Narzędzia Google – 7 darmowych narzędzi, które koniecznie musisz znać

Narzędzia Google do rozwoju biznesu

Google to gigant, z którego usług korzystamy codziennie. Podczas poszukiwań warsztatu samochodowego, pozycjonowania strony internetowej, pisania pracy naukowej czy promowania lokalnego biznesu. Niezależnie od tego, czy masz swoją firmę, czy też wykorzystujesz narzędzia Google do celów prywatnych, koniecznie zapoznaj się z naszą listą. Przedstawiliśmy aż 7 funkcjonalności od Google, które warto znać.

Spis Treści

|Narzędzia Google, które odmienią Twój biznes i ułatwią codzienne funkcjonowanie

Google Search Console

Google Search Console to świetne narzędzie, z którego korzystają m.in. osoby, zajmujące się pozycjonowaniem stron www.

Dowiesz się dzięki niemu, jak prezentuje się widoczność Twojej witryny, czy strona została prawidłowo zaindeksowana przez Google, a także jak zachowywali się użytkownicy, którzy wchodzili na stronę z wyszukiwarki. Zyskasz też informacje na temat tego, jakie frazy kluczowe najczęściej pozwalały trafić użytkownikom na Twoją witrynę.

Jednak to nie wszystko, gdyż Google Search Console pozwala także na dodanie mapy witryny, sprawdzenie, czy witryna działa poprawnie na urządzeniach mobilnych, a nawet jak szybko się ładuje.

Jak widzisz, GSC dostarcza ogromną liczbę danych, które pozwalają ciągle udoskonalać stronę oraz sklep internetowy.

Google Keyword Planner

Kolejne narzędzie Google, z którego warto korzystać, gdy chcesz rozpocząć pozycjonowanie swojej strony. Uzyskasz tutaj informacje na temat tego, jakie słowa kluczowe warto wykorzystać w obrębie Twojej strony internetowej lub też sklepu internetowego. Dowiesz się też, jak często fraza kluczowa jest wyświetlana w ciągu miesiąca i jaką konkurencyjnością się ona charakteryzuje.

Warto zaznaczyć, że obecnie w całkowicie darmowej wersji nie można czerpać już wszystkich korzyści z tego narzędzia. Nie uzyskasz informacji na temat dokładnej liczby wyświetleń w ciągu miesiąca, a jedynie dość ogólny przedział.

Jednak jest pewne rozwiązanie dla tego ograniczenia. Jakie? Wystarczy, że rozpoczniesz, chociaż niewielką kampanię Google AdWords (obecnie Ads), a uzyskasz pełne informacje na temat liczby wyświetleń każdego słowa kluczowego. Odrobinę gorzej wygląda to w przypadku słów kluczowych z tzw. długiego ogona, które zwierają większą liczbę słów.

Wyszukiwarka Google

Kiedy mówimy o narzędziach Google, to nie możemy pominąć ich flagowej funkcjonalności, czyli właśnie wyszukiwarki. Każdy użytkownik internetu doskonale ją zna i zapewne korzysta z niej na co dzień.

W wyszukiwarce Google zyskasz wszystkie niezbędne informacje na temat firm, znajdujących się w Twoim regionie czy też w wyznaczonym miejscu na świecie. Uzyskasz też odpowiedzi na trapiące Cię pytania.

Dziś Google towarzyszy nam każdego dnia, także w biznesie. Dlatego tak wiele firm inwestuje w pozycjonowanie strony czy sklepu internetowego.

Użytkownicy, którzy wpisują konkretne frazy kluczowe, często poszukują miejsc, gdzie kupią potrzebne przedmioty, a przedstawiciele firm, że skorzystają z różnych usług i rozpoczną korzystne współprace. Dlatego tak ważne staje się to, aby Twoja firma czy blog bądź sklep znalazły się na pierwszych czterech miejscach na pierwszej podstronie w wynikach organicznych w Google.

Alternatywą są też wyniki płatne. Wyświetlane u góry w wynikach wyszukiwania. Jednak w tym celu konieczne jest rozpoczęcie kampanii Google AdWords (Ads).

