Content marketing

Content marketing

1. Czym jest Content marketing

Wykorzystaj treści, aby przyciągnąć uwagę klienta

Nawet najbardziej zaawansowana i nowoczesna strona nie będzie interesująca dla użytkownika bez treści. Jednym z podstawowych filarów dzisiejszego marketingu jest angażujący, interesujący, a jednocześnie autentyczny content. Tworząc go, należy pamiętać o pozycjonowaniu, a jednocześnie należy zwrócić uwagę na wartość, jaką treść daje odbiorcy. Dzięki dobrze dobranej i zaprojektowanej treści, jesteśmy w stanie dotrzeć do jeszcze większej grupy odbiorców. Tym właśnie jest content marketing.

Zaangażowanie

Treść powinna wywoływać pewną reakcję u odbiorcy. Dobry content ma moc zachęcania czytelnika do interakcji z naszą witryną. Czy to zapisanie się na newsletter czy kupienie produktu – interesująca treść z pewnością przełoży się na stosunek odbiorcy do naszego biznesu.

Różnorodność

Treści mogą być dopasowane do charakteru Twojej działalności i dotyczyć różnych jej aspektów. Mogą być poradnikami, ale mogą także inspirować. Warto postawić na różne typy treści dopasowane do odbiorców.

Wizerunek

Artykuły i wpisy blogowe na tematy związane z Twoim biznesem kreują wizerunek eksperta, a to zwiększa zaufanie klienta. Publikując treści, które mogą w jakiś sposób pomóc odbiorcy, wzbudzasz jego sympatię.

Pozycjonowanie

Tworzenie contentu w celu pozycjonowania strony musi godzić wykorzystanie słów kluczowych oraz naturalność. Nikt nie lubi czytać tekstów brzmiących jak napisane przez robota. Stworzymy takie treści specjalnie dla Ciebie.
ile kosztuje pozycjonowanie
systems integrations
tworzenie stron internetowych

2.  Content marketing – dlaczego warto?

Wartość – odpowiednie treści “ożywią” Twoją stronę internetową i wpłyną na jej wartość dla odbiorcy. Każdy, kto ją odwiedzi, będzie mógł się czegoś dowiedzieć.

Autentyczność – cecha bardzo pożądana w marketingu. Odbiorcy chcą poznać Cię bliżej, więc daj im taką możliwość. Gdy Twój klient będzie mógł się z Tobą zidentyfikować, chętniej skorzysta z Twoich produktów lub usług.

Kreatywność – content marketing to szerokie pojęcie, które obejmuje wiele rodzajów treści. Można je dowolnie łączyć, aby osiągnąć ciekawy, przyciągający uwagę efekt.

Profesjonalizm – teksty branżowe i specjalistyczne zamieszczone na firmowym blogu będą wizytówką Twojego biznesu.

3.  Etapy tworzenia treści content marketingowych

Indywidualne podejście do każdego klienta pozwoli nam na zaplanowanie treści adekwatnych do jego stylu prowadzenia firmy oraz kluczowych celów.

null
null

Cele

Ustalenie, jakie cele mają spełniać wykonane treści oraz jakich form użyć, aby owe cele osiągnąć
null
null

Wycena

Wstępna wycena projektu oraz podpisanie umowy
null
null

Tworzenie treści

Stworzenie treści oraz nanoszenie poprawek
null
null

Finalizacja treści

Przesłanie gotowych treści do klienta lub wdrożenie ich na stronę

Masz pytanie zadzwoń lub napisz do nas

Kontakt SOLV agencja interaktywna
KREATOR
Interaktywny kreator zapytania
to najlepsza droga do
przygotowania
kompleksowej oferty.
Czas wypełniania 1-3 minuty.
BEZPŁATNA WYCENA
PROSTY FORMULARZ
Nie masz za dużo czasu i zależy
Tobie na szybkim kontakcie z
naszej strony,
ta droga jest dla Ciebie.
Czas wypełniania do 0,5 min.
BEZPŁATNA WYCENA
  • Arek Chrostek
    Arek ChrostekSEM Konsultant
  • Artur Gniadek
    Artur GniadekSEM Konsultant
  • Maciek Jędo
    Maciek JędoSEM Konsultant
  • Sebastian Kardyś
    Sebastian KardyśSEM Konsultant

MY ZADZWONIMY DO CIEBIE...

Wyślij
Wyślij

Chcesz dowiedzieć się więcej na temat kampanii content marketingowych, rozwiń sekcję klikając w odnośnik:

Co to jest content marketing:

Każdego dnia konsumenci poddani są oddziaływaniu bardzo dużej liczby przekazów reklamowych. Skuteczność tradycyjnej reklamy spada, dlatego marketerzy szukają nowych sposobów dotarcia do klientów. Od kilku lat popularność zdobywa content marketing, określany też marketingiem treści.

