Content marketing

Content marketing

Czym jest wartościowy Content marketing?

Wykorzystaj treści, aby przyciągnąć uwagę klienta

Nawet najbardziej zaawansowana i nowoczesna strona nie będzie interesująca dla użytkownika bez treści. Jednym z podstawowych filarów dzisiejszego marketingu jest angażujący, interesujący, a jednocześnie autentyczny i wartościowy content. Tworząc go, należy pamiętać o pozycjonowaniu w wynikach wyszukiwania, a jednocześnie należy zwrócić uwagę na wartość, jaką treść daje odbiorcy. Dzięki dobrze dobranej i zaprojektowanej treści, jesteśmy w stanie dotrzeć do jeszcze większej grupy odbiorców i zyskać nowych klientów. Tym właśnie jest content marketing.

Zaangażowanie

Treść powinna wywoływać pewną reakcję u odbiorcy. Dobra strategia content marketingowa ma moc zachęcania czytelnika do interakcji z naszą witryną. Czy to zapisanie się na newsletter czy kupienie produktu – interesująca treść z pewnością przełoży się na stosunek odbiorcy do naszego biznesu.

Różnorodność

Treści mogą być dopasowane do charakteru Twojej działalności i dotyczyć różnych jej aspektów. Mogą być poradnikami, ale mogą także inspirować. Warto postawić na różne typy treści dopasowane do odbiorców.

Wizerunek

Artykuły i wpisy blogowe na tematy związane z Twoim biznesem kreują wizerunek eksperta, a to zwiększa zaufanie u grup docelowych. Publikując angażujące treści, które mogą w jakiś sposób pomóc odbiorcy, wzbudzasz jego sympatię.

Pozycjonowanie SEO

Tworzenie dobrego contentu w celu pozycjonowania strony musi godzić wykorzystanie słów kluczowych oraz naturalność. Nikt nie lubi czytać tekstów brzmiących jak napisane przez robota. Stworzymy strategie content marketingu specjalnie dla Ciebie.

Omów z nami swój pomysł

michal-ostrowski-kontakt

Napisz do nas

    Jakie korzyści daje strategia Content marketing

    Wartość

    Wartość – odpowiednie i wysokiej jakości treści “ożywią” Twoją stronę internetową i wpłyną na jej wartość dla odbiorcy. Każdy, kto ją odwiedzi, będzie mógł się czegoś dowiedzieć.

    Autentyczność

    Autentyczność – cecha bardzo pożądana w marketingu. Odbiorcy chcą poznać bliżej Twoją markę, więc daj im taką możliwość. Gdy Twój klient będzie mógł się z Tobą zidentyfikować, chętniej skorzysta z Twoich produktów lub usług.

    Kreatywność

    Kreatywność – content marketing to szerokie pojęcie, które obejmuje wiele rodzajów treści i jest jednym z elementów strategii marketingowej. Można je dowolnie łączyć, aby osiągnąć ciekawy, przyciągający uwagę efekt.

    Profesjonalizm

    Profesjonalizm – teksty branżowe i specjalistyczne zamieszczone na firmowym blogu będą wizytówką Twojego biznesu.

    Etapy tworzenia treści content marketingowych

    Indywidualne podejście do każdego klienta pozwoli nam na zaplanowanie treści adekwatnych do jego stylu prowadzenia firmy oraz kluczowych celów.

    Cele

    Indywidualne podejście do każdego klienta pozwoli nam na zaplanowanie wartościowej treści adekwatnych do jego stylu prowadzenia firmy oraz kluczowych celów.

    Wycena

    Wstępna wycena projektu oraz podpisanie umowy

    Tworzenie treści

    Stworzenie treści oraz nanoszenie popraw

    Finalizacja treści

    Przesłanie gotowych treści do klienta lub wdrożenie ich na stronę

    Wybrani klienci

    Gawor-v2

    Masz pytanie zadzwoń lub napisz do nas

    KREATOR

    Interaktywny kreator zapytania to najlepsza droga do przygotowania kompleksowej oferty. Czas wypełniania 1-3 minuty.

    PROSTY FORMULARZ

    Nie masz za dużo czasu i zależy Ci na szybkim kontakcie z naszej strony? Ta droga jest dla Ciebie. Czasy wypełniania do 30 sekund.

    Co to jest skuteczny content marketing tzw. marketing treści:

    Każdego dnia konsumenci poddani są oddziaływaniu bardzo dużej liczby przekazów reklamowych. Skuteczność tradycyjnej reklamy spada, dlatego marketerzy szukają nowych sposobów dotarcia do klientów. Od kilku lat popularność zdobywa content marketing, określany też marketingiem treści.