Oczywiście wyszukiwarka Google to nie tylko linki do stron, ale tez grafiki, newsy, filmy i wiele innych.

Dysk Google

Przechowywanie na dysku komputera czy telefonu ważnych zdjęć rodzinnych, dokumentów księgowych czy też jakichkolwiek istotnych dla nas danych, to spore ryzyko.

W końcu urządzenie może w każdej chwili ulec awarii czy kradzieży. O wiele lepszym rozwiązaniem jest przekopiowanie niezbędnych plików do chmury. Gdzie dokładnie? Oczywiście na Dysku Google. To narzędzie pozwala na gromadzenie w chmurze aż 15 GB za darmo.

Dzięki temu, gdy tylko zalogujesz się na jakimkolwiek urządzeniu, będziesz miał od razu dostęp do swoich plików. Zdecydowanie to jedno z najbardziej przydatnych narzędzi.

Arkusze i dokumenty Google

Warto wspomnieć też o arkuszach Google i o Google Docs, czyli o dokumentach. Mogą z powodzeniem spełniać dokładnie te same funkcje co Excel i Word, ale mają pewną przewagę – są darmowe i zapisują się od razu na Dysku Google, więc można je później uruchomić czy edytować na każdym urządzeniu. Już nie będziesz potrzebować pendrive’a podczas prezentacji w pracy czy na studiach.

Inną zaletą jest też to, że arkusze i dokumenty można udostępniać innym użytkownikom. Dzięki temu w trybie online jednocześnie pracuje nad dokumentem większa liczba osób.

Większy problem pojawia się, gdy arkusz ma przechowywać bardzo dużą liczbę danych. Wtedy trzeba przygotować się na dłuższe ładowanie się danych.

Google Docs sprawdzi się głównie dla osób, które poszukują dobrego narzędzia do tworzenia dokumentów tekstów. Brakuje tutaj bardziej zaawansowanych funkcjonalności, ale nawet osoba, która pracuje przy content marketingu powinna docenić takie funkcje jak – możliwość przesyłania zapisanych plików bezpośrednio z dokumentu przez e-maila, śledzenie zmian, które zostały dokonane w pliku, dopisywanie komentarzy do tekstu, zmiana formatu na .pdf itd.

Google Analytics

Google Analytics to zaawansowane narzędzie Google do analityki, które jednak ma prosty i zrozumiały interfejs, więc każdy jest w stanie w krótkim czasie opanować jego działanie. Konieczne staje się jedynie wdrożenie Google Analytics na stronie.

Osoby zajmujące się marketingiem internetowym i nie tylko mogą czerpać wiele informacji z tego narzędzia. Dowiedzą się np. o tym:

  • ile osób odwiedza stronę internetową każdego dnia i z perspektywy miesiąca czy roku,
  • kim są osoby, wchodzące na stronę – chodzi tutaj o ich płeć, miejsce zamieszkania czy wiek,
  • jak kształtuje się sprzedaż w sklepie internetowym,
  • które działania marketingowe przynoszą najlepszy efekt,
  • jakie słowa kluczowe przyciągają odbiorców,
  • skąd trafiają użytkownicy na stronę internetową itd.

Google Trends

Kolejnym narzędziem, które warto poznać jest Google Trends. Co zyskasz dzięki niemu?

  • Możliwość sprawdzania, co aktualnie budzi największe zainteresowanie w Internecie. Pozwala też śledzić, jakie tematy zyskują na popularności.
  • Umożliwia analizę sezonowości fraz kluczowych.
  • Doskonale sprawdza się podczas badania rynku i sprawdzania, jakie produkty cieszą się największą popularnością w danym regionie czy państwie.

Zatem jak widzisz, zarówno przy pozycjonowaniu, jak i nawet podczas prowadzenia kanałów w Social Mediach sporo korzyści można zyskać dzięki skorzystaniu z Google Trends.

Omów z nami swój pomysł

michal-ostrowski-kontakt

Napisz do nas

    |Jakie jeszcze inne narzędzia Google warto znać?

    Powyżej opisaliśmy 7 niezwykle wartościowych narzędzi Google, które sprawdzą się zarówno, gdy pracujesz jako specjalista, zajmujący się marketingiem, prowadzisz małą firmę, jak i po prostu, gdy prywatnie chcesz wykonać różne czynności, np. napisać listę zakupów czy policzyć budżet rodzinny.

