Home – mobile

W czym nasza Agencja Interaktywna
może Tobie pomóc

Interaktywność to słowo z obszaru komunikacji, odnosi się zdolności stron do wzajemnego oddziaływania na siebie. Agencja interaktywna to nie tylko nazwa, to zdolność do budowania, tworzenia takich rzeczy, które bujdą interakcje z Klientem, prowadzą go za rękę z miejsca w którym się znalazł, do miejsca w których chcemy aby się znalazł.

Sklepy internetowe

Sklepy online z wykorzystaniem nawszechstronnych, najwydajniejszych i bezpiecznych CMSów jak PrestaShop, Magento czy WooCommerce, dających szerokie możliwości integracji i rozbudowy.

Integracje systemów

Niemal w każdej dziadzinie funkcjonowania firmy wykorzystujemy aplikacje, systemy czy usługi wspomagające. Rzadko zdarza się, aby tak szeroki wachlarz zastosowań zaspokoił jeden dostawca. Pomagamy zintegrować takie systemy jak CRM, ERP, kalendarze, programy do fakturowania, sklepy internetowe itd.

W czym nasza Agencja Reklamowa
może Tobie pomóc

Reklamę każdy z nas wyczuwa z daleka. Sami jesteśmy na nią niezwykle wyczuleni ale jednocześnie chcemy aby usługi czy towary naszej firmy po takich komunikatach były odbierane jako dobre i warte swojej ceny – no bo przecież faktycznie tak jest. Czy istnieje sposób aby Twoi Klienci nie odbierali takich komunikatów jako reklamy? Mamy parę pomysłów…

Marketing internetowy

Hasło „marketing internetowy” to bardzo szerokie zagadnienie… i w takim obszarze się nim zajmujemy. Od marketingu szeptanego po remarketing. Od Kampani PPC do poprawy wizerunku firmy w internecie. Opowiedz nam o swoim biznesie, my przygotujemy kompleksową strategię.

Reklama na YouTube

To bezspornie najszybciej rozwijający się o ostatnich latach kanał promocji. Przyciąga szerokie spektrum grup docelowych, a sposób targetowania reklam pozwala precyzyjnie trafiać w te grupy odbiorców, w których istnieje największy potencjał dla naszego produktu czy usługi.

Pozycjonowanie w GOOGLE™

Jak podnieść pozycje Twojego biznesu w wyszukiwarkch? Bezpiecznie, stabilnie w adekwatnych cenach… A dla wymagających i ręcznie… zgodnie z wytycznymi google dla webmasterów.
KREATOR
Interaktywny kreator zapytania to najlepsza droga
do przygotowania kompleksowej oferty.
Czas wypełniania 1-3 minuty.
BEZPŁATNA WYCENA
PROSTY FORMULARZ
Nie masz za dużo czasu i zależy Tobie na
szybkim kontakcie z naszej strony,
ta droga jest dla Ciebie.
Czas wypełniania do 0,5 min.
BEZPŁATNA WYCENA

Poznaj nasze kompetencje

  • Agnieszka Nowok
    Agnieszka NowokOffice manager
  • Arek Chrostek
    Arek ChrostekSEM Konsultant
  • Szymon Gembala
    Szymon GembalaWEB developer
  • Miłosz Dzikiewicz
    Miłosz DzikiewiczSenior SEO specialist
  • Coffi
    CoffiOffice anima(l)tor
  • Monika Bała
    Monika BałaSenior WEB Developer
  • Nicoletta Dragon
    Nicoletta DragonFoto & Video editor
  • Sebastian Kardyś
    Sebastian KardyśSEM Konsultant
  • Kliknij, aby poznać
    Kliknij, aby poznaćnasz cały zespół
  • Mateusz Ryszka
    Mateusz RyszkaSEO specialist

Słowa po których inni trafiali na tą stronę:

+ Strony internetowe Katowice

Ponad 480 osób w ubiegłym miesiącu szukało informacji nt. strony internetowe Katowice i spora grupa z nich trafiła na naszą witrynę.

+ Agencja reklamowa Katowice

Blisko 720 osób w zeszłym miesiącu wpisało w wyszukiwarkę agencja reklamowa Katowice i część z nich trafiła na naszą stronę.

