Zbadaj konkurencję i zdobądź nowych klientów

Noscript a SEO - czy warto wykorzystywać tagi noscript SOLV

Pozyskiwanie nowych klientów w internecie nie jest łatwym zadaniem. Czasem nie wystarczy nawet dokładne określenie targetu, aby odnieść sukces i zwiększyć swoje dochody. Dlatego ważne jest obserwowanie tego, co robią konkurencyjne firmy.

| Konkurencja

Analizując konkurentów, zdobywamy wiedzę odnośnie ich słabych i mocnych stron, a czasem nawet i planów rozwoju. To pozwala uatrakcyjnić własną ofertę oraz dostosować odpowiednio nasze działania.

Zanim to jednak nastąpi, trzeba dokładnie określić – kto tak naprawdę jest naszym konkurentem (nie zawsze decyduje o tym zbliżony asortyment). Dlatego najpierw musimy się zastanowić nad tym, kto jest odbiorcą naszej oferty. Istotne są nie tylko dane demograficzne, ale również te, dotyczące sfery zainteresowań czy stylu życia. Dopiero wtedy będziemy w stanie zdecydować, które firmy rzeczywiście są naszą konkurencją.

Innym sposobem badania konkurencji jest uzyskanie informacji o tym, kto pozycjonuje się na takie same frazy jak my w wynikach wyszukiwania.

Badając konkurencję, powinniśmy też zwrócić uwagę na kryteria, wedle których dokonujemy porównania. Bo choć cena nadal jest istotnym czynnikiem, w podejmowaniu decyzji przez klientów o wyborze oferty, dla nas cenną informacją będą też sposoby przyciągania konsumentów, stosowane u innych  np. w reklamach.

Owe rozeznania powinniśmy przeprowadzać systematycznie, bo tylko w ten sposób możemy szybko reagować na wszelkie zmiany, zachodzące na rynku i dostosować naszą ofertę do potrzeb klientów.

Porozmawiajmy o Twoim pomyśle

Napisz do nas

    Powiązane wpisy

    Masz pytanie zadzwoń lub napisz do nas

    Skontaktuj się z nami