Jeśli nie Facebook, to…

Jeśli nie Facebook, to…

Utarło się, że obecność firmy w mediach społecznościowych równa się prowadzeniu działań na Facebooku. Tymczasem social media to wiele innych miejsc, które choć nie tak znane i popularne, mogą być ciekawym miejscem kontaktu z potencjalnymi klientami. Oto lista kilku portali, które warto sprawdzić przed zainwestowaniem pieniędzy w kolejną kampanię na FB.

 

…Twitter

Popularny „ćwierkacz” to dla biznesu chyba drugi po Facebooku z synonimów SM. Po fali przedwczesnego entuzjazmu w latach 2010-11, kiedy Twitter według ekspertów miał stać się głównym graczem w social media, został przez wielu zapomniany. W najlepszym wypadku wrzucony do szufladki: portal dla polityków i dziennikarzy. Tymczasem Twitter to świetne narzędzie marketingowe do szybkiej i błyskotliwej wymiany zdań (koniecznie zwięzłych), prowadzenia działań RTM i, od niedawna, kampanii reklamowych. Z pewnością duża w tym rola wprowadzenia contentu graficznego i filmowego oraz coraz lepszego wykorzystywania trendów do celów marketingowych.

…Instagram

O ile Twitter może być postrzegany jako narzędzie dla nerdów, o tyle Instagram to ulubiona apka blogerek modowych. Oczywiście to duże uogólnienie, ale nieźle oddaje naturę tego serwisu. Instagram jest bowiem stworzony do promowania marek lifestyle’owych, oparty na atrakcyjności zdjęć i filmów – stylizowanych także dzięki specjalnym filtrom dostępnym w mobilnej aplikacji. Podobnie jak na Twitterze dużą role odgrywają tu hashtagi, dzięki którym możemy dotrzeć do fanów po ich zainteresowaniach. Nie jest to medium dla wszystkich, ale można zastanowić się nad jego wykorzystaniem, jeśli nasz przekaz jest mocno lifestyle’owy i lubimy bawić się aparatem w smartfonie.

…Snapchat

Krzyk mody sprzed dwóch lat, który urzekł szesnasto-dwudziestopięciolatków swoją… ulotnością. W zamierzeniu był to bowiem portal, który opierał się na publikowaniu materiałów graficznych i filmowych, dostępnych do obejrzenia tylko raz! Od dawna już tak nie jest i właściciel portalu – Snap, Inc. zarabia na użytkownikach, którzy płacą za możliwość odtworzenia treści po raz kolejny. Potencjał apki został szybko odkryty przez biznes i od pewnego czasu Snapchat jest miejscem chwalonych i opisywanych w mediach kampanii RTM-owych. Jeśli Twitter to dobre miejsce na prowadzenie działań marketingowych w czasie rzeczywistym, adresowanych do tzw. ludzi poważnych i za takich się uznających, to Snapchat jest jego młodzieżowym odpowiednikiem.

…LinkedIn

Szukasz pracowników? Najlepiej wykwalifikowanych specjalistów z branży IT czy marketingu? Skieruj swoje kroki na LinkedIn. To międzynarodowy odpowiednik rodzimego Goldenline’a, ale znacznie bardziej rozbudowany i gromadzący więcej osób, bo z całego świata. To dobre miejsce do publikacji ofert pracy i aktywnego poszukiwania kandydatów do pracy. Pamiętać jednak należy o tym, że LinkedIn jest portalem, na którym mocno działają duże firmy i korporacje. Przed zainwestowaniem czasu i pieniędzy w prowadzenie tam działań, należy zastanowić się, czy mamy argumenty, by konkurować z globalnymi graczami na rynku pracowników.

…YouTube

Tak, YouTube to nadal świetne miejsce promocji. Nie pogrzebało go ani przejęcie przez Google’a, ani wprowadzanie reklam, ani nawet tu i ówdzie pojawiające się porady, które mówią, że do publikacji filmów znacznie lepszym narzędziem jest…. Facebook. YouTube to nadal mocna marka, której siłą jest skupienie się wyłącznie na treściach filmowych. Nie dość, że ma potencjał przyciągania ludzi nawet na długie godziny, to wpisuje się w trend związany z preferowaniem przez odbiorców „ruchomych” reklam. Aby jednak wejść w YT, należy się zastanowić, czy mamy na tyle środków i zasobów, żeby regularnie produkować, a później publikować nowe klipy. Warto jeszcze wspomnieć, że na YouTube zetkniemy się z dość intuicyjnym systemem reklamowym. Wszakże to AdWords!

Oczywiście istnieje jeszcze wiele serwisów społecznościowych, które mogą być przydatne w prowadzeniu komunikacji marketingowej. Przed zaangażowaniem się w tego typu działania należy jednak zadać sobie kilka pytań – najważniejsze z nich, to czy profil użytkownika wybranego portalu na pewno pokrywa się z naszą grupą docelową. Dobrze też przemyśleć kwestie kosztów prowadzenia działalności w social media oraz jej samą filozofię.

kontakt6

FORMULARZ KONTAKTOWY
  • Imię*
    0
  • Adres e-mail*
    1
  • Numer telefonu*
    2
  • Jeżeli nie chcesz podawać numeru telefonu, napisz do nas bezpośrednio na adres mailowy biuro@solv.pl
    3
  • Usługi*
    Strona internetowa
    Sklep internetowy
    Pozcyjonowanie
    Marketing Internetowy
    Google Kampania AdWords SOLV
    Inne
    4
  • Treść wiadomości*Informacje dodatkowe
    5
  • 6

Web Design BangladeshWeb Design BangladeshMymensingh