+ Agencja interaktywna Katowice

Około 300 internautów w zeszłym miesiącu szukało w google agencja interaktywna Katowice i wielu z nich weszła na stronę naszej agencji interaktywnej.

Marketing internetowy to suma niezwykle wielu składowych, aż trudno je wszystkie szczegółowo definiować. W rzeczywistości, każdy następny tydzień przynosi jego nowe odsłony. My, jako agencja interaktywna musimy za wszystkimi zmianami nadążać i postaramy się poniżej nieco przybliżyć jego złożoną naturę.

To co należy podkreślić na początku zagłębiania się w świat marketingu internetowego to fakt że marketing internetowy jest mierzalny. Możemy dokładnie zweryfikować, jakie efekty dają nasze działania, jaki ruch generują, Jaką konwersję dają i jakiej wartości. To, wraz z precyzyjnie określonymi kosztami, daje nam idealny i pełny obraz sytuacji. Przedstawimy wybrane elementy marketingu internetowego w taki sposób, aby każdy mógł uznać, czy dane kanały dotarcia do Klientów są dla niego i od czego należy rozpocząć swoją przygodę z marketingiem internetowym. Dzięki temu, każdy kto nie ma doświadczenia w tej dziedzinie będzie mógł zorientować się w poszczególnych kanałach reklamy internetowej. Czy warto? Wiele lat temu minął czas, gdy internet był ciekawostką / dodatkiem, po który firmy małe i większe sięgały tylko od czasu do czasu. Aktualnie wiele przedsiębiorstw opiera swój marketing głównie na działaniach w internecie. Właściciele firm i menedżerowie, którzy dopiero teraz zaczynają myśleć o reklamie w internecie, muszą mieć świadomość, że wyścig dawno się rozpoczął i mają niezwykle duży dystans do nadrobienia.

 

Reklama jawna w internecie

Reklama jawna to forma marketingu, która oficjalnie informuje odbiorców o tym, że jest wynikiem sponsorowanym. Pomimo stosownej informacji, wielu użytkowników traktuje tego typu materiały jako zwykłe linijki w wyszukiwarce np. wyniki wyszukiwań w Google, lub artykuły sponsorowane, które publikowane są na różnych portalach o tematyce naszej branży. Zaletami tego typu działań, napewno jest kontrola nad budżetem, zasięgiem i wynikami naszych marketingowych publikacji. Reklamy jawne prowadzone w sieciach reklamowych, czy w sieci Google dają dużo szybsze wyniki niż reklama niejawna. Problemem tego typu reklam jest wyżej wspomniana świadomość o treści sponsorowanej co może powodować u odbiorcy ograniczone zaufanie do jej przekazu.

W ramach reklamy jawnej możemy wyróżnić kilka jej form / kanałów:

  • Banery reklamowe
  • Google Adwords (w tym i remarketing)
  • Facebooks Ads
  • Youtube Ads
  • Artykuły sponsorowane
  • Newsletter (Mailing)
  • Marketing Automation
  • RTB

 

  • Banery reklamowe

Banery reklamowy – czyli to co każdy z nas już widział. Jest to podstawowa forma reklamowania się w internecie. Banery tzw. display, widujemy wszędzie, na portalach, blogach, platformie youtubie. Wszystko zależy od tego gdzie dana sieć reklamowa emituje swoje kampanie.

 

  • Google AdWords – Linki sponsorowane.

Kampanie AdWords – płać za efekt. Ten sposób reklamy, daje mnóstwo możliwości konfiguracji naszej strategii. Możemy ustalać, pod którymi frazami pojawiamy się w wyszukiwarce, ale też o której godzinie i w jakie dni. Google proponuje nam nie tylko swoją wyszukiwarkę, ale też ogrom portali i stron ze swojej sieci, gdzie możemy pokazywać swoją firmę nie tylko jako link, ale też jako forma animowana, statyczna, czy graficzna. Oprócz fraz, które wykorzystamy, możemy również korzystać z list remarketingowych, lub wyświetlać się u użytkowników, którzy podjęli jakąś akcje na naszej stronie, albo ich zainteresowania są zbliżone do naszej branży. AdWords pozwala też na emitowanie reklam na portalu YouTube. Pomimo dużej ilości opcji i udogodnień, cała obsługa tego typu kampanii reklamowej jest możliwa dla człowieka, który z marketingiem ma niewiele wspólnego. wystarczy poczytać, lub przejść kurs, lub szkolenie dotyczące zarządzania taką kampanią. Trzeba jednak pamiętać że Google zastrzega sobie blokowanie reklam niektórych produktów i branż, oraz bardzo skrupulatnie informuje odbiorców o tym że link jest materiałem reklamowym.