W zeszłym roku w serwisie VoD.pl Onetu pojawił się prowadzony przez Katarzynę Janowską cykl „Siła kobiet”, w którym dziennikarka rozmawiała ze znanymi kobietami na temat ich doświadczeń życiowych. Program ten powstał we współpracy z marką kosmetyczną Vichy, należącą do firmy L’Oreal Polska.

Nazwa brandu pojawiała się na planszy na początku i na końcu każdego odcinka. Co istotne tytuł programu też nawiązywał do działań reklamowych Vichy, które marka realizowała w zeszłym roku pod hasłem “Poznaj źródło swojej siły”. Cykl tak spodobał się widzom, że wszedł na stałe do ramówki VoD.pl.

To jeden z przykładów wykorzystania content marketingu. Oznacza on tworzenie i publikowanie atrakcyjnych i przydatnych treści, które zainteresują ściśle sprecyzowaną grupę odbiorców. W przeciwieństwie do form działań opartych na klasycznym przekazie reklamowym, w content marketingu chodzi o budowanie długotrwałych relacji z odbiorcą. A także o jego zaangażowanie

Content marketing w internecie może mieć postać takich form jak np.:

  1. artykuły
  2. materiały
  3. wideo
  4. infografiki
  5. poradniki
  6. raporty
  7. recenzje
  8. wywiady
  9. webinaria

Podstawowym zadaniem tych treści ma być dostarczenie internautom (odbiorcom) wiarygodnych i pożądanych informacji związanych z konkretną firmą. Zarówno firma, jak i czytelnik (będący przecież potencjalnym klientem) mają dzięki tym działaniom odnieść określone korzyści.

Content marketing jest związany też z pojęciem marketingu wirusowego. To są z kolei działania mające na celu budowanie świadomości marki poprzez nakłonienie odbiorców do samodzielnego podzielenia się informacją ze znajomymi czy rodziną. Są one realizowane często przez fora i media społecznościowe jak np. Facebook, Twitter czy YouTube oraz z wykorzystaniem blogów.

Treści o charakterze content marketingu, aby realizować postawione przez marketera cele, muszą spełniać wiele warunków. Powinny one być m.in.:

  1. publikowane regularnie
  2. przydatne i ułatwiające życie
  3. wiarygodne i autentyczne
  4. odpowiedniej jakości
  5. mieć nośny tytuł
  6. zawierać wideo, grafikę czy elementy interaktywne

Warto podkreślić, że atrakcyjność wizualna treści stworzonych na potrzeby content marketingu jest bardzo ważna. Warto tu przytoczyć 2 przykłady. Branżowy blog Kissmetrics podaje, że odpowiednia grafika w informacji zwiększa liczbę odsłon o 94 proc. Z kolei w serwisie Buffer znajdziemy informację, że użytkownicy 40 razy częściej udostępniają materiały z obrazkami.

Zadaniem content marketingu jest również wykreowanie podstaw do jak najlepszego budowania widoczności treści w wyszukiwarce Google.

Content marketing jest obecnie bardzo popularny. Ale nie zawsze bywa skuteczny
Ze względu na duże oczekiwania odbiorców, stworzenie treści, które przynosiłyby oczekiwane dla marketera rezultaty, niesie cały czas wielu przedsiębiorstwom sporo kłopotów. Z danych firmy doradczej Demand Metric wynika, że działania związane z kreowaniem treści wokół marek są prowadzone już przez 90 proc. marketerów.

Jak wynika z opublikowanego we wrześniu ub.r. badania firmy Beckon, rynek content marketingu urósł w ostatnim okresie 300 proc. Ten samo raport pokazuje, że choć niemal prawie każda marka próbowała już takich aktywności, to jedynie 5 proc. z tych działań powoduje 90 proc. zaangażowania użytkowników. Reszta przebiega bez większego echa i bez efektu. To oznacza, że choć każdy może być twórcą treści, dopiero połączenie materiałów odpowiedniej jakości oraz ich skutecznej dystrybucji daje efekty zadowalające marketera.

SOLV™

kontakt6

FORMULARZ KONTAKTOWY
  • Imię*
    0
  • Adres e-mail*
    1
  • Numer telefonu*
    2
  • Jeżeli nie chcesz podawać numeru telefonu, napisz do nas bezpośrednio na adres mailowy biuro@solv.pl
    3
  • Usługi*
    Strona internetowa
    Sklep internetowy
    Pozcyjonowanie
    Marketing Internetowy
    Google Kampania AdWords SOLV
    Inne
    4
  • Treść wiadomości*Informacje dodatkowe
    5
  • 6