Fan nasz pan! Czyli social media marketing.

Lajki, fani i chwalenie się ich aktywnością? To już przeszłość! Facebook przestał być narzędziem, używanym jedynie do kreacji wizerunku. Wprowadzane od kilku lat zmiany sprawiły, że stał się najszybszym i najchętniej wykorzystywanym kanałem… obsługi klienta! Przeczytaj jak wykorzystać social media marketing w lepszej komunikacji z klientami.

Najważniejszą, i od zawsze najchętniej wykorzystywaną, opcją facebookowego fanpage’a jest możliwość komentowania wpisów marki, a także publikacji własnych postów przez fanów. Portal umożliwia natychmiastowe wyrażenie opinii na temat oferty czy produktu. Ponadto, każdy wpis na fanpage’u jest dostrzegany nie tylko przez innych fanów, ale też (przy odrobinie szczęścia!) znajomych danego autora. W przypadku nieodpowiedniego potraktowania klienta przez administratora fanpage’a, niemal od razu można doprowadzić do sytuacji kryzysowej oraz dyskredytacji marki. Szybciej i efektywniej niż kiedykolwiek przedtem!

Kilka lat temu wydawało się, że fanpage mogą pójść w inną stronę – królowały kolorowe aplikacje, wymyślne landing page a nawet bajery na osi czasu. Na szczęście, FB nie stał się reklamowym śmietnikiem, obrał lepszy kurs. Wykorzystano jego największą zaletę – dwukierunkowość i symetrię kanału komunikacji. Stał się narzędziem obsługi klienta. Co najważniejsze, często sami użytkownicy FB dowiadują się o tym szybciej niż administratorzy firmowych fanpage’y.

| Jak postępować, by nie dać się zaskoczyć?

  •  Odpowiadaj rzeczowo na pytania fanów

Zadający pytanie – oczekuje odpowiedzi. Zgłaszający problem – spodziewa się rozwiązania, a nie marketingowych informacji o produkcie czy usłudze! Dlatego należy odnosić się konkretnie do zgłoszonej uwagi. Jeśli zaś sprawa jest bardziej skomplikowana – poprosić o kontakt za pomocą prywatnej wiadomości. Klient będzie usatysfakcjonowany poważnym potraktowaniem i wybaczy zgłaszane mankamenty, a my utrzymamy klienta.

  • Fan na FB często JEST klientem

Właśnie. Fanów marki na FB, bez wyjątku, należy traktować jako klientów. Oni chcą nie tylko wiedzieć o nowościach, atrakcyjnych wydarzeniach czy dowiadywać się ciekawych rzeczy, ale przede wszystkim oczekują szybkiego i sprawnego kontaktu z marką. Wykorzystaj social media marketing przy następnej akcji promocyjnej i odpowiadaj klientom czego mogą się spodziewać w ramach akcji.

Omów z nami swój pomysł

michal-ostrowski-kontakt

Napisz do nas

    •  Korzystaj z ofert i wydarzeń

    Facebook od pewnego czasu mocno rozwija te opcje. Pozwalają one informować klientów, co ciekawego dzieje się u nas, zapraszać do współudziału lub promować nowości produktowe (nie tylko!). Wykorzystaj więc social media marketing, by wyróżnić się wśród konkurencji oraz mocniej stargetować działania na fanpage’u. Ponadto, wydarzenia mają jedną niezaprzeczalną zaletę – w czasach, kiedy FB operuje na płatnych zasięgach (lajk albo komentarz pod postem jest niewidoczny dla większości znajomych jego autora), to wydarzenia nadal działają wiralowo, a zapisani uczestnicy mogą informować o nich bądź zapraszać własnych znajomych.

    • Pożegnaj się z apkami

    Apki na FB były krzykiem mody. Były. Przez kilka lat regulamin Facebooka zabraniał organizowania konkursów z wykorzystaniem natywnych funkcji, co doprowadziło do rozkwitu aplikacji zewnętrznych, podpinanych pod fanpage. Chociaż od dłuższego czasu zasada przestała obowiązywać, konkursy nie są już solą FB (podziękujcie zawodowym konkursowiczom!). Po co zbierać opinie od fanów za pomocą aplikacji, skoro mamy do tego komentarze, posty i messengera?

    • Liczy się systematyczność i szybkość reakcji

    Pewnie zauważyliście jakiś czas temu ikonkę „uciekającej” koperty bądź informację o „sprawności” odpowiadania na wiadomości. Tak, to wskazówka dla fanów, że ta marka traktuje poważnie swoich fanów i odpowiada na ich wiadomości. Liczy się nie tylko systematyczność, ale też szybkość reakcji. Wraz z wprowadzeniem szablonów odpowiedzi, oraz automatyzacji tzw. pierwszego kontaktu życie administratorów i moderatorów firmowych fanpage’y stało się łatwiejsze. Pamiętajmy jednak, że celem nie jest odpowiednia ikonka na stronie, ale zadowolenie waszych… odbiorców na FB!

    A teraz nie traćcie czasu i ruszajcie zawalczyć o swoich klientów wykorzystując do tego social media marketing!

    Porozmawiajmy o Twoim pomyśle

    Napisz do nas

      Powiązane wpisy

      Masz pytanie zadzwoń lub napisz do nas

      Skontaktuj się z nami