 

  • Facebooks Ads

Facebook Ads – pokaż się tam, gdzie są wszyscy. Promowanie swojej firmy w mediach społecznościowych jest coraz bardziej normalne i wręcz konieczne. Wybieramy wszelkie cechy naszego idealnego odbiorcy naszych produktów/usług z mnóstwa dostępnych opcji (płeć, pochodzenie, wiek, stan cywilny) i kierujemy naszych nowych potencjalnych klientów na nasz fanpage, lub prosto do naszej witryny. Facebook Ads ułatwia nam promowanie rabatów, wydarzeń, okazji w naszej firmie i pozwala też na skuteczne budowanie wizerunku. Oprócz standardowych, raczej mało widocznych reklam w prawej kolumnie, mamy możliwość korzystać z panelu aktualności, czy reklamy karuzelowej w stosunkowo niskiej cenie od kliknięcia. Przed rozpoczęciem realizacji tej kampanii, koniecznością jest przeanalizowanie, czy nasza branża jest odpowiednia na portal Facebook i czy nasz target jest tam aktywnie obecny. Konkurencja na Facebook jest spora, a walka o klienta jest równie duża.

 

  • Youtube Ads

Jeżeli posiadasz materiały filmowe, wykorzystaj je! Portal YouTube dostarcza nam rozrywki w postaci krótszych, lub dłuższych filmików różnej tematyki. Społeczeństwo spędza tam coraz więcej czasu niż w pozostałej części sieci, a sam youtube zaczyna mieć więcej do powiedzenia niż stacje telewizyjne, dlatego też może warto postarać się o ich uwagę. Od momentu kiedy wyszukiwarka Google zakupiła portal Youtube, kierowanie kampaniami banerowymi jest możliwe z poziomu kokpitu AdWords. Minusem tego sposobu jest częste blokowanie tych reklam przez odbiorców.

 

  • Artykuły sponsorowane

Budowanie świadomości klienta nie jest prostym zadaniem, nie da się tego procesu też przeskoczyć i trzeba jakoś osiągnąć zamierzony cel. Zamieszczanie sponsorowanych artykułów pomaga uświadomić klienta o istnieniu naszej firmy, ale też wzbudzić jego sympatie przez edukowanie go ciekawym, wartościowym tekstem. Jeżeli wyczuwasz u siebie dryg dziennikarski i lekkie pióro możesz pisać tego typu artykuły samemu i publikować je na wybranych portalach. Jeżeli tego drygu nie posiadasz zawsze taką usługę można zlecić agencji, lub samemu serwisowi, u którego chcesz publikować. Trzeba przede wszystkim zwrócić uwagę na ruch wybranego portalu i to na co chcemy uczulić odbiorcę. Tekst musi być czytelny, interesujący, ledwo wyczuwalny marketingowo. Dobrze napisane i przemyślane artykuły mogą przynieść ogromny zwrot w popularności naszej marki. Nie jest to najtańsze wyjście, ponieważ lepiej jest od razu opublikować w różnych miejscach kilka artykułów niż jeden, natomiast bardzo szybko możemy zbudować swoją pozycję i zaufanie odbiorców.

 

  • Newsletter (Mailing)

Newsletter – Zapisz się do naszej oferty! Jest to jedno z bardziej standardowych rozwiązań na wielu stronach. Dobrze dobrana treść ofertowa, grafiki, czy rabat w wiadomości mailowej mają za zadanie ściągnąć klienta z powrotem do naszej witryny i zachęcić do ponownej interakcji np. z naszym sklepem. Newsletter, mimo że jest formą mailingu, który już powoli wytraca się z mody marketingu internetowego, nadal zdaje swój egzamin na polu bitwy o klienta. Jest o tyle lepszy, że jest legalny. To klient podaje nam swoje dane kontaktowe, a my staramy się przypomnieć mu o dobrej promocji, lub wydarzeniu w naszej branży, zależnie od tego jak skonfigurujemy treść wiadomości. Problemem newsletter’a nadal jest fakt, że użytkownicy często utożsamiają tego typu wiadomości ze SPAMem, który z natury wywołuje u nas negatywne odczucia.

