Czym jest RTB?

Czym jest RTB?

Otwieramy przeglądarkę internetową, wpisujemy interesujący nas adres URL strony. Podczas jej ładowania, z boku wyświetla się reklama (display) zegarka, który niedawno wyszukiwaliśmy.

W jaki sposób strona internetowa dowiedziała się, że akurat ten konkretny model nas interesował?

Ta niemal codzienna sytuacja obrazuje, na czym polega retargeting, będący zaledwie cząstką reklamowego (displeyowego) ekosystemu.

Istnieje kilka sposobów, dzięki którym odwiedzający otrzyma konkretną reklamę. Właściciel witryny może być bezpośrednio związany z reklamodawcą, który określa cenę za wyświetlenie 1000 reklam w określonym miejscu (CPM) lub może wykorzystywać model Real Time Bidding.

Proces RTB składa się z kilku platform i systemów. Dla łatwiejszego zrozumienia, skupmy się na pięciu głównych częściach i zachodzących między nimi relacjach – publikator, platformą podażową (SSP), wymianą reklam, platformą popytową (DSP) oraz reklamodawcą.

RTB bazuje na audience targetingu. Platformy popytowe (DSP) zbierają informacje na temat konkretnego użytkownika, by móc licytować je w aukcjach RTB, oferujących wyświetlenie reklamy konkretnemu targetowi.

Publikator

Czyli odwiedzana przez użytkowników witryna – zarówno blog, serwis informacyjny, portal społecznościowy itp. Właściciel, chcąc uzyskać przychód za pośrednictwem reklam, udostępnia na swej witrynie miejsce reklamowe (potencjalny kontent tzw. inventor).

Platforma podażowa (SSP)

Pomaga publikatorom sprzedawać miejsca reklamowe na wielu różnych sektorach w sposób zautomatyzowany, bezpieczny i skuteczny.

Wymiana reklam (Ad Exchange)

To dynamiczne platformy technologiczne, wspomagające proces kupna (reklamodawcy) i sprzedaży (publikatorzy) w czasie rzeczywistym.

Platforma popytowa (DSP)

Jest odpowiednikiem platformy SSP. Przechowuje reklamy (displaye), które reklamodawcy chcieliby umieścić na stronach internetowych.

Reklamodawca

Mogą nim być osoby prywatne, firmy lub agencje reprezentujące inne przedsiębiorstwa.

Proces RTB rozpoczyna się, gdy użytkownik internetu łączy się z stroną internetową bądź aplikacją. Następnie dana witryna wysyła wiadomość do platformy SSP, która analizuje informacje o użytkowniku (lokalizacja, historia przeglądarki, wiek, płeć etc.), po czym wysyła je do platformy z reklamami (Ad Exchange). Dane zostają przesłane dalej do platformy popytowej (DSP). Rozpoczyna się transakcja – DSP oblicza, która z reklam jest najbardziej opłacalna (na podstawie parametrów ustalonych przez reklamodawcę). Zwycięska reklama zostaje przesłana do publikatora i wyświetlona użytkownikowi.

Każde ponowne wejście na stronę bądź odświeżenie, powoduje powtórzenie procesu.

RTB  Czym jest RTB? reklamodawcy

 

SIMILLAR AUDIENCE – (podobne grono audytorium) analizują dane aktualnych odbiorców i automatycznie wyszukują nowych, podzielających te same zainteresowania. Tym prostym sposobem jesteśmy w stanie dotrzeć do konkretnego targetu.

kontakt6

FORMULARZ KONTAKTOWY
  • Imię*
    0
  • Adres e-mail*
    1
  • Numer telefonu*
    2
  • Jeżeli nie chcesz podawać numeru telefonu, napisz do nas bezpośrednio na adres mailowy biuro@solv.pl
    3
  • Usługi*
    Strona internetowa
    Sklep internetowy
    Pozcyjonowanie
    Marketing Internetowy
    Google Kampania AdWords SOLV
    Inne
    4
  • Treść wiadomości*Informacje dodatkowe
    5
  • 6

Web Design BangladeshWeb Design BangladeshMymensingh