    Oczywiście do dyspozycji masz znacznie więcej niż 7 narzędzi Google. Jednak opisanie ich wszystkich zajęłoby przynajmniej 5 razy więcej miejsca. Dlatego zamiast tego wymienimy jeszcze kilka kluczowych narzędzi, którymi koniecznie powinieneś się zainteresować, oto one:

    • Gmail – darmowa poczta elektroniczna, intuicyjna i zapewniająca bezpieczeństwo na wysokim poziomie;
    • Google Ads – możesz tworzyć płatne kampanie w wynikach wyszukiwania Google, aby sprytnie wyprzedzić konkurencję;
    • Google Meet – umożliwia przeprowadzanie wideorozmów oraz organizowanie webinarów;
    • Google Calendar – to bezpłatny kalendarz, do którego masz nieograniczony dostęp i możesz też dzielić się nim z innymi osobami, np. z Twojego zespołu;
    • Google Moja Firma – działając lokalnie, koniecznie zdecyduj się na stworzenie wizytówki w Google Moja Firma, aby zwiększyć liczbę klientów;
    • Google Formularze – pytaj klientów lub też kontrahentów o zdanie na temat jakości Twoich usług czy pomysłów na rozwój, stwórz i udostępnij ankietę online;
    • Google Prezentacje – chętnie wykorzystywane narzędzie do tworzenia nowoczesnych prezentacji zarówno do szkoły, na studia, jak i na spotkania z klientem, stosowana coraz częściej zamiast programu PowerPoint;
    • Asystent Google – pomaga w zarządzeniu sprzętami w domu i w szybkim włączeniu czy znalezieniu wybranej funkcji;
    • Google Classroom – przydatne podczas nauki zdalnej oraz prowadzenia korepetycji czy wspólnej nauki kilku osób;
    • Google Fit – pomaga w rozpoczęciu życia według zasad zdrowego odżywiania, w prawidłowym nawodnieniu organizmu oraz w aktywności fizycznej;
    • Google Pay – pomaga w szybkim płaceniu, także przy pomocy smartwatcha czy telefonu;
    • Keep – pozwala zachować wszystkie pomysły, szczególnie ważny podczas pracy kreatywnej czy twórczej;
    • Google Maps – dzięki tego typu narzędziu już nigdy się nie zgubisz drogi, działa jak GPS, a nawet jeszcze lepiej, gdyż pomaga zlokalizować trasę, jadąc samochodem, komunikacją miejską oraz idąc pieszo.

    |Narzędzia Google – podsumowanie

    Google Search Console, Google Trends, Google Keyword Planner, Google Analytics, Dysk Google czy wreszcie sama wyszukiwarka to narzędzia, bez których już nie wyobrażamy sobie prowadzenia biznesu, ale też organizowania codziennych spraw czy nawet planowania domowego budżetu.

    Na czym polega ich fenomen? Przede wszystkim te narzędzia Google gwarantują następujące korzyści:

    • podniesienie efektywności firmy,
    • pomagają w reklamowaniu firmy w sieci,
    • ułatwiają organizację,
    • pozwalają badać zachowania użytkowników na stronie,
    • ułatwiają śledzenie aktualnych trendów,
    • niezawodne w marketingu internetowym,
    • pomagają w zwiększeniu zasięgu i rozpoznawalności sklepu internetowego lub też strony www,
    • pomagają podczas badania rynku, gdy dopiero ruszasz ze swoim biznesem,
    • przydatne do prac analitycznych w obrębie strony,
    • umożliwiają promowanie firmy bez dodatkowych kosztów związanych z zakupieniem licencji do narzędzia,
    • ułatwiają dostęp i intuicyjny interfejs,
    • dzięki nim znajdywanie przydatnych informacji staje się szybkie i maksymalnie ułatwione,
    • możesz korzystać z nich za darmo i to z dowolnego urządzenia bez ograniczeń.

    Powiązane wpisy

    Masz pytanie zadzwoń lub napisz do nas

    Skontaktuj się z nami