 

  • Marketing Automation

Marketing Automation – Jak automatyzować, to wszystko! Każdy z przedsiębiorców chciałby mieć urządzenie, lub system, który wszystko zrobi samo w kwestii nie tylko marketingu. Marketing Automation właśnie na to pozwala, bowiem zbiera on informacje na temat akcji, które podjął nasz potencjalny klient, na przykład już dwa razy szukał naszej lokalizacji, lub czytał naszego bloga. Ten sposób pomaga nam wyświetlać odpowiednie i dobrane, indywidualne komunikaty użytkownikom, tak by jak najbardziej przykuć ich uwagę do naszej witryny. Wszystko dzieje się mailowo, lub na samej, wspomnianej witrynie naszej firmy. Nie jest to wyjście dla wszystkich firm. Najbardziej opłacalny i produktywny jest wtedy, kiedy posiadamy dużą ilość stałych klientów i klientów potencjalnych w bazie. Na sam początek owocnej współpracy należy poświęcić na to dużo czasu i zaangażowanej pracy na zbieranie akcji i informacji, co przy dużym i rozwiniętym ruchu może odpłacić się odpracowaniem całego czasu poświęconego na uruchomienie strategii.

  • RTB – Remarketing (Real Time Binding)

RTB – czyli, “Kto da więcej?”. Jest to forma reklamy jawnej polegającej na licytacji reklamy w czasie rzeczywistym. Pozwala to na wyświetlanie naszej treści odpowiedniemu użytkownikowi, w odpowiednim czasie. Cała aukcja dzieje się w ułamku sekundy głęboko w systemie, a wygrywa ta firma, która postawi najwyższą stawkę. RTB pozwala na pokazanie użytkownikowi reklamy np. w momencie kiedy klient utworzył koszyk na naszym sklepie, ale ostatecznie nie dokonał zakupu. Sposób wyświetlania reklam zależny jest od sposobu działania danej sieci RTB. Niektóre z nich specjalizują się w reklamie mobilnej, inne zaś w reklamie tylko w danej branży. Problemem, szczególnie dla mniejszych przedsiębiorstw, może być budżet minimalny, który jest zazwyczaj wymagany do zainwestowania w działanie takiej kampani.

Dużym plusem RTB jest kierowanie naszych treści do wybranych grup docelowych, oraz możliwość reklamowania produktów, których nie można reklamować w AdWords.

 

Po drugie – Reklama niejawna

Reklama niejawna ma takie samo zastosowanie jak reklama jawna, z tym że odbiorca nie jest poinformowany o tym że jest to reklama. Same procesy również nie wyglądają jak typowe reklamy. Dzięki temu w wykorzystaniu tej formy reklamy zdecydowanie rzadziej występuje zjawisko ograniczonego zaufania do jej przekazu.

Jedną z podstawowych operacji reklamy niejawnej jest pozycjonowanie w wynikach organicznych wyszukiwarki – w Polsce głównie Google.pl. Pozycjonowanie to proces polegający na takim prowadzeniu działań aby nasza strona znajdowała się na jak najwyższych pozycjach w wynikach wyszukiwania – o tym zapewne już wiesz. Wiesz też zapewne że jest całkiem spora liczba czynników decydujących o pozycjach strony w rankingach google. Problem w tym że google każe czytać nam między wierszami które i jakim stopniu czynniki wpływają na owe pozycje. W sieci krążą legendy o ich ilości i wpływie. Fakt jest też taki że algorytm decydujący o rankingach jest jedną z najpilniej strzeżonych tajemnic marki Google™. Trzeba też pamiętać o tym, że w pogoni giganta za podsiwieniem użytkownikom jak najbardziej wartościowych treści, algorytm jest nieustannie rozwijany / modyfikowany, to zresztą mógłby być temat na odrębny, niezwykle rozległy artykuł. Wracając jednak do tematu, jeżeli chcemy aby nasza strona było wysoko w wynikach wyszukiwania na takie na przykład frazy jak agencja reklamowa Katowice czy strony internetowe Katowice, powinniśmy przede wszystkim zadbać o odpowiednią optymalizację naszej strony na którą składa się występowanie powyższych fraz w tytule strony/podstrony, nagłówkach h1-h3 oraz występować w odpowiedniej ilości w treści strony. To bardzo lakoniczne spojrzenie na proces optymalizacji. On sam w sobie też mógłby stać się tematem oddzielnego artykułu. To co podałem powyżej to w zasadzie podstawy podstaw, ale jak często można obserwować nawet po “rzuceniu okiem” na strony w sieci i tak są to elementy zaniedbywane przez webmasterów / właścicieli stron. Kolejnym elementem który składa się na proces pozycjonowania to linkbuilding i pozwolicie że nie będę się tutaj zagłębiał mocno w temat (ponieważ każde zagadnienie – a jest ich naprawdę wiele – w obszarze linkbildingu, można rozpisać w odrębnym artykule, i tak nie wyczerpując tematu) nadmienię tylko tyle że duuuużym, naprawde niewiarygodnie dużym uproszczeniu polega na umieszczaniu odnośników w innych serwisach do pozycjonowanej strony. I tak jeżeli zależy nam aby nasza strona poszybowała w górę na hasło reklama Katowice, musimy na innych stronach umieszczać linku do naszej właśnie z słowem reklama Katowice. Pamiętajcie proszę że jest to niesamowicie duże uproszczenie tematu i zapewniam że skupiając się tylko na schemacie podanym powyżej zyskamy naprawdę niewiele.

