Fan nasz pan!

Fan nasz pan!

social media marketing Fan nasz pan! fannaszpan

Lajki, fani i chwalenie się ich aktywnością? To już przeszłość! Facebook przestał być narzędziem jedynie do budowy wizerunku. Wprowadzane od kilku lat zmiany sprawiły, że stał się najszybszym i najchętniej wykorzystywanym kanałem… obsługi klienta!

Najważniejszą i od zawsze najchętniej wykorzystywaną opcją facebookowego fanpage’a jest możliwość komentowania postów marki, a także publikacji własnych postów przez fanów. Umożliwia szybkie wyrażenie zdania na temat oferty czy produktu. W dodatku ma tę zaletę, że każdy wpis na fanpage’u jest zauważany przez innych fanów, ale też (przy odrobinie szczęścia!) znajomych jego autora. W przypadku niepoważnego potraktowania przez administratora fanpage’a bardzo szybko można doprowadzić do sytuacji kryzysowej i dyskredytacji marki. Szybciej i mocniej niż kiedykolwiek przedtem!

Kilka lat temu wydawało się, że fanpage mogą pójść w inną stronę – królowały kolorowe aplikacje, wymyślne landing page, a później bajery na osi czasu. Na szczęście FB nie zmienił się do reszty w reklamowy śmietnik, ale poszedł w ciekawą stronę. Wykorzystano właśnie dwukierunkowość i symetrię tego kanału komunikacji. Stał się zatem narzędziem obsługi klienta. Teraz najważniejsze – często sami użytkownicy FB dowiadują się tego szybciej niż administratorzy firmowych fanpage’y. Co zatem zrobić, żeby nie dać się zaskoczyć? Poniżej kilka praktycznych rad.

1. Odpowiadaj rzeczowo na pytania fanów

Zadający pytanie oczekuje odpowiedzi. Zgłaszający problem chce otrzymać rozwiązanie. Nie marketingowe informacje o produkcie czy usłudze. Dlatego należy rzeczowo odnieść się do zgłaszanej uwagi. Jeśli zaś sprawa jest bardziej skomplikowana – poprosić o kontakt za pomocą prywatnej wiadomości. Klient będzie usatysfakcjonowany poważnym potraktowaniem i wybaczy zgłaszane mankamenty, a my utrzymamy klienta.

2. Fan na FB często JEST klientem!

Właśnie. Fanów marki na FB bez wyjątku należy traktować jako klientów. Oni chcą nie tylko wiedzieć o nowościach, ciekawych wydarzeniach, czy dowiadywać się ciekawych rzeczy, ale przede wszystkim oczekują szybkiego i sprawnego kontaktu z marką.

3. Korzystaj z ofert i wydarzeń

Facebook od pewnego czasu mocno rozwija te opcje. Pozwalają one komunikować klientom co ciekawego dzieje się u nas i zapraszać ich do współudziału lub promować nowości produktowe (i nie tylko!). Dzięki temu możemy odróżnić się od konkurencji i mocniej stargetować działania na fanpage’u. Wydarzenia mają ponadto jedną niezaprzeczalną zaletę – w czasach, kiedy FB operuje na płatnych zasięgach (i lajk albo komentarz pod postem jest niewidoczny dla większości znajomych jego autora), to wydarzenia nadal działają wiralowo, a zapisani uczestnicy mogą informować o nich i zapraszać swoich znajomych.

4. Pożegnaj się z apkami

Apki na FB były krzykiem mody. Były. Przez kilka lat regulamin Facebooka zabraniał organizowania konkursów z wykorzystaniem natywnych funkcji, co doprowadziło do rozkwitu aplikacji zewnętrznych podpinanych pod fanpage. Od dłuższego czasu regulamin jednak nie zabrania takiej aktywności. Inna sprawa, że także konkursy nie są już solą FB (podziękujcie zawodowym konkursowiczom!), a po co zbierać opinie od fanów za pomocą aplikacji, skoro mamy do tego komentarze, posty i messengera?

5. Liczy się systematyczność i szybkość reakcji

Pewnie zauważyliście jakiś czas temu ikonkę „uciekającej” koperty i informację o „sprawności” odpowiadania na wiadomości. Tak, to wskazówka dla fanów, że ta marka traktuje poważnie swoich fanów i odpowiada na ich wiadomości. Liczy się nie tylko systematyczność, ale też szybkość reakcji. Wraz z wprowadzeniem szablonów odpowiedzi i automatyzacji tzw. pierwszego kontaktu życie administratorów i moderatorów firmowych fanpage’y stało się łatwiejsze. Pamiętajmy jednak, że celem nie jest odpowiednia ikonka na stronie, ale zadowolenie waszych… klientów na FB!

A teraz nie traćcie czasu i ruszajcie zawalczyć o swoich klientów na FB!

wycena strony internetowej social media marketing Fan nasz pan! Ile kosztuje strona internetowa www 8

SEO / SEM konsultant, z branżą marketingu internetowego związany od blisko 10 lat. Specjalista z zakresu pozycjonowania oraz biznesowego zastosowania systemów open source.

kontakt6

FORMULARZ KONTAKTOWY
  • Imię*
    0
  • Adres e-mail*
    1
  • Numer telefonu*
    2
  • Jeżeli nie chcesz podawać numeru telefonu, napisz do nas bezpośrednio na adres mailowy biuro@solv.pl
    3
  • Usługi*
    Strona internetowa
    Sklep internetowy
    Pozcyjonowanie
    Marketing Internetowy
    Google Kampania AdWords SOLV
    Inne
    4
  • Treść wiadomości*Informacje dodatkowe
    5
  • 6

Web Design BangladeshWeb Design BangladeshMymensingh