realizacji zamówień, ale też usprawnisz wiele działań marketingowych. W końcu integracja CRM ze sklepem online pozwala:
- automatycznie wysyłać wiadomości do klientów, pracowników i kontrahentów,
- tworzyć kampanie marketingowe,
- tworzyć i rozsyłać newsletter,
- korzystać z rozwiniętej bazy danych,
- jeszcze szybciej kontaktować się z dostawcami, hurtowniami itp.
| 5 najpopularniejszy integracji z systemami CRM
Masz do wyboru wiele naprawdę nowoczesnych, a do tego wyjątkowo przydatnych integracji CRM. Niektóre z tych aplikacji są dostępne zarówno do stron internetowych, jak i do sklepów online. Poznaj najpopularniejsze rozwiązania, wśród których królują systemy ERP.
Comarch ERP XL
Comarch ERP XL jest bardzo rozbudowanym programem klasy ERP. Dzięki temu zapewnia wiele różnych możliwości, a do tego wyróżnia się elastyczną budową modułową. W ten sposób z łatwością możesz wybrać opcje, które faktycznie są potrzebne Twojej firmie. Oprócz tego Comarch ERP XL jest systemem, działającym w kilku obszarach – produkcji, handlu, dystrybucji, finansów, księgowości, stanów magazynowych, kontroli jakości, a nawet analizowania i raportowania.
Comarch ERP Optima
Kolejna integracja systemu CRM typu ERP, czyli po prostu Comarch ERP Optima. To jedno z najpopularniejszych rozwiązań w Polsce – szczególnie wśród małych i średnich przedsiębiorstw. Oczywiście ma to związek z funkcjonalnością tego programu. Jednak warto też zwrócić uwagę na możliwość płacenia w modelu abonamentowym, co jest tak ważne dla wielu nowych firm lub tych, dopiero się rozwijających. Podobnie jak w przypadku poprzedniego produktu od Comarch, tak również ta aplikacja pozwala Ci na samodzielne wybranie modułów, potrzebnych Twojej firmie. Poszczególne funkcje dotyczą naprawdę wielu obszarów – handlu, magazynów, księgowości czy płac.
Symfonia
Symfonia jest kolejnym systemem ERP, który jest elastyczny i dostosowany do indywidualnych potrzeb firmy. Poza tym jest to prawdziwa klasyka wśród integracji. Jednak nie tylko to wpływa na popularność tego rozwiązania. Warto też zwrócić uwagę na mnogość dostępnych funkcji – począwszy od handlu i finansów, aż po kadry oraz płace, a skończywszy na cyfrowym audytorze.
SAP ERP
Następnym popularnym systemem ERP, który możesz zintegrować ze swoim sklepem czy stroną www, jest SAP ERP. Zwróć uwagę na to, że z tego programu korzystają przede wszystkim duże i średnie firmy – bez względu na branże. To bardzo chętnie wybierana opcja na całym świecie, co ma związek z renomą firmy, a także z opcjami, jakie udostępnia ten system. Całość została podzielona na trzy ogólne moduły, czyli na logistykę, finanse i zarządzanie zasobami ludzkimi. Jednak każdy z tych obszarów dzieli się na kolejne, bardziej szczegółowe moduły. Wśród nich znajdziesz m.in. rozrachunki z odbiorcami, analizę miejsc powstawania kosztów, analizę zysków, administrację kadrami, listę płac, planowanie produkcji, sprzedaż i dystrybucję, a także obsługę klientów.
Wapro MAG
Wapro MAG (dawniej WF-MAG) to system do zarządzania firmą, który daje Ci dostęp do wielu przydatnych funkcji m.in. moduły do księgowości czy zarządzanie kadrami i płacami. Dzięki tej aplikacji skorzystasz też z platformy skierowanej do handlu internetowego B2B i B2C. Poza tym możesz swobodnie zarządzać aukcjami internetowymi.
Porozmawiajmy o Twoim pomyśle