Następną metodą reklamy niejawnej są social media. Najpopularniejszym jest Facebook, o którym mowa była już wcześniej, ale w innym kontekście. Facebook jest ogromną bazą odbiorców, których trzeba zaskoczyć i przyciągnąć do swojej grupy “fanów”. Nasz fanpage pomoże nam zbudować trwałą i wiarygodną ścieżkę komunikacji z odbiorcami. Nie dość, że umożliwi nam to informowanie klientów o różnych wydarzeniach i eventach w firmie, to pozwoli nam to wysłuchać opinii i rad naszych klientów. Facebook to ogromna broń marketingowa, która dobrze użyta uratuje nas w kryzysowych sytuacjach, ale też wzbudzi zaufanie i powiększy zasięg naszych odbiorców wokół naszej marki. Trzeba mieć na uwadze, iż sam FB (nie mam tutaj na myśli kampani facebookAds) to narzędzie które słóży bardziej do budowania marki niż do bierzących sprzedaży ad hoc.

Ostatnią już metodą jest Content Marketing. Jest to metoda, głównie polegająca na zdobywaniu kontaktów potencjalnych klientów (tzw. leedów) poprzez publikowanie wartościowych dla klienta treści w temacie naszej branży. Poradniki, porównania, opisy i zasady działania naszej branży, mogą być tym czego właśnie nasz klient szuka zanim zdecyduję się kupić naszą usługę. Nie chodzi tu o napisanie jak bardzo wspaniali jesteśmy pośród konkurencji, tylko o kreowanie siebie jako specjalisty, lidera w branży.

 

Na koniec…

Na tej stronie przedstawiłem jedynie kilka wybranych kanałów które możemy wykorzystać w prowadzeniu kampanii marketingu internetowego. Zawsze przed doborem odpowiednich kanałów należy być świadomym celu przyszłej kampanii oraz grupy docelowej do której chcemy dotrzeć naszą usługą lub produktem, pod ich kontem musimy dobrać narzędzia, warto też pamiętać o tym aby nie ograniczać się do jednej formy, dobrane kanały mogą a nawet powinny się wzajemnie uzupełniać.

Zobacznasze portfolio

Kontakt

SOLV™ Agencja Interaktywna

PRO Solution Sp. z o.o.

Biuro Projektowe
Wojska Polskiego 39a/8
41-600 Świętochłowice
32 442 00 30

Wyślij
Wyślij

SOLV™

kontakt6

FORMULARZ KONTAKTOWY
  • Imię*
    0
  • Adres e-mail*
    1
  • Numer telefonu*
    2
  • Jeżeli nie chcesz podawać numeru telefonu, napisz do nas bezpośrednio na adres mailowy biuro@solv.pl
    3
  • Usługi*
    Strona internetowa
    Sklep internetowy
    Pozcyjonowanie
    Marketing Internetowy
    Google Kampania AdWords SOLV
    Inne
    4
  • Treść wiadomości*Informacje dodatkowe
    5
  • 6