    W zeszłym roku w serwisie VoD.pl Onetu pojawił się prowadzony przez Katarzynę Janowską cykl „Siła kobiet”, w którym dziennikarka rozmawiała ze znanymi kobietami na temat ich doświadczeń życiowych. Program ten powstał we współpracy z marką kosmetyczną Vichy, należącą do firmy L’Oreal Polska.

    Nazwa brandu pojawiała się na planszy na początku i na końcu każdego odcinka. Co istotne tytuł programu też nawiązywał do działań reklamowych Vichy, które marka realizowała w zeszłym roku pod hasłem „Poznaj źródło swojej siły”. Cykl tak spodobał się widzom, że wszedł na stałe do ramówki VoD.pl.

    To jeden z przykładów wykorzystania dobrze działań z zakresu content marketingu. Oznacza on tworzenie i publikację  treści, które zainteresują ściśle sprecyzowaną grupę odbiorców. W przeciwieństwie do form działań opartych na klasycznym przekazie reklamowym, w content marketingu chodzi o budowanie długotrwałych relacji z odbiorcą. A także o jego zaangażowanie.

    Content marketing w Internecie może mieć postać takich form jak np.:

    1. artykuły
    2. materiały
    3. wideo
    4. infografiki
    5. poradniki
    6. raporty
    7. recenzje
    8. wywiady
    9. webinaria

    Podstawowym zadaniem tych treści ma być dostarczenie internautom (odbiorcom) wiarygodnych i pożądanych informacji związanych z konkretną marką. Zarówno firma, jak i czytelnik (będący przecież potencjalnym klientem) mają dzięki tym działaniom odnieść określone korzyści.

    Content marketing jest związany też z pojęciem marketingu wirusowego. To są z kolei działania content marketingowe mające na celu budowanie świadomości marki poprzez nakłonienie odbiorców do samodzielnego podzielenia się informacją ze znajomymi czy rodziną. Są one realizowane często przez fora i media społecznościowe jak np. Facebook, Twitter czy YouTube oraz z wykorzystaniem blogów.

    Atrakcyjne treści o charakterze content marketingu, aby realizować postawione przez marketera cele biznesowe, muszą spełniać wiele warunków. Powinny one być m.in.:

    1. publikowane regularnie
    2. przydatne i ułatwiające życie
    3. wiarygodne i autentyczne
    4. odpowiedniej jakości
    5. mieć nośny tytuł
    6. zawierać wideo, grafikę czy elementy interaktywne

    Warto podkreślić, że atrakcyjność wizualna treści stworzonych na potrzeby content marketingu jest bardzo ważna. Warto tu przytoczyć 2 przykłady. Branżowy blog Kissmetrics podaje, że odpowiednia grafika w informacji zwiększa liczbę odsłon o 94 proc. Z kolei w serwisie Buffer znajdziemy informację, że użytkownicy 40 razy częściej udostępniają materiały z obrazkami. Dlatego warto zrobić solidny audyt treści na swojej stronie internetowej lub sklepie internetowym i sprawdzić, czy Content realizuje te 6 wyżej wymienionych punktów.

    Zadaniem dobrego content marketingu jest również wykreowanie podstaw do jak najlepszego budowania widoczności treści w wyszukiwarce Google.

    Content marketing jest obecnie bardzo popularny. Ale nie zawsze bywa skuteczny
    Ze względu na duże oczekiwania odbiorców, stworzenie treści, które przynosiłyby oczekiwane dla marketera rezultaty i konwersje, niesie cały czas wielu przedsiębiorstwom sporo kłopotów. Z danych firmy doradczej Demand Metric wynika, że działania związane z kreowaniem treści wokół marek są prowadzone już przez 90 proc. marketerów.

    Jak wynika z opublikowanego we wrześniu ub.r. badania firmy Beckon, rynek content marketingu urósł w ostatnim okresie 300 proc. Ten samo raport pokazuje, że choć niemal prawie każda marka próbowała już takich aktywności, to jedynie 5 proc. z tych działań powoduje 90 proc. zaangażowania użytkowników. Reszta przebiega bez większego echa i bez efektu. To oznacza, że choć każdy może być twórcą treści na stronie, dopiero połączenie materiałów odpowiedniej jakości oraz ich skutecznej dystrybucji daje efekty zadowalające marketera.

    Porozmawiajmy o Twoim pomyśle

    Napisz do nas